Hyundai ruší v Európe všetky N modely. Budúcnosti je už len elektrická
Európa prichádza o ikonický kórejský hatchback, upozorňuje portál autoevolution.com. Malé športové autá značky Hyundai totiž na starom kontinente definitívne končia a to kvôli sprísňujúcim sa emisným normám, pričom ich má výlučne nahradiť ich elektrický nástupca. Nejde pritom o prvé modely, ktoré sú podobným spôsobom nahrádzané a už čoskoro tak skončí väčšina „hot-hatchov“.
Majú náhradu, nie je však ekvivalentná
Hyundai oznámil koniec predajov modelov i30 N a i20 N, športových verzií týchto hatchbackov, pričom rozhodnutie značka odôvodnila sprísňujúcimi sa emisnými normami a snahou kompletne eliminovať výfukové emisie svojich áut do roku 2035. Jediným modelom tejto značky, ktorý si v Európe zachováva radu N tak ostáva elektrický Ioniq 5 N, ktorý je však kategorizovaný ako kompaktný crossover SUV.
I keď parametrami Ioniq 5 N udivuje a vďaka elektrickému pohonu ide o skutočne rýchle a svižné auto s dobrými jazdnými vlastnosťami, pre nadšencov nie je ani zďaleka tak lákavý, ako doterajšie modely so spaľovacími motormi. Faktom však je, že na podobné odchody ikonických športových spaľovákov si bude musieť Európa zvyknúť – ako aj zvyšok sveta.
Tento krok ale zatiaľ platí pre Európu, kým Austrália si oba tieto modely ponechá – ako píše Drive.com, dostanú dokonca aj facelift. V Európe sa však predávala väčšina týchto modelov a je preto zrejmé, že sa svet ich ďalšej generácie nedočká. Miesto toho bude Hyundai nútený prísť so skutočnou elektrickou alternatívou, ktorá bude mať podobné rozmery a prijateľnú cenu.
Do elektromobility investuje vo veľkom
Hyundai v roku 2023 oznámil, že plánuje do roku 2032 investovať do vývoja a výroby elektromobilov až takmer 78 miliárd eur. Hyundai očakáva, že do roku 2030 budú viac ako 50 % jeho predajov v Južnej Kórei, Spojených štátoch a Európe tvoriť autá poháňané batériami.
Úžasné, no pridrahé
Elektrický Hyundai Ioniq 5 N síce poskytuje ohromné parametre, avšak za sprievodu ohromnej ceny – od vyše 75 000 eur. Nový Ioniq 5 N síce využíva rovnakú veľkosť batérie ako klasický Ioniq 5, avšak kvôli vylepšenému zloženiu dosahuje kapacitu až 84 kWh namiesto pôvodných 77,4 kWh.
Motoristov však najviac poteší výkon, ktorý poskytujú dva elektromotory, a to až 600 konských síl, teda približne 447 kW. Výkon je možné dočasne navýšiť na takmer 650 konských síl. Tento výkon zabezpečuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 3,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 260 km/h, pričom poteší aj simulovaná 8-stupňová automatická prevodovka.
Vzhľadom na ohromné parametre a cenu je ale jasné, že o skutočnú náhradu za i20 N a i30 N ani zďaleka nejde a Hyundai bude musieť, skôr či neskôr, vzniknutú dieru na trhu čímsi zaplniť.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
Nočná mora vodičov. Elektromobilu od Xiaomi zlyháva kľúčový komponent, pribúdajú nehody (VIDEO)
Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Dostala šialené parametre. Čína ukázala najrýchlejšie sa nabíjajúcu batériu na svete
-
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Dostala šialené parametre. Čína ukázala najrýchlejšie sa nabíjajúcu batériu na svete
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Elektromobil od Xiaomi popiera fyziku. Prekonal rýchlostný rekord a dostane technológiu ako zo sci-fi
Bič na vodičov: Kamery s AI prichytili s telefónom v ruke i bez pásov
Klíme nepomôže, kričia aktivisti. Nový jadrový zdroj na Slovensku je pod paľbou kritiky
Vedci nechápu: V Afrike využívajú včely na kurióznu činnosť, ktorá mení kľúčovú oblasť
Musia zatiahnuť za brzdu. Nemecký automobilový gigant chystá výrazné obmedzenia
Bitcoin zažíva historický úspech prekonania hranice 98 0000 dolárov
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené