Ďalšia veľká automobilka končí s vývojom nových spaľovacích motorov, prioritou bude už len elektrifikácia
Nedávne oznámenie Audi, že automobilka končí s vývojom nových spaľovacích motorov, vyvolalo v automobilovom svete poriadny rozruch. Teraz sa k nej pridáva aj koncernový partner Volkswagen, ktorý taktiež už žiaden nový spaľovací motor nevyvinie, informuje portál Electrive.
Transformáciu automobiliek od spaľovacích motorov smerom k elektrifikácií sme očakávali všetci, no zrejme nie všetci čakali, že to bude tak skoro, respektíve, že automobilky už teraz začnú podnikať kľúčové rozhodnutia, ktoré napokon úplne potopia spaľovacie motory.
Reč je o vývoji nových spaľovákov, ktorý po novom končí v ďalšej veľkej automobilke. Generálny riaditeľ Volkswagenu, Ralf Brandstätter, v jednom z rozhovorov uviedol, že automobilke už bude stačiť vývoj existujúcich agregátov, až sa napokon plne pretransformuje na elektromobilitu.
NEPREHLIADNI
Toto budú prvé skutočne lacné elektromobily od VW. Unikla možná skica modelov ID.2 alebo ID.1
Nový motor s logom VW tak už neuvidíme, tie súčasné však ešte prídu s malými zmenami. Do týchto zmien ich pochopiteľne tlačí Európska únia a jej emisné normy. Čoskoro totiž nastúpi Euro 7 a Volkswagen musí svoje motory pripraviť, aby ich spĺňali, uvádza InsideEVs.

Práve čoraz prísnejšie emisné normy odrádzajú automobilky od toho, aby nové spaľováky vôbec vyvíjali. Okrem Audi takéto rozhodnutie učinil aj Daimler. Nová generácia spaľovacích motorov, ktoré sa nachádzajú v novej triede E a Ttiede S, je tak posledná.
Obrovská investícia do výroby batérií
Ak chce tak veľká automobilka ako Volkswagen transformovať celú svoju flotilu na elektromobily, musí už teraz myslieť na to, koľko batérií bude potrebovať a kde ich bude vyrábať. Na konferencii Power Day 2021 nám VW predstavil svoje plány týkajúce sa elektromobility.
Do roku 2030 v Európe vyrastie 6 nových tovární na výrobu batérií, jedna z nich dokonca môže byť aj na Slovensku, pričom ich ročná výrobná kapacita bude dosahovať až 240 GWh. Pri fabrikách na výrobu batérií to však zo strany Volkswagen nekončí. Ďalším dôležitým cieľom je zníženie výrobných nákladov na batériové články.

Ich unifikáciou chce koncern znížiť cenu batérií až o 50 %. Vďaka tomu, ale aj iným krokom, by sa mali dostať pod magickú hranicu 100 € za kWh ceny batérie. Elektromobily by sa tak konečne stali cenovo dostupné a dokonca by mohli podliezť aj ceny spaľovacích automobilov.
Nemecká automobilka plánuje v tomto roku na trh dodať milión elektrických vozidiel a najneskôr do roku 2025 sa chce stať globálnym lídrom v elektromobilite. Preto firma chystá do produkcie elektromobilov investície v sume približne 46 miliárd eur v priebehu najbližších piatich rokov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Po summite prichádza tvrdý odkaz z Bruselu: „Slovensko, Česko a Maďarsko nemusia platiť. Zaplatia politicky“

Polárny vortex zasiahne v plnej sile. Slovensko čaká zlom, prichádza rapídne ochladenie

Dcéra Juraja Blanára havarovala na nebezpečnom úseku. Minister incident objasnil

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Po summite prichádza tvrdý odkaz z Bruselu: „Slovensko, Česko a Maďarsko nemusia platiť. Zaplatia politicky“

Polárny vortex zasiahne v plnej sile. Slovensko čaká zlom, prichádza rapídne ochladenie

Dcéra Juraja Blanára havarovala na nebezpečnom úseku. Minister incident objasnil

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

