Hyundai vytasil tromf a predstavil nový IONIQ 6. Dojazdom umlčí aj najväčších odporcov
Fanúšikovia sedanov a elektromobility si budúci rok prídu na svoje. Európsky trh si po modeli VW ID. Aero podmaní aj novinka z kórejskej produkcie, model Hyundai IONIQ 6. Automobilka len pred pár hodinami oficiálne predstavila elektrický sedan s dojazdom cez 600 km na jedno nabitie.
Hyundai IONIQ 6 je v poradí druhým elektromobilom značky, ktorý stojí na novej platforme E-GMP vyvinutej špeciálne pre elektromobily. Prvým modelom je IONIQ 5, elektrické SUV, ktoré sme už niekoľkokrát testovali.
IONIQ 6 „zdedil“ množstvo technických vymožeností, no vďaka dizajnu a lepšej aerodynamike dosahuje podstatne vyšší dojazd a nižšiu spotrebu aj pri diaľničných rýchlostiach.
Koeficient odporu vzduchu iba 0,21
„IONIQ 6 spája emocionálnu konvergenciu funkčnosti s estetikou,“ povedal SangYup Lee, výkonný viceprezident a vedúci dizajnérskeho centra Hyundai. „Osobitý, efektívny dizajn je výsledkom úzkej spolupráce medzi inžiniermi a dizajnérmi, ktorí venovali mimoriadnu pozornosť každému detailu a hodnotám orientovaným na zákazníka. IONIQ 6 sme vytvorili ako kokón, ktorý ponúka osobné miesto pre všetkých.“
Vďaka tejto spolupráci sa podarilo vytvoriť vozidlo, ktoré má koeficient odporu vzduchu iba 0,21. Len pre porovnanie, jeden z najlepších elektromobilov súčasnosti, Mercedes EQS, má koeficient odporu vzduchu iba 0,20. Hyundai IONIQ 6 sa tak výrazne doťahuje na nemeckú prémiovú vlajkovú loď.
Výsledkom skvelej aerodynamiky je priemerná spotreba na úrovni iba 14 kWh/100 km podľa cyklu WLTP. Vďaka tomu dokáže IONIQ 6 prejsť na jedno nabitie až 610 km, to všetko s rovnako veľkou, 77,4 kWh batériou, akú má SUV IONIQ 5. Silueta Hyundai IONIQ 6 sa od bežných sedanov so spaľovacím motorom značne líši. Nízka predná časť, aktívne vzduchové klapky či voliteľné digitálne spätné zrkadlá – to všetko prispieva k lepšej aerodynamike.
Zadnej časti dominujú pixelové svetlá, ktoré poznáme už z modelu IONIQ 5. V tomto prípade sa však svetelný pás ťahá od jedného okraja po druhý.
Veľkorysý interiér kombinuje známe prvky
Platforma E-GMP umožnila inžinierom vytvoriť naozaj priestranný interiér. Rázvor kolies dosahuje až 2 950 mm. Úplnú revolúciu kokpitu však nečakajme. Dominantou prístrojovej dosky je dvojica 12″ obrazoviek spojených v jednom paneli. Podľa fotografií však bude panel vyhotovený v čiernej farbe a nie iba v bledej, ako tomu je pri SUV IONIQ 5.
Rovnaké obrazovky sa nachádzajú aj v modeli IONIQ 5 či v koncernovej dojičke KIA EV6. Novinkou je režim Speed Sync Lighning, ktorý mení intenzitu náladového osvetlenia v závislosti o rýchlosti, respektíve dynamiky jazdy.
Hyundai to myslí s udržateľnosťou vážne a tak je podstatná časť interiéru vyrobená z recyklovaných či biologických materiálov. Vypichnúť môžeme napríklad ekologickú kožu a recyklovanú PET tkaninu na sedadlách, bio TPO kožu palubnej dosky či PET tkaninu na strope. Dvere zas farbila farba z rastlinných olejov a koberček inžinieri utkali z recyklovaných rybárskych sietí.
Platforma E-GMP bez signifikantných vylepšení
Koncernová platforma E-GMP sa však zásadnejších vylepšení pri modeli IONIQ 6 nedočkala. Architektúra pracuje na napätí 800 V, vďaka čomu je k dispozícii rýchle, zhruba 240 kW nabíjanie. Nabitie z 10 % na 80 % trvá približne 18 minút. Novinkou je systém EV Performance Tune-Up, ktorý vodičovi umožňuje voľne nastaviť silu riadenia, výkon motora, citlivosť plynového pedála a režim pohonnej sústavy. Vodiči môžu pomocou niekoľkých kliknutí na tlačidlo vytvoriť množstvo rôznych kombinácií, ktoré najviac vyhovujú ich individuálnym potrebám.
Elektrický sedan Hyundai IONIQ 6 prichádza buď s pohonom zadných kolies (RWD) alebo s pohonom všetkých kolies (AWD). Vrchol ponuky predstavuje duálny motor s voliteľným pohonom všetkých kolies, ktorý produkuje kombinovaný výkon 239 kW a krútiaci moment 605 Nm. Táto konfigurácia pohonu dokáže vozidlo zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tiché ochorenie končatín, ktoré ti zničí telo aj život. „Pacienti ho neriešia včas,“ hovorí odborníčka
Ak máš dôchodok nižší ako 684,10 eura, môže to byť problém
Slováci odštartovali MS v hokeji 2025 debaklom. Domáci Švédi zvíťazili vysoko 5:0
U susedov došlo k výbuchu a zrúteniu stropu hotela: Záchranári vyťahovali zavalených hostí
Fico tvrdo reagoval na Kallasovú: Milá Kaja, nemáš právomoc kritizovať suverénneho premiéra suverénnej krajiny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
Malé firmy získajú dotácie na obnoviteľné zdroje. Pozri si podmienky
Americké automobilky sa búria. Trumpova dohoda s Britániou ich zrádza
Britská letecká skupina IAG nakupuje 53 lietadiel za miliardy. Obchodná dohoda s USA ruší clá
India a Pakistan na pokraji vojny. Civilné lety zastavené
Benzín aj nafta zlacneli. Analytik varuje, že ďalšie zníženie je neisté
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tiché ochorenie končatín, ktoré ti zničí telo aj život. „Pacienti ho neriešia včas,“ hovorí odborníčka
Ak máš dôchodok nižší ako 684,10 eura, môže to byť problém
Slováci odštartovali MS v hokeji 2025 debaklom. Domáci Švédi zvíťazili vysoko 5:0
U susedov došlo k výbuchu a zrúteniu stropu hotela: Záchranári vyťahovali zavalených hostí
Fico tvrdo reagoval na Kallasovú: Milá Kaja, nemáš právomoc kritizovať suverénneho premiéra suverénnej krajiny
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené