Mercedes, ktorý si môže dovoliť skoro každý. Otestovali sme vyše 1000 € e-kolobežku
Mercedes je prémiová automobilka a rovnako, ako vynikajú jej automobily, vynikajú aj ostatné produkty, ktoré pod svojou značkou predáva. Výnimkou nie je ani elektrická kolobežka Mercedes-Benz eScooter, ktorá je dokonalým doplnkom k elektrifikovaným autám nemeckej automobilky.
Elektrické kolobežky sú ideálnym spoločníkom najmä do mesta. Častokrát sa totiž kolobežkou v rámci mestskej mobility dokážeš presúvať rýchlejšie než na aute či hromadnou dopravou. No a ak ti záleží na tom, aby si sa aj na kolobežke presúval maximálne štýlovo, určite by si mal do svojho hľadáčika zaradiť tú od Mercedesu.
S aplikáciou alebo bez nej
Kolobežka Mercedes-Benz eScooter ponúka všetko, čo by si od takéhoto dopravného prostriedku čakal. Veľmi milo ma prekvapila možnosť spárovať si kolobežku so smartfónom, no samozrejme, plnohodnotne ju môžeš využívať aj bez neho. Mercedes-Benz eScooter si rozumie s aplikáciou od Micro Mobility. Párovanie je veľmi jednoduché a aplikácia ako používateľovi odomkne celý rad ďalších možností.
Po spárovaní sa aplikácia premení na rozšírený infotainmnent, ktorý ukazuje aktuálnu rýchlosť, úroveň momentálne využívaného výkonu či úroveň rekuperácie pri brzdení. Skrz aplikáciu si vieš prepínať aj jazdné režimy, ktoré sú štyri:
Výkon motora a režim:
- 250 wattov (režim chodec, rýchlostný limit 6 km/h)
- 300 wattov (úsporný režim, rýchlostný limit 20 km/h)
- 400 wattov (štandardný režim, rýchlostný limit 25 km/h)
- 500 wattov (športový režim, rýchlostný limit 25 km/h)
Tým najväčším benefitom mobilnej aplikácie je ale možnosť uzamykania kolobežky. Po nastavení ľubovoľného PIN kódu sa kolobežka „uzamkne“ a jej elektrický pohon nebude fungovať až kým ju majiteľ cez aplikáciu neodomkne.
Maximálny komfort vďaka odpruženiu
Kolobežka váži zhruba 12,5 kg, takže jej prenášanie zvládnu aj ženy či deti. Zloženie a následné rozloženie je otázkou niekoľkých sekúnd. Ako som už uviedol vyššie, kolobežka sa dá využívať aj bez aplikácie a smartfónu, nakoľko má na riadidlách jednoduchý displej.
Zobrazuje informáciu o úrovni nabitia batérie, aktuálnej rýchlosti a informáciu o zvolenom jazdnom režime. Vedľa displeja je dvojica tlačidiel, jedno slúži na zapnutie a vypnutie predného svetla, to druhé na zapnutie a vypnutie kolobežky/prepínanie jazdných režimov.
Maximálna rýchlosť kolobežky Mercedes-Benz eScooter je 25 km/h a túto rýchlosť nemala problém dosiahnuť ani so mnou, pritom vážim 92 kg. Akumulátor s kapacitou 280 Wh zabezpečuje dojazd zhruba 30 km, avšak to platí v prípade, že na nej jazdí človek s hmotnosťou do 75 kg v úspornom jazdnom režime. S mojou váhou v štandardnom režime sa dojazd pohyboval na úrovni 20 km.
Následné nabitie trvá niečo okolo troch hodín. Kolobežku som totiž nikdy nevybil úplne do nuly, no „papierovo“ trvá plné nabitie 3,5 hodiny. K bezpečnosti a komfortu prispievajú až tri brzdy. Bubnová brzda vzadu a rekuperácia v prednom elektromotore sa aktivuje páčkou na riadidlách. V prípade potreby je ešte k dispozícii klasická šliapacia zadná brzda.
Čerešničkou na torte je predné aj zadné odpruženie, ktoré je navyše nastaviteľné. Jazda po ceste či nerovných chodníkoch je vďaka tomu pohodlná aj na bezdušových pneumatikách, ktoré sú absolútne odolné voči prepichnutiu.
Mercedes niečo stojí, aj keď je to kolobežka
Dostávam sa asi k jedinej negatívnej veci tejto kolobežky, ktorou je cena. Na druhú stranu, Mercedes nikdy nebol lacný a táto značka jednoducho nie je pre každého, nech už sa jedná o auto, pero, šiltovku či elektrickú kolobežku.
Mercedes-Benz eScooter sa predáva za 1 080 € s DPH a za túto sumu by si si mohol pokojne kúpiť aj tri „menej značkové“ kolobežky. Na druhú stranu, stále je to zrejme „jediný elektrický Mercedes, ktorý si môže dovoliť naozaj každý.“
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
recenzia Mohla to byť akčná bomba. Rozlúčka s Mission Impossible paradoxne dopláca na svoju najsilnejšiu zbraň
RECENZIA: Nič brutálnejšie v kine tento rok neuvidíš. Po rokoch sa vracia kultová hororová séria
RECENZIA: Peugeot má konečne elektroauto, ktoré môže zničiť konkurenciu. Nová e-3008 boduje dizajnom aj technológiami
TEST: Vymenila som iPhone za najlacnejší Android. Už pri zapnutí prišiel šok, to však nebolo to najhoršie
Nový DOOM je konečne tu. Prináša drastické zmeny, aké si značka nepamätá
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ohrozené je financovanie i výhrady katolíkov: Novela ústavy vie zmeniť vzťah štátu a cirkvi
Poľsko na rázcestí: Výsledok volieb ovplyvní aj Slovensko. O funkciu prezidenta bojujú dva úplne odlišné svety
POTVRDENÉ: Parlament schválil novelu o krátení dávok Slovákom, ktorí odmietnu prácu
„Kotlárov“ vedecký časopis prešiel testom: Výmysel novinára a fyzika zverejnil za 1 330 eur
Dohra zosuvu vo Švajčiarsku: Ľadovec vytvoril jazero, narastá riziko ďalšej katastrofy (VIDEO)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľké emisné zmeny: EÚ dáva spaľovákom „druhú šancu“, automobilky majú dôvod na radosť
- Za 12 tisíc eur dostaneš auto s dojazdom 2 000 km. Známa značka šokovala svet novým modelom
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
-
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Za 12 tisíc eur dostaneš auto s dojazdom 2 000 km. Známa značka šokovala svet novým modelom
- Veľké emisné zmeny: EÚ dáva spaľovákom „druhú šancu“, automobilky majú dôvod na radosť
- Tým cenám Slováci neuveria. V Číne začala cenová vojna elektromobilov, auto zoženieš za pár tisíc
-
- Za 12 tisíc eur dostaneš auto s dojazdom 2 000 km. Známa značka šokovala svet novým modelom
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
Americké firmy musia zastaviť export do Číny. Softvér bude dostupný len na výnimku
Nvidia stúpa vďaka AI, ale čelí hrozbe. Čínske sankcie ich môžu stáť až 8 miliárd dolárov
Technologický gigant sa topí v problémoch. HP prišlo o tretinu zisku
Slováci platia za mobil najviac v EÚ. Situácia sa môže zmeniť
Čína štartuje odvážnu misiu. Vzorky z asteroidu majú priletieť v roku 2027
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ohrozené je financovanie i výhrady katolíkov: Novela ústavy vie zmeniť vzťah štátu a cirkvi
Poľsko na rázcestí: Výsledok volieb ovplyvní aj Slovensko. O funkciu prezidenta bojujú dva úplne odlišné svety
POTVRDENÉ: Parlament schválil novelu o krátení dávok Slovákom, ktorí odmietnu prácu
„Kotlárov“ vedecký časopis prešiel testom: Výmysel novinára a fyzika zverejnil za 1 330 eur
Dohra zosuvu vo Švajčiarsku: Ľadovec vytvoril jazero, narastá riziko ďalšej katastrofy (VIDEO)
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené