Fanúšikovia Tesly poznajú jej výkonného riaditeľa, Elona Muska, ako odvážneho vizionára, ktorý nie je len celebritou, ale aj lídrom. Práve kombinácia týchto vlastností pomohla spoločnosti v jej raste, no postupom času sa ukázalo, že sa jej CEO pre ňu stáva rizikom. Elon Musk sa po dlhých rokoch vedenia dostal do pozície, z ktorej už Tesla nemusí čerpať také výhody ako kedysi.
Nedávne udalosti v automobilovom priemysle odhalili situáciu, v ktorej sa Tesla a jej CEO nachádzajú. Za posledný štvrťrok spoločnosť totiž prišla v ziskoch až o 700 miliónov dolárov. Za každé toto obdobie minie Tesla na svoj chod 1 miliardu dolárov, no s hotovosťou 2,7 miliardy dolárov nebude musieť podľa Muska tento rok hľadať ďalšie financie.
Navyše on sám investoval 10 miliónov dolárov z vlastného vrecka, aby získal viac akcií spoločnosti. Napriek jeho snahe sa však Tesla nenachádza v dobrej situácii a produkcia Modelu 3 stále výrazne zaostáva za bodom, v ktorom sa už mala teraz nachádzať.
Urážlivý Elon
Donedávna mal Musk stráviť v továrni Tesly nielen celé dni, ale aj noci. Týmto spôsobom chcel vyriešiť problémy pri výrobe posledného Modelu 3. Produkcia tohto elektromobilu však v sebe obsahuje až príliš veľa automatizácie, čo po dlhom čase priznal aj sám Elon. Milióny dolárov tak teda potečú len do zvýšenia výroby, no takáto situácia výrazne poznačila aj hodnotu akcií spoločnosti. Napriek nepriaznivej situácií sa ich cena dokázala opäť zvýšiť. Elonovi Muskovi sa však nepáči prístup novinárov k téme autopilota v jeho elektromobiloch.
Nenechaj si ujsť
Tesla mala ďalšiu nehodu, ktorú pripisovali Autopilotovi. Niečo tu ale nesedí
On sám totiž verí, že autonómne riadenie môže zachraňovať životy. Novinári však pri nehodách upozorňujú na nedokonalosť celého systému a vodiči ho tak môžu častejšie vypínať, čo môže podľa Muska ohroziť ich bezpečnosť. K tejto téme sa s nechuťou vyjadril aj počas štvrťročného zhromaždenia. Zdá sa, že posledné novinky zobral až príliš osobne.
„Je neuveriteľne nezodpovedné, aby novinári napísali články, ktoré môžu presvedčiť ľudí o tom, že autonómna jazda nie je bezpečná. Ľudia môžu totiž autopilota vypínať, čo ich môže stáť život. Týmto som veľmi rozzúrený.“ – Elon Musk, CEO Tesly.
Navyše sa má on sám správať nezodpovedne. Svojim pracovníkom rozoslal e-mail, v ktorom vysvetľuje, že spoločnosť nesmie zbytočne utrácať. Z toho dôvodu mal prevziať osobný dohľad nad produkciou Modelu 3. Neskôr ho však zlákali svetlá a červený koberec na Piatej avenue v New Yorku a akcii Met Gala, kde stojí jeden lístok slušných 30 000 dolárov.
Tesla prestáva ťažiť z jeho mena
Elon Musk mal však v Tesle zamestnať aj svojho brata, ktorý ale podľa vyjadrení niektorých odborníkov nemal s automobilovým priemyslom žiadne skúsenosti. Rodinkárstvo sa však rozrástlo ešte viac, keď na čele spoločnosti SolarCity bol Muskov bratranec, Lyndon Rive, čo sa však zmenilo po zlúčení s Teslou pred 2 rokmi. Spoločnosť, ktorú už dlhé roky vedie Elon Musk, sa stala verejnou až v roku 2010. Doteraz ale nezverejnila žiadne výročné zisky.
Pre porovnanie sa firma General Motors v tom roku po prekonaní bankrotu taktiež stala verejnou. Dokázala však zarobiť až 70 miliárd dolárov. Obraz celebrity sa tak postupne rúca a je to práve CEO Tesly, ktorý je vinný za nesprávne rozhodnutia. Situácia, v ktorej sa spoločnosť ocitla tak leží na jeho pleciach.
Problém s hromadnou výrobou Modelu 3 zasiahol do jej vývoja až príliš, čo sa samozrejme nepáči ani niektorým investorom. Napriek popularite Elona Muska sa Tesle nedarí situáciu stabilizovať, čo môže mať ďalekosiahle následky. Jeho meno totiž produkciu Modelu 3 samo „nenakopne“.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Británia, USA a Austrália sa spojili proti rastúcej hrozbe. Ich tajná zbraň za 15 miliárd libier je hotová
EXKLUZÍVNE: Sľubujú 6000 eur mesačne, ale realita je iná. Prečítaj si, čo sa skutočne deje s absolventami IT „rýchlokurzov”
NASA utratila 23 miliárd dolárov za raketu, ktorá sa rozpadla na kúsky. Trump chce celý projekt zrušiť
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Celý život nás klamú. Powerbanky sú špinavý biznis, toto ti výrobcovia nikdy nepovedia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
Stovky ľudí môžu prísť o pomoc: Kľúčové centrum zastavuje liečbu pre pacientov VšZP
Nie je taký účinný, ako si myslíme: Expert vysvetlil, prečo končí preventívny ultrazvuk
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP