Nereálne aj pre všetky „nafťáky“. Mercedes zlomil vlastný rekord v dojazde na jedno nabitie
Revolučný a futuristický Mercedes EQXX neprestáva prekvapovať a láme jeden rekord za druhým. Tým posledným je prekonanie viac než 1 200 km dlhej trasy bez zastávky bez jedinej na nabíjanie a to všetko navyše v reálnej premávke, informoval portál Electrek.
Azda najkľúčovejším aspektom Mercedesu Vision EQXX je efektivita. Práve tá je novým oporným bodom elektrických vozidiel – možno dokonca viac, ako veľkosť batérií.
Vysokú efektivitu dosahuje Vision EQXX spojením niekoľkých nových revolučných riešení – batérie, dizajnu či solárnou strechou, ktorá predlžuje dojazd o celých 25 km na jednom nabitie.
O tom, že táto kombinácia funguje doslova fantasticky, svedčia aj reálne výsledky Mercedesu EQXX. V apríli sme informovali, že elektromobil prešiel viac ako 1 000 km na jedno nabitie a v batérii mu pritom zostala ešte poriadna rezerva.
Celkovo prešli presne 1 008 km bez toho, aby niekde zastavili na nabíjanie. Počasie pritom vôbec nebolo ideálne a počas testu pretrvával chlad a dážď. Azda najpozoruhodnejšie na celom teste je, že po príchode do cieľa zostalo v batérii ešte 15 % kapacity a palubný počítač ukazoval dojazd ďalších 140 km.
Hravo prešiel aj 1 200 km bez zastávky
Logický pokus o prekonanie aprílového rekordu v dojazde preto započali v Stuttgarte, odkiaľ si to namierili do britského Silverstone, informuje Mercedes v tlačovej správe.
Trasa bola dlhá presne 1 202 km a tím vodičov rozhodne nešiel výletným tempom. Priemerná rýchlosť sa zastavila na 83 km/h. Po diaľnici pritom podľa tvrdení Mercedesu jazdilo maximálnou rýchlosťou 140 km/h. To je mimochodom rýchlosť, pri ktorej väčšina súčasných elektromobilov neprejde ani 300 km na jedno nabitie.
Neuveriteľná spotreba
Priemerná spotreba sa počas tohto výletu dostala na 8,3 kWh/100 km. Mercedes EQXX touto neuveriteľnou hodnotou iba dokazuje, ako veľmi je v skutočnosti efektívny a ako na tejto efektivite záleží.
Batéria elektromobilu má totiž menej než 100 kWh. Napríklad vlajkový Mercedes EQS disponuje až 107 kWh akumulátorom, no na jedno nabitie ale prejde len zhruba polovicu vzdialenosti.
Je pravda, že Mercedes EQXX je iba prototyp, ktorý sa v takejto forme nikdy nedostane do sériovej výroby. Disponuje totiž tými najlepšími a najšpičkovejšími technológiami a ako produkčný elektromobil by tak bol extrémne drahý.
Všetky poznatky a viaceré technológie z neho ale časom nadobudnú aj produkčné elektromobily. Je teda len otázkou času, kedy si budeme môcť kúpiť sériový elektromobil, ktorý prejde takmer rovnakú vzdialenosť či už po diaľnici, meste, v zime či v lete.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 600 km a veľa miesta. Mitsubishi predstavilo nový elektromobil pre Európu, cena však zarazí
Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rebríček najhorších SUV na slovenskom trhu: Tieto autá technickou kontrolou len tak neprejdú, tvrdia odborníci
MIMORIADNE: Polícia zadržala známeho podnikateľa. Je podozrivý zo zločinu voči maloletým
Zabraňuje návalom hladu a brzdí priberanie: Biohacking trik Kristen Bell zaujal odborníkov na výživu
Obyčajný zápal močového mechúra môže byť prvým príznakom rakoviny. Vedci objavili prekvapivú súvislosť
Prelomový objav v boji s Parkinsonovou chorobou: Vedci odhalili, ako toxické proteíny ničia bunky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Poľsko sa výrazne vojensky vyzbrojuje. Do konca roka chce posilniť svoju kľúčovú zónu
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP