KIA len prednedávnom oficiálne predstavila svoj prvý elektromobil postavený na novej koncernovej modulárnej platforme E-GMP. EV6 je odrazovým mostíkom na ceste ku kompletnej elektrifikácii flotily.
KIA prostredníctvom tlačovej správu pre média zverejnila kompletný cenník všetkých verzií elektromobilu EV6 u nás na Slovensku. Najlacnejší model štartuje na sume takmer 44 000 €, cena najlepšie vybavenej verzie presahuje hranicu 60 000 €.
Ceny KIA EV6 na Slovensku:
Loading…
Koncernový bratranec novinky od Hyundai
To, ako vyzerá Kia EV6 zvonka už poznáme, fotografie nám kórejská automobilka poskytla pár týždňov. Vieme aj to, že ide o prvý model Kia postavený na koncernovej platforme E-GMP, ktorá slúži výhradne pre potreby elektromobilov.
NEPREHLAIDNI
Takto vyzerá nová elektrická éra. Kia odhalila prvé oficiálne fotografie modelu EV6
Platforma v súčasnosti poskytuje technológie, ktoré umožnia auto nabíjať s vysokým výkonom až 350 kW a 100 km dojazdu tak EV6 získa už za 5 minút, pričom nabitie na 80 % trvá 18 minút. S plnou batériou zvládne EV6 prejsť na jedno nabitie viac ako 500 km, čo podľa prezentácie predstavuje napríklad cestu z Paríža do Amsterdamu.
Vďaka kombinácii vysokého dojazdu a rýchleho nabíjania budúcemu majiteľovi EV6 odpadá starosť z toho, koľko a kde bude musieť svoj elektromobil nabíjať. EV6 môže poslúžiť aj ako núdzový zdroj energie pre domácnosť či „obrovská batéria“ napríklad pri kempovaní. Zo svojej batérie dokáže dodávať výkon 3,6 kW pre napájanie ďalšej techniky. Vďaka ťažnej sile 1 600 kg pri verzii so 77,4 kWh batériou je EV6 vhodná aj na kempovanie s obytným prívesom.
Najlacnejší model však bude vybavený iba 58 kWh batériou. K dispozícii sú potom verzie s pohonom všetkých štyroch kolies, ako aj verzia s pohonom zadných kolies.
Veľkorysí vnútorný priestor a recyklované materiály
Elektromobily vďaka absencii rôznych komponentov poskytujú omnoho väčší vnútorný priestor a inak tomu nie je ani pri Kii EV6, ktorý sa v tomto prípade dokonca vyrovná množstvu stredne veľkým až veľkým SUV.
Dominantou interiéru je obrovský zakrivený panoramatický displej, no tu to s displejmi nekončí. Ďalší displej sa nachádza pod výduchmi a slúži na ovládanie klimatizície či iných prvkov vozidla. Tento displej je „programovateľný“ a jednotlivé softvérové tlačidlá sa na ňom menia podľa toho, čo práve používateľ potrebuje.
Nechýba head-up displej s podporou rozšírenej reality, priamo na cestu sa tak vodičovi budú premietať šípky z navigácie alebo sa pomocou neho môžu zvýrazňovať rôzne objekty na ceste.
Skvelou novinkou sú tiež takzvané Zero gravity sedadlá. Sedadlá s „nulovou gravitáciou“ sa v prípade, že vozidlo stojí a napríklad sa nabíja, dokážu prepnúť do relaxačnej polohy a pasažieri si tak môžu dopriať chvíľku oddychu. V interiéri sú tiež použité rôzne recyklované materiály, vďaka čomu je Kia EV6 ešte viac ekologická.
Rýchla ako Porsche Taycan?
Kia nedávno prehlásila, že EV6 bude rýchla ako Porsche Taycan. Na dnešnej prezentácii nám toto tvrdenie ukázala v praxi, keďže Kia EV6 vo verzii GT ponúka výkon 430 kW (583 koní). Duálne motory vystrelia EV6 GT z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, maximálna rýchlosť dosahuje 260 km/h. Nechýba ani špeciálny jazdný režim „GT“, ktorý nastaví auto pre čo najlepší šoférsky zážitok dotváraný unikátnou zvukovou kulisou vhodnou pre elektromobil.
Ako si teda vedie Kia EV6 GT oproti rôznym športiakom v praxi? Famózne! V šprinte na 400 m ju z konkurencie v podaní Ferrari California T, Porsche 911 Targa 4, McLaren 570s, Mercedes AMG GT a Lamborghini Urus porazil iba hyperšport od McLarenu.
Kia EV6 sa začne na vybraných trhoch predávať v druhej polovici 2021. Rezervácie už budú možné od dnešného dňa, na slovenskom webe automobilky sa však zatiaľ táto možnosť nenachádza.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Nie je taký účinný, ako si myslíme: Expert vysvetlil, prečo končí preventívny ultrazvuk
Konsolidácia verejných financií za 3 miliardy eur nás bude bolieť. Minister financií pripravil 68 opatrení
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP