Hyundai aj KIA odštartovali novú éru, oficiálne majú úplne prvú platformu výhradne pre elektromobily
Koncert Hyundai Motor Group dnes oficiálne predstavil svoju novú platformu E-GMP, ktorá bude slúžiť výhradne pre nové elektromobily automobiliek Hyundai, Kia a Genesis. Platforma prináša niekoľko zásadných inovácií oproti konkurencii, informoval portál InsideEVs.
Nová platforma E-GMP má slúžiť ako základ elektromobilov novej generácie, pričom prvé modely postavené na tomto podvozku by sa mali objaviť už budúci rok. Podobne ako pri konkurenčných koncernoch, aj platforma E-GMP je modulárna, čo znamená, že na jej základoch uvidíme sedany, crossovery či dokonca veľké SUV.
Zníženie nákladov a zvýšene kvality
Modularita v tomto smere nezabezpečuje len variácie v karosárskom vyhotovení, ale aj v zameraní vozidla. Koncernové automobilky ju budú môcť využiť na stavbu športovo zameraných elektromobilov, no zároveň aj lacných mestských či pohodlných rodinných vozidiel poháňaných elektrickou energiou.
Oproti doterajším elektromobilom z koncernu Hyundai Motor Group, ktoré boli postavené na platformách vozidiel so spaľovacími motormi, poskytne platforma väčšiu flexibilitu pri výrobe a taktiež zníži aj samotné výrobné náklady. Pozitívne by sa to malo prejaviť aj na finálnom spracovaní nových elektromobilov, ktoré budú mať vyšší dojazd, vyššiu bezpečnosť a viac vnútorného priestoru.
Zo začiatku budú prvé elektromobily postavené na platforme E-GMP disponovať dojazdom cez 500 km, zrýchlením z 0 na 100 km/h do 3,5 sekundy a maximálnou rýchlosťou 260 km/h. Vďaka možnosti nabíjania výkonom až 350 kW sa dobijú na 80 % kapacity už za 18 minút. 100 km dojazdu sa bude dať pridať už za 5 minút na nabíjačke. Tieto hodnoty však platia iba pre modely v najvyššej konfigurácii.
Revolučné viacnásobné nabíjanie
Platforma bude podporovať 800 V aj 400 V nabíjanie – ide o úplnú novinku, takzvané „viacnásobné nabíjanie“ alebo aj multi-charging, ktoré je zodpovedné práve za to, že ak už budeš tento elektromobil nabíjať na 400 V alebo 800 V nabíjačke, nebudeš k tomu potrebovať žiadne ďalšie príslušenstvo.
V tomto smere zvyšuje efektivitu domáceho nabíjania funkcia „nabíjania dvomi cestami“. 240V napájanie smeruje priamo do batérie, zatiaľ čo 400V, respektíve 800V napájanie prechádza cez inventor a až potom k samotnej batérii.
K dispozícii budú dve verzie pohonu – zadný alebo pohon všetkých štyroch kolies. Pri verzii s pohonom všetkých kolies je vo vozidle dvojica elektromotorov, jeden pre prednú a druhý pre zadnú nápravu. Aj motory, ktoré sa budú o pohon starať, vytvorí koncer nanovo.
O batériách toho automobilka veľa neprezradila. Vieme len to, že budú umiestnené v podlahe a ich kapacita sa situuje od 50 až do 100 kWh v závislosti od konfigurácie vozidla. Prvým elektromobilom postaveným na novej platforme by mal byť Hyundai Ioniq 5, ktorý príde už budúci rok.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vznikla nová trieda „nenápadných milionárov“. Denne ich pribudne 1 000 a môžu za to dva faktory
Prokurátor Generálnej prokuratúry čelí obžalobe. Funkciu pozastavili, potvrdil Žilinka
Prelomový výskum odhaľuje, ako aktivita mozgu počas spánku prezrádza skryté neurologické problémy
Kľúčový svedok v korupčných prípadoch čelí novému obvineniu. V kauze figurujú Gašpar a Bödör
V hotelovej vírivke v Demänovskej Doline hygienici potvrdili prítomnosť baktérie Legionella
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP