BMW Group podnikne významný krok k udržateľnej výrobe. Zavedenie vodíkový pohon do svojej logistickej flotily v závode v Regensburgu. Tento projekt, ktorý odštartuje v roku 2026, je súčasťou širšej stratégie iFACTORY, zameranej na digitalizáciu a udržateľnosť vo výrobných procesoch.

Od roku 2026 budú v regensburskom závode nasadené vodíkové ťahače a vysokozdvižné vozíky, ktoré budú zabezpečovať všetky logistické úlohy, vrátane prepravy dielov medzi lisovňou, karosárňou a montážnymi linkami. Táto zmena prinesie nielen zvýšenie prevádzkovej efektivity, ale aj diverzifikáciu energetických zdrojov v závode.

Výhody vodíkového pohonu

Prechod z elektrického na vodíkový pohon má viacero praktických výhod. Vodíkové vozidlá sa dokážu natankovať rýchlosťou porovnateľnou s bežnými palivami, čím sa eliminuje potreba častých výmen batérií. Pri súčasných elektrických vysokozdvižných vozíkoch sa batérie musia meniť dvakrát za smenu, pričom každý proces trvá približne 15 minút. Inštalácia vodíkových čerpacích staníc priamo v priestoroch výroby tiež šetrí miesto, ktoré by inak bolo potrebné na skladovanie batérií.

Na podporu tejto transformácie BMW vybuduje dvojkilometrovú sieť potrubí a šesť decentralizovaných vodíkových čerpacích staníc, ktoré budú pripravené do začiatku roka 2026. Logistická flotila závodu, pozostávajúca z približne 230 vozidiel, bude po plnej prevádzke spotrebúvať približne 150 ton vodíka ročne. Tento krok znamená nielen technickú inováciu, ale aj výrazný posun smerom k znižovaniu uhlíkovej stopy.

BMW

Výzvy a budúce ambície

Cieľom BMW je dokončiť prechod na vodíkový pohon celej logistickej flotily v regensburskom závode do roku 2030. Tento krok nadväzuje na predchádzajúce iniciatívy, ako napríklad nasadenie vodíkových nákladných vozidiel v závode v Lipsku. Hoci sú s vodíkovou technológiou spojené určité výzvy, ako vysoké náklady a otázky týkajúce sa výroby „zeleného“ vodíka, BMW verí, že jeho výhody v oblasti rýchleho tankovania a efektívnej prevádzky z neho robia perspektívnu alternatívu.

Zavedením vodíkových technológií do výrobných procesov BMW ukazuje, že je odhodlané stať sa lídrom v udržateľných riešeniach pre automobilový priemysel. Tento projekt predstavuje významný krok nielen pre samotnú spoločnosť, ale aj pre budúcnosť zelenej logistiky a dopravy.

Nevzdal sa ho ani Hyundai

Hyundai predstavil nový koncept INITIUM, ktorý by mohol zmeniť pohľad na pohon vozidiel a priniesť do sveta alternatívnych pohonov novú dimenziu. Zameriava sa totiž na vodíkový pohon a ukazuje, že Hyundai sa stále viac profiluje ako líder v oblasti ekologických palív. Viac sa dočítaš v samostatnom článku po kliknutí na tento odkaz.

A ktovie. Hoci vodíku v súčasnosti verí len málokto a poprední hráči (okrem Toyoty) od neho dávajú ruky preč, BMW možno ukazuje, že prinajmenšom v závodoch s ním treba počítať. Ak sa ukáže jeho efektívnosť v praxi, prečo ho neimplementovať aj medzi masu? Dovtedy však ešte pretečie veľa vody.

Niekdajšia vlajková loď od BMW dostala elektromotor a benzínovú V6

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP