Je to definitívne. Obľúbený výrobca motocyklov mnohých Slovákov bude vyrábať len elektrické modely, kritický rok zmeny je známy
Stále mnoho ľudí iba veľmi ťažko akceptuje fakt, že automobilový segment sa pomaly, ale isto mení na čisto elektrický. Pri motorkároch je to však ešte horšie, drvivá väčšina si nevie ani len predstaviť, že by niekedy jazdila na elektrickej motorke aj stovky kilometrov denne. Nuž, mali by si na to pomaly začať zvykať, Kawasaki totiž ohlásilo dátum, odkedy bude vyrábať už iba elektrické motorky, píše Electrek.
Nie je elektrifikácia ako elektrifikácia, respektíve nie v každom odvetví sú problémy a riešenia s nástupom elektrického pohonu rovnaké. Ako pri autách, aj pri motocykloch je zrejme najväčším otáznikom dojazd.
Automobily ale majú podstatne viac priestoru na umiestnenie väčšej batérie, ktorá tým pádom hravo zabezpečí dojazd stoviek kilometrov. Motocykel priestoru na rozdávanie v žiadnom prípade nemá a batéria má tým pádom obmedzené rozmery.
Kvôli tomu sa dojazd elektrických motoriek nemôže v žiadnom prípade vyrovnať dojazdu elektrických áut, čo bude pre mnohých, najmä diaľkových motorkárov problém. Zdá sa ale, že sa elektrifikácii motocyklového segmentu nevyhneme, Kawasaki už oznámilo, že od roku 2035 bude vyrábať iba motorky na baterky.
Miesto nabíjania výmena batérií
Otázku nižšieho dojazdu môže veľmi jednoducho a efektívne vyriešiť technológia výmeny batérií. Zatiaľ čo výrobcovia automobilov na túto možnosť až tak nevsádzajú, samozrejme až na pár výnimiek ako napríklad NIO, výrobcovia motocyklov to vidia ako jediné možné riešenie. Na túto kartu má vsadiť aj Kawasaki.
Prvý koncept elektrickej Kawasaki sme mali možnosť vidieť ešte v roku 2019 na svetoznámej výstave EICMA. Motorka vychádzala z modelu Kawasaki Ninja 400 a jej parametre neboli príliš oslnivé.
Koncept disponoval dvoma elektromotormi, permanentný mal výkon 10 kW a pri potrebe vyššieho výkonu sa pripojil pomocný, 20 kW motor. Maximálny výkon 30 kW ale rozhodne nebude „trhať asfalt“.
Pravdou zostáva, že až doposiaľ sme nevideli žiaden produkčný elektrický motocykel tohto japonského výrobcu. Do roku 2025 ich ale podľa Kawasaki uvidíme až 10, uvádza Jalopnik. Tie by mali navyše disponovať spomínanou technológiou výmeny batérií, no jej praktické využitie je bude otázne, pretože popri tom bude nutné vybudovať aj stanice na výmenu, respektíve úschovu nabitých a vybitých batérií.
Koniec koncov, Kawasaki po roku 2035 úplne neskoncuje s výrobou spaľovacích motoriek. Výhradne elektrické modely chce od daného roku prinášať iba na tie najrozvinutejšie trhy ako Európa, USA, Kanada, Austrália a Japonsko.
Pre ostatné menej rozvinuté krajiny bude aj naďalej vyrábať modely so spaľovacími motormi, takže dostať sa k novej mašine na benzín bude stále možné, aj keď to bude zrejme o čosi náročnejšie. Uvidíme, ako budú na túto zásadnú informáciu reagovať fanúšikovia dvoch kolies a predovšetkým fanúšikovia Kawasaki.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ryanair ustupuje a zavádza štedrejší limit batožiny. Vieme, odkedy zmena začne platiť
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
9 z 10 Slovákov má cholesterol v červených číslach a netuší o tom. Stačí malá zmena v strave, radia odborníci
Za položenie uteráka na Draždiaku zaplatíš najnovšie 1 €: „Petržalské more“ potrebuje správcu, tvrdí Hrčka
VIDEO: Ministerku Šimkovičovú na folklórnom festivale vo Východnej vypískali
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP