Mild-hybrid ako skrytý unikát: Slováci vďaka nemu ušetria polovicu na registračnom poplatku
Už takmer všetky automobilky sa začínajú zameriavať na vývoj a výrobu elektromobilov. Postupne sa na trh dostávajú stále nové modely, ktoré sa predbiehajú nielen čo najlepšou cenou, ale aj vlastnosťami, ako sú dojazd, či doba nabíjania. Vhodnou alternatívou k elektromobilom sú však aj hybridné vozidlá.
Elektromotor ako „výpomoc“
Hybridné automobily môžeme rozdeliť do viacerých kategórií. Existujú sériové, paralelné, sériovo-paralelné, Full hybridy, Micro hybridy, či pravdepodobne najznámejšie Plug-in hybridy. Vhodnou voľbou však môžu byť aj takzvané Mild-hybridy, o ktorých sa až tak veľmi nehovorí. Je charakteristický tým, že pri pohybe využíva hlavne spaľovací motor. Elektromotor sa zapája len v určitých situáciách, ako je napríklad rozbiehanie či prudké zrýchľovanie vozidla.
Elektromotor môžeme v tomto prípade považovať za akúsi „podporu“, ktorá dokáže spaľovaciemu motoru pomôcť pri činnostiach, keď spaľovací motor zaberá najviac. Týmto je možné dosiahnuť zníženie spotreby paliva a emisií aj o približne 15 %. Pri Mild hybride však nie je možné dosiahnuť to, aby bolo vozidlo poháňané iba samotnou elektrinou. Mild-hybridy sú populárnejšie hlavne v USA, pričom mnoho odborníkov ich za skutočné hybridy ani nepovažuje. Úspora paliva, či zníženie emisií je totiž veľmi minimálne. Akumulátor sa v Mild hybride automaticky dobíja pomocou rekuperácie, takže nie je potrebné vozidlo pripájať k externému napájaciemu zdroju.
K dispozícii luxusné, ale aj dostupné modely
Mild hybridov nie je príliš veľa, no aj na Slovensku sa nachádza pár modelov, ktoré si vieš zadovážiť. Z luxusných značiek má vo svojej ponuke Mild hybrid napríklad Audi. Konkrétne ide o modely A8, A7, A6 alebo Q8. Model A8 má dostupné dve 6-valcové verzie 3.0 TFSI (250 kW) a 3.0 TDI (210 kW) so 48-voltovou sústavou. Benzínová verzia sa začína na cene 94 730 € a za slabšiu naftovú dáš od 91 660 €.

Model Q8 je dostupný v troch verziách. Prvé dve sú naftové motory s objemom 3.0, pričom sa od seba líšia výkonnostne a, samozrejme, aj cenou. Prvou možnosťou je verzia s výkonom 170 kW za cenu od 74 500 €, druhou verzia s výkonom 210 kW a cenou od 77 800 € tretia športová verzia s naftovým 4.0 motorom a výkonom 320 kW stojí od 105 900 €.
Športová verzia je špecifická aj tým, že energia z hybridného systému poháňa elektronický kompresor, ktorý asistuje turbodúchadlám pri zrýchľovaní z nízkych otáčok. Vďaka tomu dokáže obrovské SUV rozbeh na stovku za úctyhodných 4,8 sekundy. Z dostupnejších vozidiel sme vybrali dve, ktoré patria vo svojich triedach medzi najpredávanejšie. Automobilka Hyundai má k dispozícii model Tucson s motorom 2.0 CRDi, ktorého výkon je 136 kW. Aj tento model využíva 48V sústavu. Cena tohto vozidla sa začína na sume 32 940 €.

Na poplatkoch vieš ušetriť takmer 2000 €
Veľkou zaujímavosťou a výhodou zároveň je aj zvýhodnenie od štátu, ktoré sa týka registračných poplatkov. Mild hybridy majú totiž 50 % zľavu na registračný poplatok, čím dokážeš ušetriť slušnú sumu peňazí. Podobné výhody majú aj čisto elektrické vozidlá, o ktorých sme však písali v samostatnom článku.

So zľavou preto môžeš ušetriť na registračnom poplatku od približne 100 € do takmer 2 000 € v závislosti od výkonu vozidla, pričom rozhodne nejde o zanedbateľné sumy. V každom prípade aj napriek tomu, že Mild-hybridy nie sú hybridy v tom pravom slova zmysle, aj toto je možnosť, ako sa začať „zoznamovať“ s elektrickou sústavou, ktorá je prítomná vo vozidle.
Vďaka nej môžeš ušetriť necelý liter paliva. Málokto však vie, že Mild hybridy existujú, a preto si v tabuľke nižšie môžeš pozrieť, koľko ušetríš, ak sa rozhodneš pre kúpu niektorého z modelov.
[supsystic-tables id=138]
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Japonci ukázali budúcnosť áut. Na kritickú vec ale totálne zabudli

Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí

Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci

Zmenil Teslu na obytné auto a prešiel 5 600 kilometrov. Ľahký modul mení elektromobil na mini apartmán

Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Nový výskum odhaľuje prekvapivý zdroj infekcií močových ciest. Každý piaty prípad má rovnakú príčinu

Centrum Bratislavy čaká najväčšia premena za desaťročie. Hlavné mesto ruší parkoviská a stavia na zelenšiu budúcnosť

Dom s pozemkom a príslušenstvom za 28 000 eur. Štát predáva nepotrebný majetok

Putin mení tón po 3 rokoch vojny na Ukrajine. Z triumfálnej invázie je mierová misia

„Väzenie za horalku končí“: Recidivistov-zlodejov čakajú zmeny, vyhlásil Šutaj Eštok
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
- 
					- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Japonci ukázali budúcnosť áut. Na kritickú vec ale totálne zabudli
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
 
- 
					- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
 
- 
				- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
 
Európsky Detroit má problém. Slovenský automobilový priemysel sa dostal do slepej uličky
Svetová elita ničí Zem. Oxfam odhalil katastrofálne rozdiely v emisiách
To, čo Nvidia dokázala, nemá v histórii obdoby. Svet financií stojí v nemom úžase
Takú astronomickú hodnotu dosiahli len tri firmy. Technologický gigant prekonal historický míľnik
Obľúbený operátor spúšťa štedrý vianočný kalendár, pre Slovákov si pripravil veľa prekvapení (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Nový výskum odhaľuje prekvapivý zdroj infekcií močových ciest. Každý piaty prípad má rovnakú príčinu

Centrum Bratislavy čaká najväčšia premena za desaťročie. Hlavné mesto ruší parkoviská a stavia na zelenšiu budúcnosť

Dom s pozemkom a príslušenstvom za 28 000 eur. Štát predáva nepotrebný majetok

Putin mení tón po 3 rokoch vojny na Ukrajine. Z triumfálnej invázie je mierová misia

 
				
			 
				 
				 
                 
				 
				 
				

 
		