Muskova vízia má ďaleko od reality. Prvý komerčný tunel The Boring Company ani zďaleka nenaplnil očakávania
Muskova spoločnosť The Boring Company sa pýši veľkolepým otvorením prvého komerčného tunela, ktorý razili niekoľko mesiacov v Las Vegas. Od sľubov, ktoré vyslovil Elon Musk, je ale realita drasticky odlišná a ani zďaleka nie je tak vzrušujúca, futuristická a prevratná, informuje FastCompany.
Sen o revolučnej doprave a futuristických tuneloch neprišiel, zatiaľ
Od The Boring Company sme v minulosti dostali dych vyrážajúce animácie a množstvo úžasných nápadov, ktoré mali spôsobiť revolúciu hromadnej dopravy a odbremeniť asfaltové cesty na povrchu. Videli sme autonómne autobusy s presklenými stenami, obrovské siete tunelov a praktické vyriešenie problémov s dopravou vo veľkých mestách.
Prvé pochybnosti sa objavili už počas demonštrácie v roku 2018, kedy novinári opisovali jazdu ako roztrasenú a hektickú. Kým vtedy dosahovali maximálnu rýchlosť takmer 190 km/h a Elon Musk prisľúbil až 240 km/h, vozidlá Tesly v dnes otvorených tuneloch dosahujú rýchlosť asi 65 km/h. Z dostupných videí a tvrdení sa zdá, že jazda je rovnako roztrasená.
Netreba zabúdať na fakt, že kým v roku 2018 fungovali Tesly v tuneloch so spusteným autopilotom a na kolesách mali pripevnené špeciálne vodiče, dnes sedí za volantom človek. Ten sa v úzkom tunely neodváži prekonať rýchlosť 65 km/h. Futuristicky pôsobí jedine samotná Tesla a snaží sa o to aj LED osvetlenie tunelov, ktoré sa však väčšmi ponáša na svetelnú šou lacnej diskotéky.
Skvelý nápad, mizerné prevedenie a veľká reklama pre Teslu
O revolúciu v doprave zatiaľ nejde. Samotný nápad masovej dopravy v rýchlo a lacno razených tuneloch ale revolučný je, takže problém sa stal inde. Jedným z týchto problémov je, že spoločnosť je ešte vždy vo svojich začiatkoch a aj ich produkt potrebuje dospieť. Dva tunely spájajúce dve destinácie v Las Vegas totiž pôsobia len ako demonštrácia – a veľká reklama pre Teslu.
Pri vstupe do podzemia sa záujemcom naskytol pohľad, ktorý sa do značnej miery zhodoval s návrhom vyššie. Jediným skutočným rozdielom bolo azda to, že miesto Modelov 3 sa v podzemí nachádzali aj Tesly Model X a Model Y – na tom však nezáleží.
Ani na využití už existujúcich osobných automobilov v hromadnej preprave nie je nič zlé, ale bez autopilota to z dlhodobého hľadiska efektívne skutočne nepôjde. Celý projekt pôsobí trochu ako reklama na Teslu a v skutočnosti v tejto forme nič nerieši. Tieto dva tunely majú za hodinu prepraviť až 4 400 pasažierov, čo je množstvo ľudí, ktorých môže Tesla osloviť svojim pohodlným interiérom či tichou jazdou.
NEPREHLIADNI
VIDEO: Elon Musk konečne ukázal, ako vyzerá preprava ľudí na Teslách revolučným tunelom pod Las Vegas
Pre The Boring Company je momentálne kľúčové, aby budúce tunely disponovali oveľa plynulejšími a rovnejšími povrchmi v tuneloch a aby vozidlá zvládali jazdu bez vodiča. A zbaviť sa toho hrôzostrašného LED osvetlenia tiež nebude vôbec na škodu. Veľkou výhodou tunelov je, že na rozdiel od nadzemných diaľnic nepotrebujú povolenie majiteľov pozemkov nad nimi a nijak ich nevyrušujú.
Technológie sľúbené v starších videách tak skoro neuvidíme, no firma má i tak dostatočne veľký potenciál na zásadný prevrat v doprave. Chce to len čas, úsilie a množstvo šikovných ľudí. Tých, koniec koncov The Boring Company ešte vždy hľadá a rozširuje svoje tímy, ako informuje na svojej webovej stránke.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 600 km a veľa miesta. Mitsubishi predstavilo nový elektromobil pre Európu, cena však zarazí
Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: Polícia zadržala známeho podnikateľa. Je podozrivý zo zločinu voči maloletým
Investovanie sa predraží. Odvody správcovských spoločností na Slovensku stúpnu až 3,5-násobne
Andrej Danko končí vo funkcii: SNS má nového šéfa klubu
Laserový štít je realitou: Izrael spustil Iron Beam, najpokročilejšiu zbraň sveta
Lesy SR predali byt za 2 600 eur: Kupujúcim je syn manažéra štátneho podniku, tvrdí Alojz Hlina
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Poľsko sa výrazne vojensky vyzbrojuje. Do konca roka chce posilniť svoju kľúčovú zónu
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP