KONIEC: Burácajúci zvuk spaľováku nahradí bzučanie elektromotora, ďalšie ikonické autá už budú len elektrické
Elektromobily sa na trhu pomaly adaptujú, no stále tu je niekoľko kategórií áut, ktoré si bez objemného spaľováku jednoducho nevieme predstaviť. Sem spadá napríklad Mercedes triedy G či americké „muscle cars“. Rovnako ako „Géčko“, aj americké klasiky čoskoro podľahnú trendu elektrifikácie, informoval portál Electrek.
Milovníci americkej klasiky s objemnými benzínovými motormi budú sklamaní. Dodge už v roku 2024 ukončí výrobu spaľovacích modelov Charger a Challenger, uviedol samotný CEO automobilky Tim Kuniskis pre portál MotorTrend.
Americké automobilky Dodge a RAM oznámili prechod na elektromobilitu už dávnejšie v tomto roku. Fanúšikovia však dúfali, že elektrické autá budú vznikať bok po boku tých spaľovacích.
Dodge sa ale rozhodol od roku 2024 ukončiť výrobu spaľovákov a zároveň v tomto roku prinesie aj svoj prvý elektrický „muscle car“.
Koncept o pár mesiacov
Kuniskis ďalej uviedol, že prvý koncept elektrického „svalnáča“ spozná svet v horizonte najbližších štyroch až piatich mesiacov. O názve novinky zatiaľ možno iba polemizovať, CEO neprezradil, či ponesie elektrická prvotina jeden z legendárnych nápisov Charger alebo Challenger.
Prvý elektrický Dodge bude postavený na koncernovej platforme STLA Large, pričom ako už určite vieš, americký výrobca patrí do koncernu Stellantis, od ktorého si „požičia“ novú technológiu.
Plán automobilky Dodge je jasný. Elektrifikáciou skúša prilákať nových zákazníkov, pričom tých súčasných by si pochopiteľne veľmi rada udržala. Spoločnosť nazvala svoj plán elektrifikácie „Never Lift“.
Na jeho konci nadobro skoncuje s výrobou spaľovákov, pričom transformácia k elektrifikácii bude postupná, už budúci rok predstaví automobilka svoj prvý plug-in hybrid. Pôjde pritom o úplne nový model, takže dvojica legendárnych „svalnáčov“ zatiaľ zostane elektrifikáciou nepoškvrnená.
Ak chce byť opäť kráľom, elektrifikácia je jediná cesta
Objemné americké osemvalce na elektrický pohon už jednoducho nestačia. Zistil to aj Dodge, ktorý stál za najrýchlejším sériovo vyrábaným autom na svete. Nedávno ho ale prekonala Tesla s Modelom S Plaid, ktorý zrýchli z 0 na 60 míľ/h (96 km/h) pod dve sekundy.
Dodge Challenger z roku 2018 vo verzii Demon, ktorý bol teda donedávna najrýchlejším sériovým autom na svete, dosiahol rýchlosť 60 míľ/h za 2,3 sekundy. Je to bezpochyby pozoruhodný čas, nakoľko bol dosiahnutý so spaľovacím motorom a ten voči elektromotoru zaostáva najmä pri krútiacom momente.
Ak chce teda ikona amerických „muscle cars“ znovu získať titul najrýchlejšieho sériovo vyrábaného auta, elektrifikácia je zatiaľ jedinou možnou cestou.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP