Hyundai vytasil tromf a predstavil nový IONIQ 6. Dojazdom umlčí aj najväčších odporcov
Fanúšikovia sedanov a elektromobility si budúci rok prídu na svoje. Európsky trh si po modeli VW ID. Aero podmaní aj novinka z kórejskej produkcie, model Hyundai IONIQ 6. Automobilka len pred pár hodinami oficiálne predstavila elektrický sedan s dojazdom cez 600 km na jedno nabitie.
Hyundai IONIQ 6 je v poradí druhým elektromobilom značky, ktorý stojí na novej platforme E-GMP vyvinutej špeciálne pre elektromobily. Prvým modelom je IONIQ 5, elektrické SUV, ktoré sme už niekoľkokrát testovali.
IONIQ 6 „zdedil“ množstvo technických vymožeností, no vďaka dizajnu a lepšej aerodynamike dosahuje podstatne vyšší dojazd a nižšiu spotrebu aj pri diaľničných rýchlostiach.
Koeficient odporu vzduchu iba 0,21
„IONIQ 6 spája emocionálnu konvergenciu funkčnosti s estetikou,“ povedal SangYup Lee, výkonný viceprezident a vedúci dizajnérskeho centra Hyundai. „Osobitý, efektívny dizajn je výsledkom úzkej spolupráce medzi inžiniermi a dizajnérmi, ktorí venovali mimoriadnu pozornosť každému detailu a hodnotám orientovaným na zákazníka. IONIQ 6 sme vytvorili ako kokón, ktorý ponúka osobné miesto pre všetkých.“
Vďaka tejto spolupráci sa podarilo vytvoriť vozidlo, ktoré má koeficient odporu vzduchu iba 0,21. Len pre porovnanie, jeden z najlepších elektromobilov súčasnosti, Mercedes EQS, má koeficient odporu vzduchu iba 0,20. Hyundai IONIQ 6 sa tak výrazne doťahuje na nemeckú prémiovú vlajkovú loď.
Výsledkom skvelej aerodynamiky je priemerná spotreba na úrovni iba 14 kWh/100 km podľa cyklu WLTP. Vďaka tomu dokáže IONIQ 6 prejsť na jedno nabitie až 610 km, to všetko s rovnako veľkou, 77,4 kWh batériou, akú má SUV IONIQ 5. Silueta Hyundai IONIQ 6 sa od bežných sedanov so spaľovacím motorom značne líši. Nízka predná časť, aktívne vzduchové klapky či voliteľné digitálne spätné zrkadlá – to všetko prispieva k lepšej aerodynamike.

Zadnej časti dominujú pixelové svetlá, ktoré poznáme už z modelu IONIQ 5. V tomto prípade sa však svetelný pás ťahá od jedného okraja po druhý.
Veľkorysý interiér kombinuje známe prvky
Platforma E-GMP umožnila inžinierom vytvoriť naozaj priestranný interiér. Rázvor kolies dosahuje až 2 950 mm. Úplnú revolúciu kokpitu však nečakajme. Dominantou prístrojovej dosky je dvojica 12″ obrazoviek spojených v jednom paneli. Podľa fotografií však bude panel vyhotovený v čiernej farbe a nie iba v bledej, ako tomu je pri SUV IONIQ 5.

Rovnaké obrazovky sa nachádzajú aj v modeli IONIQ 5 či v koncernovej dojičke KIA EV6. Novinkou je režim Speed Sync Lighning, ktorý mení intenzitu náladového osvetlenia v závislosti o rýchlosti, respektíve dynamiky jazdy.

Hyundai to myslí s udržateľnosťou vážne a tak je podstatná časť interiéru vyrobená z recyklovaných či biologických materiálov. Vypichnúť môžeme napríklad ekologickú kožu a recyklovanú PET tkaninu na sedadlách, bio TPO kožu palubnej dosky či PET tkaninu na strope. Dvere zas farbila farba z rastlinných olejov a koberček inžinieri utkali z recyklovaných rybárskych sietí.
Platforma E-GMP bez signifikantných vylepšení
Koncernová platforma E-GMP sa však zásadnejších vylepšení pri modeli IONIQ 6 nedočkala. Architektúra pracuje na napätí 800 V, vďaka čomu je k dispozícii rýchle, zhruba 240 kW nabíjanie. Nabitie z 10 % na 80 % trvá približne 18 minút. Novinkou je systém EV Performance Tune-Up, ktorý vodičovi umožňuje voľne nastaviť silu riadenia, výkon motora, citlivosť plynového pedála a režim pohonnej sústavy. Vodiči môžu pomocou niekoľkých kliknutí na tlačidlo vytvoriť množstvo rôznych kombinácií, ktoré najviac vyhovujú ich individuálnym potrebám.

Elektrický sedan Hyundai IONIQ 6 prichádza buď s pohonom zadných kolies (RWD) alebo s pohonom všetkých kolies (AWD). Vrchol ponuky predstavuje duálny motor s voliteľným pohonom všetkých kolies, ktorý produkuje kombinovaný výkon 239 kW a krútiaci moment 605 Nm. Táto konfigurácia pohonu dokáže vozidlo zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci

Zmenil Teslu na obytné auto a prešiel 5 600 kilometrov. Ľahký modul mení elektromobil na mini apartmán

Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Príležitosť, aká sa opakuje raz za 11 rokov: Slnko je v maxime, čaká nás najsilnejšia polárna žiara desaťročia
PREMIUMŽilinka išiel pre funkciu „cez mŕtvoly“, tvrdí novinár Vagovič a opisuje prekvapivé zákulisie moci (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)

Warren Buffett drží obrovské množstvo hotovosti. Toto ukazuje na veľký problém ekonomiky

Betónová „neviditeľná“ stavba v objatí slovenského lesa: Splýva s kopcom a má len jednu presklenú stenu

5 krvných testov, ktoré by po štyridsiatke nemal nikto podceniť. Odborníci radia, čo si nechať skontrolovať
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
Ľudia naleteli nekonečnému nezmyslu. Experti odhalili banálny dôvod, prečo sú psy z Černobyľa modré
Bývalý minister to povedal na rovinu: Energopomoc je nefér, Slovensko nezvláda základnú vec. Mám riešenie
Prvýkrát po dvoch rokoch sa karta obrátila: Slovensko takmer úplne prerušilo dodávky elektriny na Ukrajinu
Slováci dávajú bohom spaľovákom. Elektrické autá u nás raketovo rastú, no máme veľký problém
Spojenec Ruska sa pustil do USA a varuje pred novou hrozbou. Ste pokrytci, odkazuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Príležitosť, aká sa opakuje raz za 11 rokov: Slnko je v maxime, čaká nás najsilnejšia polárna žiara desaťročia
PREMIUMŽilinka išiel pre funkciu „cez mŕtvoly“, tvrdí novinár Vagovič a opisuje prekvapivé zákulisie moci (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)

Warren Buffett drží obrovské množstvo hotovosti. Toto ukazuje na veľký problém ekonomiky

Betónová „neviditeľná“ stavba v objatí slovenského lesa: Splýva s kopcom a má len jednu presklenú stenu

