Chorvátska automobilka Rimac Automobili nie je na trhu žiadnym nováčikom a jej obrovský potenciál si už dávnejšie všimol aj koncern Volkswagen, respektíve automobilka Porsche, ktorá má v chorvátskej firme podiel už od roku 2018.
Ešte v decembri vyšli na povrch informácie o možnom odkúpení luxusnej značky Bugatti práve Rimacom, ktoré sa teraz v istom smere stáva realitou.
CEO Porsche, Oliver Blume, a CEO Rimacu, Mate Rimac, totiž dnes podpísali dohodu o vytvorení nového výrobcu športových automobilov s názvom Bugatti-Rimac, informovala automobilka v tlačovej správe.
Privítaj Bugatti-Rimac, nového giganta na trhu športových automobilov
Spoločný podnik, ktorý vznikne v štvrtom štvrťroku 2021, bude mať svoje ústredie v chorvátskom Záhrebe, pričom Rimac dostane 55 % podiel v podniku, zatiaľ čo Porsche dostane 45 % podiel.
Vlastníctvo Bugatti privedie do spoločného podniku Volkswagen, ktorý značku „prevedie“ priamo na Porsche. Pripomeňme však, že Porsche zároveň vlastní 24 % podiel v samotnom Rimacu.
Bugatti aj Rimac budú podľa výrobcov aj naďalej existovať ako samostatné entity, no spoločným CEO značky Bugatti-Rimac sa stane práve Mate Rimac, často označovaný aj ako „európsky Elon Musk“.
„Kombinujeme silné odborné znalosti Bugatti v oblasti športových automobilov s obrovskou inovatívnou silou spoločnosti Rimac vo veľmi sľubnej oblasti elektrickej mobility,“ uviedol šéf Porsche, Oliver Blume.
Spojením tak vznikne veľmi silná športová značka, ktorá bude podľa správy nateraz pokračovať vo výrobe superšportiaka Bugatti Chiron a jeho elektrického „kolegu“ Rimac Nevera, ktorého produkčnú verziu predstavila chorvátska automobilka len začiatkom júna. Značka Bugatti si však svoje tradície ponechá a všetky jej budúce vozidlá sa budú stále vyrábať v závode vo francúzskom Molsheime.

Zobraziť celú galériu (4) Porsche AG
Rimac má čo ponúknuť, jeho nový elektromobil trhá rekordy
Pripomeňme, že novinka od Rimacu disponuje až štvoricou elektromotorov, vďaka čomu je kombinovaný výkon celej hnacej sústavy 1408 kW (1914 koní). Z tých to dokáže elektromobil vytiahnuť z 0 na 100 km/h za šialených 1,97 sekundy, pričom chorvátsky výrobca myslí aj na dojazd a nabíjanie.
O napájanie sa totiž stará 120 kWh batéria, vďaka ktorej má Rimac Nevera dojazd až 550 kilometrov. Rovnako rýchle je aj 500 kW nabíjanie, vďaka ktorému sa auto dokáže nabiť z 0 na 80 % už za 19 minút.
Najrýchlejší chorvátsky elektromobil sa tak bude vyrábať už pod značkou Bugatti-Rimac, no na rozdiel od benzínového spueršportiaku Chiron z neho bude vyrobených len 150 kusov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Policajná akcia FUNERAL: Skupina údajne pôsobila v štýle mafie z 90. rokov
Môžeš mať cukrovku a ani o tom netušiť: Mladých ohrozuje choroba, ktorú doteraz spájali len so staršími
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
„Omladol som o 10 rokov, odišiel som z mesta a žil 3 roky v lese.“ Vedec zo Stanfordu o recepte na dlhovekosť
Gábor Gál si vypočul roszudok: Špecializovaný trestný súd rozhodol o osude exministra
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Digitálna doba si pýta zmenu. Slovensko má prvý technologický odborový zväz
Volkswagenu sa nedarí s vlastným softvérom. Pomoc hľadá u Rivianu
Trump tvrdí, že TikTok má nového majiteľa. Čína však predaj blokuje
Ukrajina nasadila F-16. Počas jedného letu zničila 7 cieľov, potom padla
Irán ide proti Starlinku. Cenzúra internetu dostala novú, extrémnu podobu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP