Čína v rámci elektromobility napreduje raketovým tempom a nová analýza PwC predpokladá, že do pár rokov sa Európa stane najväčším svetovým importérom vozidiel z východu.

Na základe analýzy sa predpokladá, že do roku 2025 bude na starý kontinent importovaných až 800 000 čínskych vozidiel, pričom drvivá väčšina z nich majú byť elektromobily.

BYD

Zlomovým momentom bude čoraz vyšší podiel čínskych elektromobilov na svetovom trhu a tiež to, že európske značky vyrábajú čoraz viac elektromobilov práve v Číne.

Pripravme sa na vlnu nových značiek

Nie všetky importované vozidlá teda budú modely čínskych automobiliek. Ako uvádza AutoNews, na základe štúdie sa predpokladá, že z 800 000 importovaných áut v roku 2025 bude až 300 000 patriť západným automobilkám, ktoré elektrické modely v Číne iba vyrábajú.

Medzi tieto značky by mali patriť BMW, Tesla či dokonca Renault. Z „výrobnej haly“ elektromobilov sa do Európy dovážajú napríklad Tesla Model 3 alebo Dacia Spring.

Michal Varga/FonTech

Do Číny navyše presúva svoju výrobu čoraz viac automobiliek z Európy a USA, takže v budúcnosti by podiel importovaných áut mohol ešte narásť.

Európske automobilky sa nedokázali prispôsobiť

Felix Kuhnert v správe PwC uvádza, že európske automobilky ešte stále doplácajú na problémy s dodávateľským reťazcom komponentov. Preto sa automobily na starom kontinente sústreďujú na výrobu luxusnejších modelov, ktoré sa ale pochopiteľne predávajú v nižších objemoch.

Výrobcovia v Číne sa však prispôsobili, svoje dodávateľské reťazce optimalizovali, vyvinuli vlastné produkty, a tak dokážu aj do Európy prinášať lacné elektromobily, ktorým tradičné automobilky zatiaľ cenovo nedokážu konkurovať.

Analýza predpokladá, že čínske značky budú mať v Európe do roku 2025 trhový podiel 3,8 až 7,9 %.

Ofenzíva sa pomaly rozbieha

Všetko nasvedčuje tomu, že nasledujúce tri roky sa budú niesť práve v znamení „vstupov“ čínskych automobiliek na náš trh. Západné a severské krajiny starého kontinentu už majú niekoľko čínskych značiek, ktoré pôsobia na tamojších trhoch. Spomenúť môžeme napríklad NIO, BYD či Xpeng.

wikimedia / Elizbeth smith

Číňania sa však nevyhýbajú ani krajinám stredovýchodu, kam patrí aj Slovensko a kde elektromobilita ešte nie je na takej úrovni ako na západe. Nedávno sme totiž informovali o významnom momente. Automobila Geely začne u nás budúci rok oficiálne predávať elektromobil Geometry C.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú