Kuriózny a otravný problém. James May odhalil, čo sa stane Teslou, ak na nej dlho nejazdíš
James May, moderátor motoristických šou Top Gear a The Grand Tour, je obrovským fanúšikom a majiteľom niekoľkých luxusných automobilov. Do jeho vozového parku patrí aj Tesla Model S, s ktorou ale zažíva poriadne problémy. Vo videu na kanáli DRIVETRIBE rozoberá, čo sa s Teslou stane, ak na nej človek dlhšiu dobu nejazdí.
Tesly mnohí považujú za najinteligentnejšie autá súčasnosti, no zdá sa, že niektoré základné funkcie im robia mierne problémy. May počas uplynulých mesiacov na svojom Modeli S vôbec nejazdil. Ako hovorí vo videu, auto mal napojené na nabíjačke a dlhšiu dobu takto stálo v garáži.
Keď sa teda po pár mesiacoch k autu vrátil a chcel sa na ňom previezť, zistil, že mu nejde odomknúť a je v podstate „mŕtve“. Ako je to možné, keď predsa bolo počas celej doby pripojené k elektrickej sieti?
NEPREHLIADNI
Tesla chce vstúpiť na trh s obnoviteľnými palivami. Vidí v nich obrovskú príležitosť na biznis
Podobne ako bežné autá so spaľovacími motormi, aj Tesly majú klasickú 12 V batériu, ktorá napája vnútornú elektroniku, udržuje systémy pri živote, a teda aj odomyká a zamyká auto. Pri nabíjaní auta sa dobíja aj táto 12 V batéria, pri ktorej ale nastal problém po tom, čo sa auto úplne nabilo. Vtedy sa totiž prerušil nabíjací proces a táto menšia batéria ostala odstrihnutá od ostatnej elektroniky.
Tesla je v podstate počítač na kolesách, čiže aj keď je auto nečinné, 12 V batériu dokáže vyšťaviť pomerne rýchlo. May tak musel batériu nabiť samostatne, no až tu začala tá pravá zábava.
Malá batéria je umiestnená pod prednou kapotou, ktorej zámok je elektrický, čiže kľúčom otvoriť nejde. Tesla však myslela aj na plán B, kde v podblatníkoch predných kolies umiestnila dvojicu tlačidiel, slúžiacich na ručné odomykanie prednej kapoty. Aby sa však človek k týmto tlačidlám dostal, musí demontovať plastové kryty podblatníkov.
Keď už bol May konečne pod kapotou, stále nemal vyhraté. Batéria sa totiž nachádza pod ďalšími plastovými krytmi, ktoré je potrebné najskôr demontovať. Čo všetko musel James zhodiť pred tým, než sa konečne dostal k batérii, si môžeš pozrieť v priloženom videu.
Ako na záver dodáva, úplne by stačilo z batérie vyviesť konektor na jej nabíjanie niekam na prístupnejšie miesto, čo by majiteľom auta ušetrilo nielen čas, ale aj starosti.
Spracovaním neohúri
Po konštrukčnej stránke sú na tom elektromobily značky Tesla už o niečo horšie, než po stránke softvéru. V minulosti sme priniesli niekoľko článkov o nedostatkoch, ktoré sa týkali nedoliehajúcich častí karosérie, zle nalakovaných dielcoch či dokonca odpadávajúcich nárazníkoch alebo lietajúcej streche.
Aj problém s batériou a jej následným nabíjaním je tak trochu dôkazom, že po konštrukčnej stránke toho má Tesla ešte čo doháňať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
Nabíjanie elektromobilov bude lacnejšie. Firma Renaultu chce naplno využívať túto prebytočnú energiu
Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
Ceny klesajú, zvrat sa blíži. Výmena batérie elektromobilu bude čoskoro lacnejšia ako oprava spaľováku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
Jadrová ponorka USA nasadila podvodné drony. Vyšle ich na tajné misie proti nepriateľom
Je veľký ako semienko jahody. ESA vyvinula vesmírny čip, ktorý bude mať dôležitú úlohu
Gigantický jašter so žraločími zubami znova „ožil“. Staré náčrty odkryli záhadu obávaného predátora
Slovenská sporiteľňa ohlásila veľkú novinku pri platbách. Známu aplikáciu už nebudeš potrebovať
Viac funkcií za viac peňazí. Balíček Microsoft 365 výrazne zdražel, môže za to unikátna funkcia
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené