Lexus predstavil svoj dokonalý elektromobil. Riadenie nemá spojené mechanicky s nápravou a dizajnom ohromí každého
Na svete už zrejme neexistuje automobilka, ktorá by ešte neuviedla na trh vlastný elektromobil, alebo aspoň koncept elektrického vozidla. Aktuálne sa k tejto skupine pridáva aj Lexus, automobilka v tlačovej správe pre médiá odhalila koncept elektrického Lexusu LF-Z Electrified.
Elektromobilita nie je pre Lexus „veľkou neznámou“, japonská automobilka totiž ponúka široký sortiment hybridných vozidiel, no čistokrvný elektromobil zatiaľ v portfóliu chýba.
NEPREHLAIDNI
Kia predstavila žiarivú elektrickú budúcnosť. Nové EV6 je rýchlejšie ako Taycan s extréme rýchlym nabíjaním
Segment automobilov sa ale aktuálne transformuje a je nad Slnko jasné, že blízka budúcnosť bude patriť práve elektromobilom. Ak sa teda chce Lexus udržať na trhu, musí konať. Aj preto nám nedávno ukázal koncept LF-Z Electrified, ktorý má pretaviť do produkčnej podoby najneskôr v roku 2025. Do tohto roku uvidíme 20 nových alebo modernizovaných modelov, medzi ktorými má byť 10 elektromobilov, niekoľko plug-in hybridov a tiež zopár hybridov.

V polovici aktuálneho desaťročia chce automobilka ponúkať elektrifikovanú alternatívu pri každom modeli, pričom predaj elektrifikovaných vozidiel vytvorí minimálne polovicu všetkých predajov.
K dosiahnutiu stanoveného cieľa prispeje aj otvorenie nového technologického centra v japonskom meste Šimojama v marci 2024. Práve tu sa majú vyvíjať a dizajnovať nové elektrifikované modely značky Lexus.
Základom produkčnej verzie LF-Z, ako aj ďalších elektromobilov, bude úplne nová platforma navrhnutá pre potreby elektrických vozidiel. Koncept LF-Z disponuje pohonom všetkých štyroch kolies Direct4 či množstvom informačno-zábavných funkcií.
Futuristický dizajn, veľkorysí interiér a špičkové technológie
Elektromobily sa vyznačujú aj tým, že poskytujú naozaj veľkorysí interiérový priestor v porovnaní s autami so spaľovacími motormi. Inak tomu nie je ani pri koncepte LF-Z, okrem dostatku miesta sa kokpit vyznačuje aj minimalistickým dizajnom.

Umelá inteligencia komunikuje s vodičom, na základe čoho sa učí a následne dokáže servírovať užitočné tipy týkajúce sa napríklad navigácie počas dlhej cesty. Elektronické riadenie nie je spojené s nápravou mechanicky, pričom táto technológia má niekoľko výhod. Jednou z nich je zvýšená presnosť riadenia či filtrovanie nežiadúcich vibrácií prenášaných z nápravy do volantu.

V interiéri nechýba futuristický volant, veľká obrazovka tiahnuca sa od vodiča až do strednej časti prístrojovej dosky či prepracovaný head-up displej, ktorý premieta všetky dôležité informácie priamo na vozovku.

Nová dizajnová identita prichádza aj s modernizáciou loga. Koncept LF-Z pôsobí robustne, no zároveň štíhlo a športovo vďaka úzkym líniám predných a zadných svetlometov či padajúcej streche v zadnej časti. Zaujímavým prvkom je panoramatická strecha, ktorá disponuje funkciou zatmievania.

Prístup do vozidla je zabezpečený digitálnym kľúčom, ktorý sa dá stiahnuť do smartfónu formou mobilnej aplikácie. Pre milovníkov hudby je dôležitý aj kvalitný audio systém, v prípade konceptu LF-Z je to sústava reproduktorov od Mark Levinson. Vďaka dômyselnému rozmiestneniu reproduktorov disponuje auto možnosťou redukcie okolitého šumu.
Špičkový výkon a skvelý dojazd
Pohonnú sústavu auta tvoria elektromotory s kombinovaným výkonom 400 kW (536 koní). Vďaka tomu dokáže 2,1-tonový kolos zrýchliť z 0 na 100 km/h už za 3 sekundy. Zásluhu si na tom pripisuje aj krútiaci moment 700 Nm.
Lexus LF-Z Electrified nie je len pekelne rýchly, má aj skvelý dojazd na úrovni 600 km podľa cyklu WLTP. O ten sa stará lítium-iónová batéria s kapacitou 90 kWh s možnosťou rýchleho nabíjania výkonom 150 kW. V tomto smere LF-Z ale nie je žiadnym priekopníkom, nová E-GMP platforma koncernu Hyundai umožňuje nabíjanie výkonom až 350 kW.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Paralyzované vlaky na juhu Slovenska. Na koľajniciach našli výbušninu
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Pevnosť v „Achillovej päte“ NATO: Európa plánuje vybudovať obriu základňu na mieste, ktoré chce Rusko odstrihnúť

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Paralyzované vlaky na juhu Slovenska. Na koľajniciach našli výbušninu
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Pevnosť v „Achillovej päte“ NATO: Európa plánuje vybudovať obriu základňu na mieste, ktoré chce Rusko odstrihnúť

