Obľúbené automobilové modely Slovákov sú v ohrození. Škoda sa snaží čeliť čoraz prísnejším emisným normám a niektoré jej autá ich už nedokážu spĺňať. Naplno preto rozbieha elektrifikáciu a, ako informuje portál CzechCrunch, do novej linky na montáž batérií zainvestuje ďalších takmer 60 miliónov eur – nevyrába ich totiž len pre svoje vlastné autá.
Obľúbené modely môžu zomrieť v roku 2025
Obzvlášť problematické sú pre Škodu, ako aj pre ďalšie automobilky, nové emisné normy Euro 7, ktoré sú podľa mnohých expertov príliš prísne. Je tak možné, že ekológia a budúcnosť planéty pôjde opäť stranou, aby sa znížil nátlak na výrobcov automobilov. Tieto nové normy môžu mať ničivý dopad na známe modely, ako je napríklad Škoda Fabia, Scala či Kamiq.
Splnenie nových noriem síce nie je nemožné, avšak pre automobilky viac nedáva zmysel intenzívne investovať do vývoja efektívnejších spaľovacích motorov veľké financie, keď je príchod elektromobilov neodvratný a dáva oveľa väčší zmysel investovať práve do nich, aby v tomto smere spoločnosť nezaostala a nestratila konkurencieschopnosť.
„Spaľovacie motory sú v dnešnej dobe pomerne zelené, súčasne platná norma Euro 6 je prísna a emisie nových áut sú pomerne nízke. Ešte viac ich sprísňovať na posledných pár rokov životného cyklu nemá veľmi zmysel, keď sa snažíme maximálne prejsť na elektromobilitu a dávame do toho nemalé peniaze,“ vysvetľuje pre Hospodářské noviny Martin Jahn, člen predstavenstva Škoda Auto.
Najlacnejší model sa blíži
Aj keď Škoda na prvý pohľad zaostáva za zvyškom koncernu, v skutočnosti pripravuje zatiaľ najlacnejší elektrický model a prinesie hneď trojicu takýchto áut. Prvým z nich bude elektrický crossover na platforme MEB Lite, po ktorom môže prísť na trh elektrická náhrady populárnej Octavie.
Bez Škody to nejde
Škoda spustila montáž batérií v Mladej Boleslavi ešte v minulom roku, pričom tieto batérie neputujú len do modelov Enyaq. Zásobuje nimi totiž celý koncern Volkswagen, ktorého je súčasťou, a kapacita výroby má nakoniec narásť na 1 500 batérií denne. Ako vysvetľuje pre E15 Pavel Šimek, ktorý má na starosť práve výrobu batérií pre elektromobily, za rok má závod vyrobiť asi 220 000 batériových systémov.
Škoda s cieľom elektrifikácie pripravuje ďalšie elektrické modely, ktoré majú byť pre Slovákov lákavejšie a dostupnejšie než pomerne drahé a veľké SUV Enyaq. Na trh majú prísť totiž aj menšie modely, ktoré sa budú veľkosťou viac podobať na ID.3 či rodinné alebo pracovné dodávky podobné ID.Buzz a to vďaka platforme MEB, ktorá je flexibilná a je možné na nej postaviť množstvo rôznych elektrických modelov.
Viac elektrických modelov mala mať Škoda vo svojom portfóliu už dávnejšie, čím by sa vyhla viacerým problémom, ktorým dnes čelí. Záujem o elektromobily totiž presahuje možnosti produkcie, a to aj napriek tomu, že mladoboleslavská automobilka má v ponuke aktuálne iba jedno, respektíve dve elektrické SUV.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP