Ikony amerického automobilizmu prepínajú na elektrinu. Predstavia nadupané eMuscle autá
Nástup elektrifikácie je každým dňom intenzívnejší a koncern Stellantis, pod ktorý patria aj ikonické americké značky Dodge a RAM, odhalil svoju e-ofenzívu pre najbližšie roky. Americké ikony automobilového priemyslu prinesú svoje prvé elektromobily už v roku 2024, informoval portál Electrek.
Podľa mnohých odborníkov a aj fanúšikov je to však príliš neskoro. Drvivá väčšina automobiliek už ponúka minimálne jeden elektromobil, niektoré dokonca disponujú celou flotilou. Dodge a RAM sú však synonymom objemných benzínových motorov a ich fanúšikovia tak možno prechod na elektrifikáciu nebudú znášať najlepšie, ani keď príde podstatne neskôr, než pri iných automobilkách.
Ako uviedol CEO automobilky RAM, Mike Koval, prvý elektrický pickup príde na trh už v roku 2024. Po „prvotine“ RAM 1500 BEV však podľa riaditeľa americkej automobilky chytí všetko veľmi rýchly spád. Druhý elektrický model má nasledovať hneď o rok neskôr a celá flotila bude elektrifikovaná najneskôr do roku 2030.
Špičkové parametre sú základom
CEO Mike Koval ďalej hovoril aj o technických špecifikáciách, s ktorými by mal prvý elektrický RAM prísť. Na konferencii sľuboval nabíjanie výkonom až 150 kW.
Taký Ford F150 Lightning ponúka 150 kW nabíjanie v najnižšej konfigurácii, Tesla je so svojim Cybertruckom v tomto smere ešte ďalej a očakáva sa nabíjanie výkonom až 250 kW. Elektrický Hummer od GM dokonca príde až s 350 kW nabíjaním.
Dodge prinesie svoju prvotinu taktiež v roku 2024
„Nový Dodge bude trhať ulice, nie planétu,“ vyhlásil počas CEO automobilky Dodge, Tim Kuniskis. Aj ikona amerických „muscle cars“ pomaly, ale isto prechádza na elektrický pohon. Tim však všetkým fanúšikom zdôraznil, že ich automobilka nebude vyrábať „elektrické autá“, ale americké „eMuscle“ autá.
NEPREHLIADNI
Dodge chce získať späť titul najrýchlejšieho sériového auta sveta, už to bude musieť byť elektromobil
Takzvané „muscle cars“ sú predovšetkým o obrovskom výkone a ten bolo možné doposiaľ získať iba s objemným motorom. S elektrifikáciou sa ale všetko mení, elektromotory ponúkajú extrémny výkon a maximálny krútiaci moment v celom rozsahu otáčok.
Vďaka tomu môžu byť elektrické muscle cars ešte „svalnatejšie“ než tie benzínové. O ikonický zvuk objemného motora ale bohužiaľ prídu. Podľa Kuniskiského fanúšikovia skôr či neskôr začnú uznávať elektrické modely Dodge a podľa jeho slov si zákazníci automobilky kupujú zážitok, nie technológiu.
V tomto smere si nie len on, ale aj inžinieri z automobilky myslia, že elektromotor dokáže zákazníkovi poskytnúť ešte lepší a intenzívnejší zážitok než spaľovák, uvádza Futurism. Ako dodáva portál Engadget, na prezentácii sa objavil možný vzhľad plne elektrického Dodge, ktorý by mal vychádzať z dizajnu legendárneho Chargeru z roku 1969.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Suzuki potešilo Európu. Bude predávať elektrickú verziu najzábavnejšieho modelu
Elektromobilisti v susednej krajine nechápu. Takéto zdraženie nabíjania si Slováci ani nevedia predstaviť
Elektromobily Škody, VW a Audi teraz neobjednávaj. Na Slovensku stratili kľúčovú výbavu
Sklamanie a ďalší odklad. Masová výroba Tesly Cybertruck tak skoro nepríde
Slováci túto automobilku milujú, teraz začala predávať ultralacný elektromobil. Za menej ako 10 000 €
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobilisti v susednej krajine nechápu. Takéto zdraženie nabíjania si Slováci ani nevedia predstaviť
- Slováci túto automobilku milujú, teraz začala predávať ultralacný elektromobil. Za menej ako 10 000 €
- Čísla ťa posadia na zadok. Štát zverejnil svoj výpočet nákladov jazdy na 100 km s rôznymi typmi pohonu
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Suzuki potešilo Európu. Bude predávať elektrickú verziu najzábavnejšieho modelu
-
- Elektromobilisti v susednej krajine nechápu. Takéto zdraženie nabíjania si Slováci ani nevedia predstaviť
- Slováci túto automobilku milujú, teraz začala predávať ultralacný elektromobil. Za menej ako 10 000 €
- Čísla ťa posadia na zadok. Štát zverejnil svoj výpočet nákladov jazdy na 100 km s rôznymi typmi pohonu
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Za auto si priplatíš kvôli ekológii. V TV odvysielali diskusiu, ktorá vyburcovala Slovákov
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Elektromobilisti v susednej krajine nechápu. Takéto zdraženie nabíjania si Slováci ani nevedia predstaviť
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
Zdrvujúce správy pre Slovákov. Zdražovanie benzínu a nafty sa ešte len rozbieha
Windows 11 sa vracia ku kontroverznému prístupu. Aktualizáciám sa už nevyhneš
Nadácia rozdelí vyše 100 000 € medzi projekty digitalizácie
Ďalší japonský bizár. Nové automaty na predaj veľrýb idú proti zvyšku sveta
V energetike by sme sa mali inšpirovať Portugalskom, hovorí štátna tajomníčka. Dôvod je jasný
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené