Spaľováky rovno poslali do dôchodku. Automobiloví giganti vrazia 4 miliardy do výstavby svätého grálu elektromobilov
V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.
Nadnárodná automobilová spoločnosť Stellantis a čínsky výrobca batérií CATL oznámili ambiciózny projekt v hodnote 4,1 miliardy eur. Ich zámerom je vybudovať veľkú továreň na výrobu batérií pre elektromobily v španielskej Zaragoze. Tento strategický krok posilní pozíciu oboch spoločností na rýchlo rastúcom trhu s elektrickými vozidlami v Európe a podporí tak snahy o udržateľnosť a inovácie v automobilovom priemysle.
Pre realizáciu projektu vznikol spoločný podnik, v ktorom Stellantis a CATL vlastnia rovnaké podiely, presnejšie teda 50 %. Predstavitelia spoločností očakávajú, že továreň začne s výrobou do konca roku 2026. Kapacita závodu by mohla dosiahnuť 50 gigawatthodín (GWh) ročne, čo je dostatok energie na pohon státisícov elektrických vozidiel. Všetko závisí od vývoja dopytu po elektromobiloch v Európe a od podpory európskych a španielskych úradov.
Spoločný podnik pre udržateľnú budúcnosť
Predseda predstavenstva Stellantis John Elkann označil projekt za významný krok vpred. „Spoločný podnik prinesie inovatívnu výrobu batérií do španielskeho závodu, ktorý je už teraz lídrom v oblasti čistej a obnoviteľnej energie,“ povedal Elkann a vyzdvihol podporu španielskych úradov, ktoré zohrali kľúčovú úlohu pri realizácii projektu.
Predseda a generálny riaditeľ CATL Robin Zeng navštívil v pondelok Madrid, kde sa stretol s predsedom vlády Pedrom Sánchezom. Toto stretnutie zdôrazňuje význam spolupráce medzi vládami a súkromným sektorom pri podpore transformácie automobilového priemyslu smerom k ekologickým riešeniam. Španielsko, ktoré má ambície stať sa lídrom v oblasti obnoviteľnej energie a elektromobility, považuje projekt za dôležitý impulz pre svoju ekonomiku a zelené ciele.

Stellantis a jeho partnerstvá v Európe
Pre Stellantis, ktorý vznikol spojením spoločností PSA Group a Fiat Chrysler, nejde o prvý veľký projekt v oblasti batérií. Spoločnosť je hlavným investorom v spoločnom podniku ACC (Automotive Cells Company), ktorý prevádzkuje spolu s nemeckým Mercedesom a francúzskou ropnou spoločnosťou TotalEnergies. ACC nedávno spustil výrobu v gigatovárni vo Francúzsku, avšak plány na rozšírenie ďalších dvoch tovární v Taliansku a Nemecku sa pozastavili kvôli nižšiemu dopytu po elektromobiloch.
Investícia v Španielsku je dôkazom, že spoločnosť hľadá príležitosti na posilnenie svojej pozície v elektromobilovom sektore a na podporu prechodu k obnoviteľným zdrojom energie. Mesto Zaragoza bolo pre projekt vybrané vďaka svojej strategickej polohe a dobrej infraštruktúre. Región je už známy svojou angažovanosťou v oblasti obnoviteľnej energie. Robí to z neho ideálne miesto pre továreň zameranú na ekologickú výrobu. Okrem toho prinesie projekt do regiónu nové pracovné miesta a podporí miestnu ekonomiku.

Budúcnosť trhu s elektromobilmi
Elektrické vozidlá zohrávajú kľúčovú úlohu v boji proti klimatickej zmene a redukcii emisií skleníkových plynov. Očakáva sa, že dopyt po elektromobiloch v Európe bude v najbližších rokoch narastať, pričom EÚ presadzuje prísne normy pre znižovanie emisií. Projekty, ako je napríklad tento, budú hrať zásadnú úlohu pri zabezpečení dostatku batérií pre tento rozvíjajúci sa trh. Investícia Stellantis a CATL do továrne na batérie v Zaragoze predstavuje dôležitý krok vpred pre elektromobilitu v Európe.
Tento projekt zároveň posilní hospodársku spoluprácu medzi európskymi a ázijskými partnermi. Španielska vláda, Stellantis a CATL chcú vybudovať závod, ktorý bude symbolom inovácií a ekologickej výroby, čím prispejú k transformácii celého automobilového priemyslu. S očakávaným rastom dopytu po elektromobiloch môže byť tento projekt základom pre ďalší rozvoj udržateľnej dopravy v Európe.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Huawei ukázal v Európe technologickú víziu: AI má potenciál zásadne ovplyvniť ekonomiku, digitalizáciu aj zelenú transformáciu

To najlepšie príde na konci. TOP 9 nových filmov a seriálov na Netflixe a ďalších, ktoré stoja za to

OFICIÁLNE: Samsung predstavil najbizarnejší smartfón súčasnosti. Stojí šialené peniaze a má TOP parametre

Ukradli ju Ukrajine a Rusom prakticky nič nevyrieši. „Nová" ruská raketa má byť najlepšia na svete
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

„Čierne zlato“ z Černobyľa ohúrilo vedcov. Organizmus, ktorý sa živí žiarením, môže raz chrániť ľudstvo

Vianočná finančná injekcia pre seniorov: Dnes sa začína vyplácať 13. dôchodok, niektorí získajú až 667 eur navyše
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

„Čierne zlato“ z Černobyľa ohúrilo vedcov. Organizmus, ktorý sa živí žiarením, môže raz chrániť ľudstvo

