Chorvátska automobilka Rimac Automobili nie je na trhu žiadnym nováčikom a jej obrovský potenciál si už dávnejšie všimol aj koncern Volkswagen, respektíve automobilka Porsche, ktorá má v chorvátskej firme podiel už od roku 2018.
Ešte v decembri vyšli na povrch informácie o možnom odkúpení luxusnej značky Bugatti práve Rimacom, ktoré sa teraz v istom smere stáva realitou.
CEO Porsche, Oliver Blume, a CEO Rimacu, Mate Rimac, totiž dnes podpísali dohodu o vytvorení nového výrobcu športových automobilov s názvom Bugatti-Rimac, informovala automobilka v tlačovej správe.
Privítaj Bugatti-Rimac, nového giganta na trhu športových automobilov
Spoločný podnik, ktorý vznikne v štvrtom štvrťroku 2021, bude mať svoje ústredie v chorvátskom Záhrebe, pričom Rimac dostane 55 % podiel v podniku, zatiaľ čo Porsche dostane 45 % podiel.
Vlastníctvo Bugatti privedie do spoločného podniku Volkswagen, ktorý značku „prevedie“ priamo na Porsche. Pripomeňme však, že Porsche zároveň vlastní 24 % podiel v samotnom Rimacu.
Bugatti aj Rimac budú podľa výrobcov aj naďalej existovať ako samostatné entity, no spoločným CEO značky Bugatti-Rimac sa stane práve Mate Rimac, často označovaný aj ako „európsky Elon Musk“.
„Kombinujeme silné odborné znalosti Bugatti v oblasti športových automobilov s obrovskou inovatívnou silou spoločnosti Rimac vo veľmi sľubnej oblasti elektrickej mobility,“ uviedol šéf Porsche, Oliver Blume.
Spojením tak vznikne veľmi silná športová značka, ktorá bude podľa správy nateraz pokračovať vo výrobe superšportiaka Bugatti Chiron a jeho elektrického „kolegu“ Rimac Nevera, ktorého produkčnú verziu predstavila chorvátska automobilka len začiatkom júna. Značka Bugatti si však svoje tradície ponechá a všetky jej budúce vozidlá sa budú stále vyrábať v závode vo francúzskom Molsheime.

Zobraziť celú galériu (4) Porsche AG
Rimac má čo ponúknuť, jeho nový elektromobil trhá rekordy
Pripomeňme, že novinka od Rimacu disponuje až štvoricou elektromotorov, vďaka čomu je kombinovaný výkon celej hnacej sústavy 1408 kW (1914 koní). Z tých to dokáže elektromobil vytiahnuť z 0 na 100 km/h za šialených 1,97 sekundy, pričom chorvátsky výrobca myslí aj na dojazd a nabíjanie.
O napájanie sa totiž stará 120 kWh batéria, vďaka ktorej má Rimac Nevera dojazd až 550 kilometrov. Rovnako rýchle je aj 500 kW nabíjanie, vďaka ktorému sa auto dokáže nabiť z 0 na 80 % už za 19 minút.
Najrýchlejší chorvátsky elektromobil sa tak bude vyrábať už pod značkou Bugatti-Rimac, no na rozdiel od benzínového spueršportiaku Chiron z neho bude vyrobených len 150 kusov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
Batériu majú dobitú za pár sekúnd. V Prahe spustili trik na expresné nabitie elektromobilov
Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
Musk tvrdil, že prežije apokalypsu. Armáda USA našla kuriózne využitie Tesly Cybertruck
Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Majitelia ich nikdy nechcú predať. TOP 6 nezničiteľných áut, ktoré Slovákom vydržia desaťročia
Život pri mori nie je len pekná predstava: Vedci potvrdili jeho vplyv na dlhovekosť. Jazerá a rieky majú opačný efekt
Putin sľúbil Američanom, že ukončí vojnu. Výmenou žiada úplnú kontrolu nad tromi oblasťami
Trump varuje pred najväčšou krízou za posledných 90 rokov: „Bolo by nemožné sa zotaviť“
Za prechod zaplatíš 5 eur. Európska krajina sa búri proti influencerom a fotografom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
Nagasaki sa ponorilo do ticha. Prešlo 80 rokov od okamihu, ktorý zmenil dejiny
Taliansko sa púšťa do boja so spaľovákmi. Ponúkne rekordné príspevky na elektromobily
Hranica sa mení na obrovské pódium. KĽDR pripravuje návrat hlasnej psychologickej vojny
ESET a Europol spúšťajú nový program. Má zmeniť boj proti kyberzločinu
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP