Elektromobilita hlási dôležitý míľnik, ani po 8 rokoch nebude treba „vyhodiť“ batériu z áut
Ako informuje tlačová agentúra TASR, Európska únia (EÚ), USA a Čína chcú stanoviť minimálnu životnosť batérií používaných v elektromobiloch. Elektromobilita na celom svete tak pomaly, ale isto vstupuje do úplne novej fázy, ktorá skôr či neskôr pochová mýty o životnosti batérií elektromobilov, ktoré sa chystá vyrábať aj slovenská firma InoBat Auto.
Nové povinnosti pre výrobcov
Na tom sa v princípe dohodli na Svetovom fóre Európskej hospodárskej komisie Organizácie Spojených národov (UNECE) pre harmonizáciu predpisov o vozidlách v Ženeve. Návrh presného znenia záväzného pravidla sa ešte musí schváliť v marci 2022.
Krajiny, ktoré s ním budú súhlasiť, potom budú musieť nariadenie zapracovať do domácej legislatívy. Pravidlo by mohlo začať platiť už v roku 2023, uviedla v piatok (12. 11.) UNECE.

Podľa návrhu by výrobcovia áut museli preukázať, že baterky v ich elektromobiloch a hybridoch počas stanoveného obdobia alebo prejdených kilometroch nestratia príliš veľa zo svojej kapacity.
Chcú zaručiť kvalitu batérií
Konkrétne by po 5 rokoch alebo 100 000 prejdených kilometroch mali stratiť menej ako 20 % kapacity, respektíve menej ako 30 % po 8 rokoch alebo 160 000 kilometroch. „To by zabránilo používaniu kvalitatívne slabých batérií,“ uviedla UNECE.
Ide o prvú medzinárodnú reguláciu, týkajúcu sa životnosti batérií. Návrh okrem EÚ, USA a Číny podporujú aj Japonsko, Kanada, Južná Kórea a Veľká Británia. Podľa údajov UNECE sa v minulom roku predali viac než 3 milióny elektromobilov a hybridov. V Európe už trhový podiel elektrifikovaných modelov predstavuje 10 % a elektromobilita poriadne naberá na obrátkach.

Podľa dostupných informácií napríklad Tesla tieto podmienky spĺňa a jej batérie degradujú oveľa menej. Nedávno sa pritom potvrdilo, že Tesla vlastní firmu na vývoj ďalších revolučných batérií a je možné očakávať, že v tomto smere vykoná ešte ohromný pokrok.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Putin pritvrdil: Európskych lídrov označil za prasatá a pohrozil dobytím území silou
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Rodičovský dôchodok sa od základu zmení. Polovica seniorov nedostane vôbec nič

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

NOVÝ PRIESKUM: Smer sa stabilizoval, Hlas ďalej klesá. Voľby by vyhrala táto strana
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
Prísna regulácia AI narazila. Európska komisia urobila krok, ktorý nikto nečakal
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Putin pritvrdil: Európskych lídrov označil za prasatá a pohrozil dobytím území silou
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Rodičovský dôchodok sa od základu zmení. Polovica seniorov nedostane vôbec nič

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

