Ďalšia obrovská rana pre Nikolu. Tesla ju obvinila z krádeže dizajnu kamióna
Na automobilku Nikola sa to v poslednej dobe valí zo všetkých strán. Po obvineniach z klamstva a zavádzania verejnosti, odstúpení zakladateľa Trevora Miltona a spomalení prác na novej továrni prišla tentokrát rana od automobilky Elona Muska. Tesla najnovšie obvinila automobilku z krádeže dizajnu kamiónu Nikola One chorvátskemu dizajnérovi, informuje Electrek.
Dá sa povedať, že Tesla momentálne nemá konkurenciu vo svojej oblasti. Keď sa už zdalo, že konkurentom bude americká automobilka Nikola, jej raketový rast začal spomaľovať jeden problém za druhým. Na firmu Trevora Miltona sa vzniesli obvinenia zo zavádzania a klamstva, po ktorých samotný zakladateľ spoločnosti odstúpil a najnovšie je automobilka obvinená z krádeže dizajnu kamiónu Nikola One.
Za obvinením stojí práve Tesla, ktorá uviedla, že Nikola neodhalila pôvod svojho kamiónu predstaveného v roku 2016, pričom pri výrobe nákladiaku mala použiť koncept z roku 2010 od dizajnéra Adriana Mudriho. Ako informuje ArsTechnica, Mudri je momentálne riaditeľom dizajnu v chorvátskej automobilke Rimac, ktorej majiteľ je označovaný ako „Elon Musk z Európy“.

„Adriano Mudri je konštruktér koncepčného vozidla Road Runner, ktoré bolo zaradené do súťaže Michelin Design Challenge 2010 a bolo vystavené na medzinárodnom autosalóne v USA v roku 2010 (North American International Auto Show),“ uvádza sa v oficiálnej správe, ktorá je súčasťou žaloby.
Prečítaj si tiež
Čínsky výrobca elektromobilov kopíruje všetko od Tesly. Tentokrát ukradol oficiálny web
Kopírovala Nikola alebo Tesla?
Zaujímavé na celej žalobe je, že práve Tesla bola pred viac ako 2 rokmi obžalovaná práve Nikolou, ktorá ako odškodné žiadala 2 miliardy dolárov. Podľa tvrdení Nikoly Muskova firma okopírovala dizajn od automobilky Trevora Miltona a použila ho na svoj elektrický nákladiak Tesla Semi, o čom sme informovali v tomto článku.

Tesla však teraz tvrdí, že Milton vedel o koncepčnom vozidle Road Runner v čase, keď žiadal o dizajnové patenty, ktoré neskôr použil na obžalovanie Tesly z kopírovania dizajnu.

To, že sa Nikola One a Tesla Semi až nápadne podobajú, je jasné na prvý pohľad, avšak to, kto od koho kopíroval, je nateraz zahalené rúškom tajomstva.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
