Ďalšia veľká automobilka končí s vývojom nových spaľovacích motorov, prioritou bude už len elektrifikácia
Nedávne oznámenie Audi, že automobilka končí s vývojom nových spaľovacích motorov, vyvolalo v automobilovom svete poriadny rozruch. Teraz sa k nej pridáva aj koncernový partner Volkswagen, ktorý taktiež už žiaden nový spaľovací motor nevyvinie, informuje portál Electrive.
Transformáciu automobiliek od spaľovacích motorov smerom k elektrifikácií sme očakávali všetci, no zrejme nie všetci čakali, že to bude tak skoro, respektíve, že automobilky už teraz začnú podnikať kľúčové rozhodnutia, ktoré napokon úplne potopia spaľovacie motory.
Reč je o vývoji nových spaľovákov, ktorý po novom končí v ďalšej veľkej automobilke. Generálny riaditeľ Volkswagenu, Ralf Brandstätter, v jednom z rozhovorov uviedol, že automobilke už bude stačiť vývoj existujúcich agregátov, až sa napokon plne pretransformuje na elektromobilitu.
NEPREHLIADNI
Toto budú prvé skutočne lacné elektromobily od VW. Unikla možná skica modelov ID.2 alebo ID.1
Nový motor s logom VW tak už neuvidíme, tie súčasné však ešte prídu s malými zmenami. Do týchto zmien ich pochopiteľne tlačí Európska únia a jej emisné normy. Čoskoro totiž nastúpi Euro 7 a Volkswagen musí svoje motory pripraviť, aby ich spĺňali, uvádza InsideEVs.
Práve čoraz prísnejšie emisné normy odrádzajú automobilky od toho, aby nové spaľováky vôbec vyvíjali. Okrem Audi takéto rozhodnutie učinil aj Daimler. Nová generácia spaľovacích motorov, ktoré sa nachádzajú v novej triede E a Ttiede S, je tak posledná.
Obrovská investícia do výroby batérií
Ak chce tak veľká automobilka ako Volkswagen transformovať celú svoju flotilu na elektromobily, musí už teraz myslieť na to, koľko batérií bude potrebovať a kde ich bude vyrábať. Na konferencii Power Day 2021 nám VW predstavil svoje plány týkajúce sa elektromobility.
Do roku 2030 v Európe vyrastie 6 nových tovární na výrobu batérií, jedna z nich dokonca môže byť aj na Slovensku, pričom ich ročná výrobná kapacita bude dosahovať až 240 GWh. Pri fabrikách na výrobu batérií to však zo strany Volkswagen nekončí. Ďalším dôležitým cieľom je zníženie výrobných nákladov na batériové články.
Ich unifikáciou chce koncern znížiť cenu batérií až o 50 %. Vďaka tomu, ale aj iným krokom, by sa mali dostať pod magickú hranicu 100 € za kWh ceny batérie. Elektromobily by sa tak konečne stali cenovo dostupné a dokonca by mohli podliezť aj ceny spaľovacích automobilov.
Nemecká automobilka plánuje v tomto roku na trh dodať milión elektrických vozidiel a najneskôr do roku 2025 sa chce stať globálnym lídrom v elektromobilite. Preto firma chystá do produkcie elektromobilov investície v sume približne 46 miliárd eur v priebehu najbližších piatich rokov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP