650 koní a funkcie, aké si v aute ešte nevidel. Poznáme oficiálne parametre nového elektromobilu Xiaomi (+galéria)
Xiaomi vstupuje na trh elektromobilov so svojím prvým modelom – sedanom Xiaomi SU7, ktorý nedávno podal žiadosť o predajnú licenciu pre čínsky trh a má ponúknuť až 663 konských síl výkonu. Xiaomi sa teda skutočne angažuje vo svete elektrických vozidiel, a to s cieľom konkurovať popredným hráčom v odvetví. Na tému upozornil portál Car News China.
Vďaka tomu, že autá v Číne musia pred vstupom do predaja prejsť takouto kontrolou, ktorá odtajní drvivú väčšinu kľúčových parametrov, teraz poznáme to, čo všetkých o prvom elektromobile Xiaomi zaujíma. Čínska vláda taktiež zverejnila prvé oficiálne zábery nového elektromobilu, ktoré nájdeš nižšie.
Takéto sú parametre prvého elektromobilu Xiaomi
Podľa informácií od čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) bude Xiaomi SU7 elektrický sedan s viacerými konfiguráciami. Rozmery vozidla sú 4997/1963/1455 mm a rázvor kolies dosahuje 3000 mm.
Xiaomi sa rozhodlo ponúknuť dve veľkosti kolies – 19″ a 20″, s pneumatikami o špecifikáciách 245/45 R19 a 245/40 R20. Zaujímavosťou je aj možnosť výberu verzie so systémom LiDAR na čelnom skle, ktorý môže svedčiť o pokročilých bezpečnostných a asistenčných funkcionalitách, napríklad systém podobný autopilotovi.
Čo sa týka pohonu, Xiaomi SU7 ponúka dve konfigurácie: zadný pohon s motorom 220 kW a pohon všetkých kolies s maximálnym výkonom 495 kW (220 kW + 275 kW). Kapacita batérie sa odlišuje podľa verzie – lacnejšie modely dostanú akumulátor od BYD, zatiaľ čo drahšie možnosti budú vybavené trojzložkovou batériou od CATL. Tieto varianty majú zabezpečiť, aby si zákazníci mohli vybrať podľa svojich preferencií a rozpočtu.
Budeš auto odomykať pomocou rozpoznávania tváre?
Podľa dostupných dokumentov a informácií, Xiaomi SU7 príde s kamerou na B-stĺpci, čo môže svedčiť o možnosti odomykania vozidla pomocou rozpoznávania tváre. Taktiež je plánovaný aktívny zadný spojler pre niektoré verzie, čo by mohlo prispieť k aerodynamike a športovému dizajnu.
Xiaomi SU7 tiež dostane systém ETC (Electronic Toll Collection), ktorý umožňuje vodičom automaticky platiť mýto na čínskych diaľniciach bez zastavenia vozidla. Toto je inteligentné riešenie, ktoré môže prispieť k plynulosti cestovania a eliminovať nepríjemnosti spojené s rušnými diaľničnými bránami. Na Slovensku samozrejme takýto systém mýtneho nemáme a je otázne, či ETC na prvom elektromobile Xiaomi bude fungovať aj mimo územia Číny.
SU7 predstavuje aj spojenie medzi svetom smartfónov a áut prostredníctvom Xiaomi HyperOS, vlastného operačného systému spoločnosti Xiaomi. Táto integrácia má poskytnúť jednotné užívateľské rozhranie.
Na základe informácií od MIIT vieme, že SU7 bude dostupný v troch verziách – SU7, SU7 Pro a SU7 Max. S tým prichádza aj možnosť voľby medzi farebnými variantami interiéru, a to s alebo bez LiDARu na čelnom skle.
Nebude ho vyrábať Xiaomi
Výrobu vozidla bude zabezpečovať čínsky štátny podnik BAIC, nie Xiaomi. Výrobca, známy predovšetkým svojimi smartfónmi, vstupuje na automobilový trh so značným potenciálom a ambíciou konkurovať etablovaným automobilovým výrobcom, čo podčiarkuje aj ambiciózny výkon a výbava vozidla, dodáva Electrek.
Takto vyzerá historicky prvý elektromobil Xiaomi s výkonom 650 koní
SU7 má byť dostupný v masovej výrobe od decembra 2023, pričom prvé dodávky sa plánujú od februára 2024. Zaujímavým faktom je, že výrobca BAIC je aj akcionárom automobilky Mercedes-Benz a vlastní až 10 % podiel v svetoznámej nemeckej automobilke.
Xiaomi prišlo s oznámením o vstupe do výroby elektromobilov pred viac než dvomi rokmi, v marci 2021, s plánom investovať do projektu 10 miliárd jüanov (1,4 miliardy USD). Registrácia domény XiaomiEV.com v auguste 2023 bola ďalším krokom spoločnosti smerom k zafixovaniu svojej pozície v rastúcom odvetví elektromobility.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Muskova kontroverzia má kruté následky. V európskej krajine sa začali hromadne zbavovať Tesiel
Rapídne mu klesol dojazd. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Dôležitý komponent môže vystreliť počas jazdy. Veľká automobilka zvoláva 80-tisíc vozidiel
Slováci si začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, či sa to dá a aká je výsledná cena (ROZHOVOR)
Na slovenský trh vstupuje značka s lacnými autami. Ponúka nadštandardnú výbavu za nízke ceny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spájajú sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Slováci si začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, či sa to dá a aká je výsledná cena (ROZHOVOR)
- Rapídne mu klesol dojazd. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Muskova kontroverzia má kruté následky. V európskej krajine sa začali hromadne zbavovať Tesiel
- Devastačné clá musia skončiť. Ďalší automobilový gigant sa obul do EÚ a podáva žalobu
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spájajú sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Slováci si začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, či sa to dá a aká je výsledná cena (ROZHOVOR)
- Rapídne mu klesol dojazd. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Muskova kontroverzia má kruté následky. V európskej krajine sa začali hromadne zbavovať Tesiel
- Devastačné clá musia skončiť. Ďalší automobilový gigant sa obul do EÚ a podáva žalobu
-
- Slováci si začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, či sa to dá a aká je výsledná cena (ROZHOVOR)
- Devastačné clá musia skončiť. Ďalší automobilový gigant sa obul do EÚ a podáva žalobu
- Experti prehovorili: Zánovné autá sú cenovým hitom, Slováci kupujú najviac tento pohon
- Vodiči, pozor. Štát zmenil podmienky pre motoristov, na podanie dokumentu máš už len pár dní
- Na Slovensko sa chystá ďalšia automobilka. Už čoskoro tu bude vyrábať prémiový elektromobil
X Money tu bude už čoskoro. Musk mení bývalý Twitter na digitálnu peňaženku
DeepSeek dostal stopku v prvej európskej krajine. Dôvodom je fakt, ktorý si ľudia nechcú pripustiť
Zakopali vojenskú sekeru. Meta zaplatí Trumpovi 25 miliónov dolárov za urovnanie sporu
Poznáme dôvod požiarov v USA. Vedci predpokladali aj ďalšie katastrofy, blíži sa Doba ohňová
Pellegrini varoval pred kyberútokmi. Vláda musí konať, ale nič to nemusí pomôcť
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené