Ďalšia veľká automobilka končí s vývojom nových spaľovacích motorov, prioritou bude už len elektrifikácia
Nedávne oznámenie Audi, že automobilka končí s vývojom nových spaľovacích motorov, vyvolalo v automobilovom svete poriadny rozruch. Teraz sa k nej pridáva aj koncernový partner Volkswagen, ktorý taktiež už žiaden nový spaľovací motor nevyvinie, informuje portál Electrive.
Transformáciu automobiliek od spaľovacích motorov smerom k elektrifikácií sme očakávali všetci, no zrejme nie všetci čakali, že to bude tak skoro, respektíve, že automobilky už teraz začnú podnikať kľúčové rozhodnutia, ktoré napokon úplne potopia spaľovacie motory.
Reč je o vývoji nových spaľovákov, ktorý po novom končí v ďalšej veľkej automobilke. Generálny riaditeľ Volkswagenu, Ralf Brandstätter, v jednom z rozhovorov uviedol, že automobilke už bude stačiť vývoj existujúcich agregátov, až sa napokon plne pretransformuje na elektromobilitu.
NEPREHLIADNI
Toto budú prvé skutočne lacné elektromobily od VW. Unikla možná skica modelov ID.2 alebo ID.1
Nový motor s logom VW tak už neuvidíme, tie súčasné však ešte prídu s malými zmenami. Do týchto zmien ich pochopiteľne tlačí Európska únia a jej emisné normy. Čoskoro totiž nastúpi Euro 7 a Volkswagen musí svoje motory pripraviť, aby ich spĺňali, uvádza InsideEVs.
Práve čoraz prísnejšie emisné normy odrádzajú automobilky od toho, aby nové spaľováky vôbec vyvíjali. Okrem Audi takéto rozhodnutie učinil aj Daimler. Nová generácia spaľovacích motorov, ktoré sa nachádzajú v novej triede E a Ttiede S, je tak posledná.
Obrovská investícia do výroby batérií
Ak chce tak veľká automobilka ako Volkswagen transformovať celú svoju flotilu na elektromobily, musí už teraz myslieť na to, koľko batérií bude potrebovať a kde ich bude vyrábať. Na konferencii Power Day 2021 nám VW predstavil svoje plány týkajúce sa elektromobility.
Do roku 2030 v Európe vyrastie 6 nových tovární na výrobu batérií, jedna z nich dokonca môže byť aj na Slovensku, pričom ich ročná výrobná kapacita bude dosahovať až 240 GWh. Pri fabrikách na výrobu batérií to však zo strany Volkswagen nekončí. Ďalším dôležitým cieľom je zníženie výrobných nákladov na batériové články.
Ich unifikáciou chce koncern znížiť cenu batérií až o 50 %. Vďaka tomu, ale aj iným krokom, by sa mali dostať pod magickú hranicu 100 € za kWh ceny batérie. Elektromobily by sa tak konečne stali cenovo dostupné a dokonca by mohli podliezť aj ceny spaľovacích automobilov.
Nemecká automobilka plánuje v tomto roku na trh dodať milión elektrických vozidiel a najneskôr do roku 2025 sa chce stať globálnym lídrom v elektromobilite. Preto firma chystá do produkcie elektromobilov investície v sume približne 46 miliárd eur v priebehu najbližších piatich rokov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
Nafta sa stáva minulosťou. Britská batéria ušetrí desiatky percent nákladov a funguje len na slnko
Slovensko prepisuje rekordy. Počet nabíjacích bodov rastie o 31 % za rok
OFICIÁLNE: Lexus nestačí. Toyota spúšťa novú značku ultra-drahých áut
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nové ohnisko žltačky: Hygienici RÚVZ varujú pred šírením
Peter Korbačka ovláda majetok v hodnote viac ako 2 miliardy eur: Nenápadný developer stojí za projektmi, ktoré menia Bratislavu
PRIESKUM: Prepad Smeru sa zastavil. Zmena ústavy výrazne uškodila jednej opozičnej strane
Slováci už o pár hodín uvidia „ohnivý dážď“. Priprav sa na noc plnú trblietavých padajúcich hviezd
Rodina, ktorá mala nehodu s Gašparom, prehovorila: O zdravotný stav dcéry sa nezaujímal
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
- Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
- Nafta sa stáva minulosťou. Britská batéria ušetrí desiatky percent nákladov a funguje len na slnko
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
- Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
- Nafta sa stáva minulosťou. Britská batéria ušetrí desiatky percent nákladov a funguje len na slnko
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
Nahradia zastarané Tornáda. Štát EÚ chce kúpiť ďalšie stíhačky od USA, ponesú jadrové bomby
Dosiahne rýchlosť 309 km/h a Rusov privedie do šialenstva. Ukrajina našla odpoveď na zákernú zbraň
Zlyhali aj Nemci. Európanov stresuje nákup ojazdeného auta, až 55 % riešilo nečakaný problém
SPP varuje pred energetickou katastrofou. Brusel prišiel s radikálnym návrhom, najviac postihne Slovensko
Dôležitú oblasť chcú ochrániť pred Ruskom. Nemci uzavreli kritickú dohodu s maličkým európskym štátom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP