Google kontroverzne zmenil vzhľad reklám vo vyhľadávači. Splývajú s bežnými výsledkami hľadania
Pri vyhľadávaní informácií prostredníctvom Googlu mohli používatelia donedávna rozoznať platené reklamy od reálnych výsledkov hľadania, no to sa teraz spoločnosť rozhodla zmeniť. Prednedávnom vydala nový dizajn pre svoj vyhľadávač, v ktorom budú reklamy splývať s ostatnými výsledkami, až na malý detail.
Rovnaký princíp sa pritom objavoval na smartfónoch už v poslednom roku. V polovici januára sa zmenila podoba výsledkov vyhľadávania a Google tak teraz nechal splynúť reklamy s organickým obsahom, informuje The Verge.
Vyhľadávač Google je najpoužívanejším na svete a drvivá väčšina ľudí, ktorí chcú nájsť nejaké informácie, využijú na hľadanie práve tento populárny nástroj. Vo výsledkoch sa behom chvíle zobrazí množstvo odkazov, no prvé miesta patria vždy reklame.
Spoločnosti si mnohokrát platia za to, aby boli vo vyhľadávaní na popredných miestach, čo donedávna Google rozlišoval iným dizajnom takýchto platených reklám. Teraz však rozdiely zmizli.
Google podsúva reklamu rafinovanejším spôsobom
Po novom tak vyhľadávač zobrazuje aj ikony webov a odkazy rovnakým spôsobom ako reklamy, až na ten rozdiel, že platený obsah označuje malým logom „Reklama“. Týmto spôsobom môže ľudí poriadne zmiasť, a to najmä vtedy, ak potrebujú urýchlene vyhľadať nejaké informácie.
Nenechaj si ujsť
Microsoft nasilu zmení kľúčovú súčasť Chromu. Niektorým podstrčí vlastný nástroj
V nádeji, že im Google vyhľadávač poskytne organický obsah však bez zaznamenania označenej reklamy kliknú na platený odkaz. Reklama je stále označená, avšak omnoho menej výrazne ako v minulosti, kedy bola zvýraznená aj podfarbením, informuje TechCrunch.
Color fade: A history of Google ad labeling in search results https://t.co/guo3jc4kwz pic.twitter.com/LMYqhmgfyE
— Ginny Marvin (@GinnyMarvin) July 25, 2016
Od roku 2007 do 2013 boli reklamné príspevky vo vyhľadávači vyznačené farebným pozadím, aby ich tak používateľ rozoznal už na prvý pohľad. Za posledných 7 rokov však Google neustále menil takéto označovanie reklamy, čo došlo až do bodu, kedy je takmer úplne na nerozoznanie od organického vyhľadávania. Takýmto spôsobom však spoločnosť stále viac bráni používateľovi nájsť skutočné informácie a odkazy, ktoré vyhľadáva. Miesto toho mu nenápadne podsúva reklamu.
No niet sa čomu diviť, keďže práve reklama je pre Google kľúčovým zdrojom príjmov. Materská spoločnosť Googlu, Alphabet, totiž ešte v 3. kvartáli minulého roka zarobila až 34 miliárd z reklamy z celkového zisku 40 miliárd dolárov a takouto úpravou zobrazovania výsledkov hľadania sa môžu zisky ešte zvýšiť. Zdá sa tak, že pôvodná myšlienka Google vyhľadávača sa pomaly vytráca a vo vyhľadávaní budú čoraz častejšie nenápadné reklamy.
Čítajte viac z kategórie: Aplikácie
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Všetci Slováci ich majú vo svojom mobile. Výskumníci zistili, ktoré aplikácie ťa drzo špehujú
Zlepšujú výkon, produktivitu aj zvuk. Toto je TOP 8 nástrojov na PC, ktoré by mal mať úplne každý
Toto ťa v škole nenaučia. TOP 10 technológií, ktoré používajú experti – ale zmenia ti život
„Zamestnaj svoj PC”. TOP 5 spôsobov, ako z počítača spraviť pasívny zdroj príjmu
Už nikdy nestrácaj čas. Toto je TOP 7 aplikácií, ktoré zmenia spôsob, akým pracuješ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tichá epidémia z Ázie: Čína čelí novému vírusu, hlásia tisíce nakazených a platia prísne opatrenia
Prvý ruský vrtuľník padol. Ukrajinci vytvorili revolučný robotický systém proti vzdušným hrozbám
Forbes predstavil TOP 32 slovenských influencerov: Sociálne siete menia na lepšie miesto (REBRÍČEK)
V známej slovenskej obci potvrdili výskyt prípadov Q horúčky. Odborníci vydali varovanie
Prelom v prípade zmiznutia novinára Paľa Rýpala: Väzeň prehovoril o údajnej objednávke
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Dostali „nôž do chrbta“. Ukrajina v ruských dronoch našla techniku z krajiny, ktorú by nikto nečakal
- Má hodnotenie neuveriteľných 0 %. Nová verzia legendárneho sci-fi dopadla katastrofou a je najhorším filmom roka
- Na objavenie čakal 1,2 milióna rokov. Vedci v hĺbke 2800 metrov našli kľúč k pochopeniu klímy
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Zrútilo sa všetko, čo sme vedeli. Zem získala polovicu vody z nečakaného zdroja
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Dostali „nôž do chrbta“. Ukrajina v ruských dronoch našla techniku z krajiny, ktorú by nikto nečakal
- Zrútilo sa všetko, čo sme vedeli. Zem získala polovicu vody z nečakaného zdroja
- Má hodnotenie neuveriteľných 0 %. Nová verzia legendárneho sci-fi dopadla katastrofou a je najhorším filmom roka
- Na objavenie čakal 1,2 milióna rokov. Vedci v hĺbke 2800 metrov našli kľúč k pochopeniu klímy
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Číňania vykopali 2000-ročné meče a ostali v šoku. Majú v rukách ultimátne vojenské vylepšenie
- Slováci jedia mikroplasty, ani o tom nevedia. Vedci odhalili prekvapivú potravinu, v ktorej ich je extrémne veľa
- Zrútilo sa všetko, čo sme vedeli. Zem získala polovicu vody z nečakaného zdroja
Trpká príchuť digitálnej doby. Slováci nevedia existovať bez sociálnych sietí, táto skupina je na tom najhoršie
Spojenec Západu uzatvára historickú dohodu s Japonskom. Ich námorníctvo sa zásadne zmení
Slovenská poisťovňa prichádza s prelomovou funkciou appky. Smartfón ti dokáže zmerať krvný tlak
Známa služba čelí obrovskej žalobe. Klauzuly o najlepšej cene spôsobili hotelom masívne straty
Slabnúci dopyt po elektromobiloch má prvú obeť. Volvo bojuje s dramatickým prepadom predaja
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP