Hyundai vytasil tromf a predstavil nový IONIQ 6. Dojazdom umlčí aj najväčších odporcov
Fanúšikovia sedanov a elektromobility si budúci rok prídu na svoje. Európsky trh si po modeli VW ID. Aero podmaní aj novinka z kórejskej produkcie, model Hyundai IONIQ 6. Automobilka len pred pár hodinami oficiálne predstavila elektrický sedan s dojazdom cez 600 km na jedno nabitie.
Hyundai IONIQ 6 je v poradí druhým elektromobilom značky, ktorý stojí na novej platforme E-GMP vyvinutej špeciálne pre elektromobily. Prvým modelom je IONIQ 5, elektrické SUV, ktoré sme už niekoľkokrát testovali.
IONIQ 6 „zdedil“ množstvo technických vymožeností, no vďaka dizajnu a lepšej aerodynamike dosahuje podstatne vyšší dojazd a nižšiu spotrebu aj pri diaľničných rýchlostiach.
Koeficient odporu vzduchu iba 0,21
„IONIQ 6 spája emocionálnu konvergenciu funkčnosti s estetikou,“ povedal SangYup Lee, výkonný viceprezident a vedúci dizajnérskeho centra Hyundai. „Osobitý, efektívny dizajn je výsledkom úzkej spolupráce medzi inžiniermi a dizajnérmi, ktorí venovali mimoriadnu pozornosť každému detailu a hodnotám orientovaným na zákazníka. IONIQ 6 sme vytvorili ako kokón, ktorý ponúka osobné miesto pre všetkých.“
Vďaka tejto spolupráci sa podarilo vytvoriť vozidlo, ktoré má koeficient odporu vzduchu iba 0,21. Len pre porovnanie, jeden z najlepších elektromobilov súčasnosti, Mercedes EQS, má koeficient odporu vzduchu iba 0,20. Hyundai IONIQ 6 sa tak výrazne doťahuje na nemeckú prémiovú vlajkovú loď.
Výsledkom skvelej aerodynamiky je priemerná spotreba na úrovni iba 14 kWh/100 km podľa cyklu WLTP. Vďaka tomu dokáže IONIQ 6 prejsť na jedno nabitie až 610 km, to všetko s rovnako veľkou, 77,4 kWh batériou, akú má SUV IONIQ 5. Silueta Hyundai IONIQ 6 sa od bežných sedanov so spaľovacím motorom značne líši. Nízka predná časť, aktívne vzduchové klapky či voliteľné digitálne spätné zrkadlá – to všetko prispieva k lepšej aerodynamike.
Zadnej časti dominujú pixelové svetlá, ktoré poznáme už z modelu IONIQ 5. V tomto prípade sa však svetelný pás ťahá od jedného okraja po druhý.
Veľkorysý interiér kombinuje známe prvky
Platforma E-GMP umožnila inžinierom vytvoriť naozaj priestranný interiér. Rázvor kolies dosahuje až 2 950 mm. Úplnú revolúciu kokpitu však nečakajme. Dominantou prístrojovej dosky je dvojica 12″ obrazoviek spojených v jednom paneli. Podľa fotografií však bude panel vyhotovený v čiernej farbe a nie iba v bledej, ako tomu je pri SUV IONIQ 5.
Rovnaké obrazovky sa nachádzajú aj v modeli IONIQ 5 či v koncernovej dojičke KIA EV6. Novinkou je režim Speed Sync Lighning, ktorý mení intenzitu náladového osvetlenia v závislosti o rýchlosti, respektíve dynamiky jazdy.
Hyundai to myslí s udržateľnosťou vážne a tak je podstatná časť interiéru vyrobená z recyklovaných či biologických materiálov. Vypichnúť môžeme napríklad ekologickú kožu a recyklovanú PET tkaninu na sedadlách, bio TPO kožu palubnej dosky či PET tkaninu na strope. Dvere zas farbila farba z rastlinných olejov a koberček inžinieri utkali z recyklovaných rybárskych sietí.
Platforma E-GMP bez signifikantných vylepšení
Koncernová platforma E-GMP sa však zásadnejších vylepšení pri modeli IONIQ 6 nedočkala. Architektúra pracuje na napätí 800 V, vďaka čomu je k dispozícii rýchle, zhruba 240 kW nabíjanie. Nabitie z 10 % na 80 % trvá približne 18 minút. Novinkou je systém EV Performance Tune-Up, ktorý vodičovi umožňuje voľne nastaviť silu riadenia, výkon motora, citlivosť plynového pedála a režim pohonnej sústavy. Vodiči môžu pomocou niekoľkých kliknutí na tlačidlo vytvoriť množstvo rôznych kombinácií, ktoré najviac vyhovujú ich individuálnym potrebám.
Elektrický sedan Hyundai IONIQ 6 prichádza buď s pohonom zadných kolies (RWD) alebo s pohonom všetkých kolies (AWD). Vrchol ponuky predstavuje duálny motor s voliteľným pohonom všetkých kolies, ktorý produkuje kombinovaný výkon 239 kW a krútiaci moment 605 Nm. Táto konfigurácia pohonu dokáže vozidlo zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 600 km a veľa miesta. Mitsubishi predstavilo nový elektromobil pre Európu, cena však zarazí
Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rebríček najhorších SUV na slovenskom trhu: Tieto autá technickou kontrolou len tak neprejdú, tvrdia odborníci
Stála na prahu smrti, dnes má telo dvadsiatničky: 53-ročná lekárka odhalila rutinu, ktorá ju omladila o tri desaťročia
Tajný dôchodkový bonus: Ako získať stovky eur navyše pri odchode do penzie (NÁVOD)
MIMORIADNE: Polícia zadržala známeho podnikateľa. Je podozrivý zo zločinu voči maloletým
Zabraňuje návalom hladu a brzdí priberanie: Biohacking trik Kristen Bell zaujal odborníkov na výživu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Poľsko sa výrazne vojensky vyzbrojuje. Do konca roka chce posilniť svoju kľúčovú zónu
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP