650 koní a funkcie, aké si v aute ešte nevidel. Poznáme oficiálne parametre nového elektromobilu Xiaomi (+galéria)
Xiaomi vstupuje na trh elektromobilov so svojím prvým modelom – sedanom Xiaomi SU7, ktorý nedávno podal žiadosť o predajnú licenciu pre čínsky trh a má ponúknuť až 663 konských síl výkonu. Xiaomi sa teda skutočne angažuje vo svete elektrických vozidiel, a to s cieľom konkurovať popredným hráčom v odvetví. Na tému upozornil portál Car News China.
Vďaka tomu, že autá v Číne musia pred vstupom do predaja prejsť takouto kontrolou, ktorá odtajní drvivú väčšinu kľúčových parametrov, teraz poznáme to, čo všetkých o prvom elektromobile Xiaomi zaujíma. Čínska vláda taktiež zverejnila prvé oficiálne zábery nového elektromobilu, ktoré nájdeš nižšie.
Takéto sú parametre prvého elektromobilu Xiaomi
Podľa informácií od čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) bude Xiaomi SU7 elektrický sedan s viacerými konfiguráciami. Rozmery vozidla sú 4997/1963/1455 mm a rázvor kolies dosahuje 3000 mm.

Xiaomi sa rozhodlo ponúknuť dve veľkosti kolies – 19″ a 20″, s pneumatikami o špecifikáciách 245/45 R19 a 245/40 R20. Zaujímavosťou je aj možnosť výberu verzie so systémom LiDAR na čelnom skle, ktorý môže svedčiť o pokročilých bezpečnostných a asistenčných funkcionalitách, napríklad systém podobný autopilotovi.
Čo sa týka pohonu, Xiaomi SU7 ponúka dve konfigurácie: zadný pohon s motorom 220 kW a pohon všetkých kolies s maximálnym výkonom 495 kW (220 kW + 275 kW). Kapacita batérie sa odlišuje podľa verzie – lacnejšie modely dostanú akumulátor od BYD, zatiaľ čo drahšie možnosti budú vybavené trojzložkovou batériou od CATL. Tieto varianty majú zabezpečiť, aby si zákazníci mohli vybrať podľa svojich preferencií a rozpočtu.
Budeš auto odomykať pomocou rozpoznávania tváre?
Podľa dostupných dokumentov a informácií, Xiaomi SU7 príde s kamerou na B-stĺpci, čo môže svedčiť o možnosti odomykania vozidla pomocou rozpoznávania tváre. Taktiež je plánovaný aktívny zadný spojler pre niektoré verzie, čo by mohlo prispieť k aerodynamike a športovému dizajnu.

Xiaomi SU7 tiež dostane systém ETC (Electronic Toll Collection), ktorý umožňuje vodičom automaticky platiť mýto na čínskych diaľniciach bez zastavenia vozidla. Toto je inteligentné riešenie, ktoré môže prispieť k plynulosti cestovania a eliminovať nepríjemnosti spojené s rušnými diaľničnými bránami. Na Slovensku samozrejme takýto systém mýtneho nemáme a je otázne, či ETC na prvom elektromobile Xiaomi bude fungovať aj mimo územia Číny.
SU7 predstavuje aj spojenie medzi svetom smartfónov a áut prostredníctvom Xiaomi HyperOS, vlastného operačného systému spoločnosti Xiaomi. Táto integrácia má poskytnúť jednotné užívateľské rozhranie.

Na základe informácií od MIIT vieme, že SU7 bude dostupný v troch verziách – SU7, SU7 Pro a SU7 Max. S tým prichádza aj možnosť voľby medzi farebnými variantami interiéru, a to s alebo bez LiDARu na čelnom skle.
Nebude ho vyrábať Xiaomi
Výrobu vozidla bude zabezpečovať čínsky štátny podnik BAIC, nie Xiaomi. Výrobca, známy predovšetkým svojimi smartfónmi, vstupuje na automobilový trh so značným potenciálom a ambíciou konkurovať etablovaným automobilovým výrobcom, čo podčiarkuje aj ambiciózny výkon a výbava vozidla, dodáva Electrek.
Takto vyzerá historicky prvý elektromobil Xiaomi s výkonom 650 koní
SU7 má byť dostupný v masovej výrobe od decembra 2023, pričom prvé dodávky sa plánujú od februára 2024. Zaujímavým faktom je, že výrobca BAIC je aj akcionárom automobilky Mercedes-Benz a vlastní až 10 % podiel v svetoznámej nemeckej automobilke.
Xiaomi prišlo s oznámením o vstupe do výroby elektromobilov pred viac než dvomi rokmi, v marci 2021, s plánom investovať do projektu 10 miliárd jüanov (1,4 miliardy USD). Registrácia domény XiaomiEV.com v auguste 2023 bola ďalším krokom spoločnosti smerom k zafixovaniu svojej pozície v rastúcom odvetví elektromobility.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Karlos Vémola je obvinený zo závažnej trestnej činnosti. Hrozí mu až 18 rokov za mrežami

Zelenskyj sa vyjadril k územným požiadavkám. Sme pripravení stiahnuť vojakov, vyhlásil

Dôchodkový vek sa láme. Rok 2026 prinesie posledné ročníky starej tabuľky a nový automat

Minister Takáč robil predvianočný nákup: Základné potraviny medziročne zlacneli o desiatky percent, potvrdil

Hrdina Ahmed dostal od ľudí 1,5 milióna eur. Bez zbrane sa postavil teroristovi na Bondi Beach
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Katastrofa je zabudnutá. Ázijsky štát znova spustí najväčšiu jadrovú elektráreň na svete
Slováci dôverujú umelej inteligencii viac než expertom. Výsledky prieskumu šokovali
Známa sociálna sieť má zarobené na problém. Jej algoritmy vraj spôsobili tragédiu v Poľsku
Budú mať lasery, rakety a hypersonické zbrane. USA vyvinie najsmrteľnejšie hladinové bojové lode
Zvolili prešibanú stratégiu. Obľúbené značky Slovákov si udržali silnú pozíciu na automobilovom trhu
Susedná krajina ide do vojny s EÚ. Odmieta uznať jadro ako „zelenú energiu“, chystá veľký zvrat
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Karlos Vémola je obvinený zo závažnej trestnej činnosti. Hrozí mu až 18 rokov za mrežami

Zelenskyj sa vyjadril k územným požiadavkám. Sme pripravení stiahnuť vojakov, vyhlásil

Dôchodkový vek sa láme. Rok 2026 prinesie posledné ročníky starej tabuľky a nový automat

Minister Takáč robil predvianočný nákup: Základné potraviny medziročne zlacneli o desiatky percent, potvrdil



