Nereálne aj pre všetky „nafťáky“. Mercedes zlomil vlastný rekord v dojazde na jedno nabitie
Revolučný a futuristický Mercedes EQXX neprestáva prekvapovať a láme jeden rekord za druhým. Tým posledným je prekonanie viac než 1 200 km dlhej trasy bez zastávky bez jedinej na nabíjanie a to všetko navyše v reálnej premávke, informoval portál Electrek.
Azda najkľúčovejším aspektom Mercedesu Vision EQXX je efektivita. Práve tá je novým oporným bodom elektrických vozidiel – možno dokonca viac, ako veľkosť batérií.

Vysokú efektivitu dosahuje Vision EQXX spojením niekoľkých nových revolučných riešení – batérie, dizajnu či solárnou strechou, ktorá predlžuje dojazd o celých 25 km na jednom nabitie.
O tom, že táto kombinácia funguje doslova fantasticky, svedčia aj reálne výsledky Mercedesu EQXX. V apríli sme informovali, že elektromobil prešiel viac ako 1 000 km na jedno nabitie a v batérii mu pritom zostala ešte poriadna rezerva.

Celkovo prešli presne 1 008 km bez toho, aby niekde zastavili na nabíjanie. Počasie pritom vôbec nebolo ideálne a počas testu pretrvával chlad a dážď. Azda najpozoruhodnejšie na celom teste je, že po príchode do cieľa zostalo v batérii ešte 15 % kapacity a palubný počítač ukazoval dojazd ďalších 140 km.
Hravo prešiel aj 1 200 km bez zastávky
Logický pokus o prekonanie aprílového rekordu v dojazde preto započali v Stuttgarte, odkiaľ si to namierili do britského Silverstone, informuje Mercedes v tlačovej správe.

Trasa bola dlhá presne 1 202 km a tím vodičov rozhodne nešiel výletným tempom. Priemerná rýchlosť sa zastavila na 83 km/h. Po diaľnici pritom podľa tvrdení Mercedesu jazdilo maximálnou rýchlosťou 140 km/h. To je mimochodom rýchlosť, pri ktorej väčšina súčasných elektromobilov neprejde ani 300 km na jedno nabitie.
Neuveriteľná spotreba
Priemerná spotreba sa počas tohto výletu dostala na 8,3 kWh/100 km. Mercedes EQXX touto neuveriteľnou hodnotou iba dokazuje, ako veľmi je v skutočnosti efektívny a ako na tejto efektivite záleží.

Batéria elektromobilu má totiž menej než 100 kWh. Napríklad vlajkový Mercedes EQS disponuje až 107 kWh akumulátorom, no na jedno nabitie ale prejde len zhruba polovicu vzdialenosti.
Je pravda, že Mercedes EQXX je iba prototyp, ktorý sa v takejto forme nikdy nedostane do sériovej výroby. Disponuje totiž tými najlepšími a najšpičkovejšími technológiami a ako produkčný elektromobil by tak bol extrémne drahý.

Všetky poznatky a viaceré technológie z neho ale časom nadobudnú aj produkčné elektromobily. Je teda len otázkou času, kedy si budeme môcť kúpiť sériový elektromobil, ktorý prejde takmer rovnakú vzdialenosť či už po diaľnici, meste, v zime či v lete.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
