Kuriózny a otravný problém. James May odhalil, čo sa stane Teslou, ak na nej dlho nejazdíš
James May, moderátor motoristických šou Top Gear a The Grand Tour, je obrovským fanúšikom a majiteľom niekoľkých luxusných automobilov. Do jeho vozového parku patrí aj Tesla Model S, s ktorou ale zažíva poriadne problémy. Vo videu na kanáli DRIVETRIBE rozoberá, čo sa s Teslou stane, ak na nej človek dlhšiu dobu nejazdí.
Tesly mnohí považujú za najinteligentnejšie autá súčasnosti, no zdá sa, že niektoré základné funkcie im robia mierne problémy. May počas uplynulých mesiacov na svojom Modeli S vôbec nejazdil. Ako hovorí vo videu, auto mal napojené na nabíjačke a dlhšiu dobu takto stálo v garáži.
Keď sa teda po pár mesiacoch k autu vrátil a chcel sa na ňom previezť, zistil, že mu nejde odomknúť a je v podstate „mŕtve“. Ako je to možné, keď predsa bolo počas celej doby pripojené k elektrickej sieti?
NEPREHLIADNI
Tesla chce vstúpiť na trh s obnoviteľnými palivami. Vidí v nich obrovskú príležitosť na biznis
Podobne ako bežné autá so spaľovacími motormi, aj Tesly majú klasickú 12 V batériu, ktorá napája vnútornú elektroniku, udržuje systémy pri živote, a teda aj odomyká a zamyká auto. Pri nabíjaní auta sa dobíja aj táto 12 V batéria, pri ktorej ale nastal problém po tom, čo sa auto úplne nabilo. Vtedy sa totiž prerušil nabíjací proces a táto menšia batéria ostala odstrihnutá od ostatnej elektroniky.
Tesla je v podstate počítač na kolesách, čiže aj keď je auto nečinné, 12 V batériu dokáže vyšťaviť pomerne rýchlo. May tak musel batériu nabiť samostatne, no až tu začala tá pravá zábava.
Malá batéria je umiestnená pod prednou kapotou, ktorej zámok je elektrický, čiže kľúčom otvoriť nejde. Tesla však myslela aj na plán B, kde v podblatníkoch predných kolies umiestnila dvojicu tlačidiel, slúžiacich na ručné odomykanie prednej kapoty. Aby sa však človek k týmto tlačidlám dostal, musí demontovať plastové kryty podblatníkov.
Keď už bol May konečne pod kapotou, stále nemal vyhraté. Batéria sa totiž nachádza pod ďalšími plastovými krytmi, ktoré je potrebné najskôr demontovať. Čo všetko musel James zhodiť pred tým, než sa konečne dostal k batérii, si môžeš pozrieť v priloženom videu.
Ako na záver dodáva, úplne by stačilo z batérie vyviesť konektor na jej nabíjanie niekam na prístupnejšie miesto, čo by majiteľom auta ušetrilo nielen čas, ale aj starosti.
Spracovaním neohúri
Po konštrukčnej stránke sú na tom elektromobily značky Tesla už o niečo horšie, než po stránke softvéru. V minulosti sme priniesli niekoľko článkov o nedostatkoch, ktoré sa týkali nedoliehajúcich častí karosérie, zle nalakovaných dielcoch či dokonca odpadávajúcich nárazníkoch alebo lietajúcej streche.
Aj problém s batériou a jej následným nabíjaním je tak trochu dôkazom, že po konštrukčnej stránke toho má Tesla ešte čo doháňať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP