Automobilový gigant definitívne zatvára svoj závod. Tisíce ľudí stále nevedia, čo s nimi bude
V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.
Nemecká automobilka Audi definitívne zatvára svoj závod v Bruseli, pričom výroba sa zastaví v piatok 28. februára. Tento krok je ďalším dôkazom problémov, ktoré v posledných rokoch sužujú európsky automobilový priemysel. Zatvorenie továrne spôsobí stratu 3000 pracovných miest, a to len niekoľko dní predtým, ako predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová predstaví akčný plán na podporu automobilového sektora.
Globálny predaj automobilov zaznamenal v roku 2024 prudké spomalenie, keď medziročný rast klesol na 1,7 % oproti takmer 10 % v roku 2023. Na hlavných európskych trhoch, ako sú Francúzsko a Nemecko, došlo k poklesu registrácií nových áut, čo len prehĺbilo existujúce problémy výrobcov.
Audi, ako dcérska spoločnosť koncernu Volkswagen, označilo za dôvod zatvorenia bruselského závodu pokles dopytu po elektrických SUV, najmä modelu Q8 e-tron, ktorý sa vyrábal výlučne v Bruseli. Okrem slabého predaja automobilka upozornila aj na štrukturálne problémy továrne, ako sú vysoké výrobné a logistické náklady.
Európski výrobcovia zaostávajú za Teslou a Čínou
Podľa správy Allianz Trade európski výrobcovia elektromobilov zaostávajú za americkou Teslou a čínskymi konkurentmi BYD a Geely. Dôvodom je najmä to, že európske elektromobily sú drahšie a spotrebitelia sa k nim stavajú zdržanlivo. Hoci Európska únia stanovila, že do roku 2035 bude zakázaný predaj nových áut so spaľovacím motorom, prechod na elektromobily sa v Európe realizuje pomalšie, ako sa očakávalo.
Audi v roku 2024 predalo 164 000 elektrických vozidiel, čo predstavuje pokles o 8 % oproti predchádzajúcemu roku. Najvýraznejší pokles zaznamenala automobilka v Číne, kde sa jej predaj znížil o 11 %. Tento trh je pritom pre Audi kľúčový, keďže 40 % všetkých predaných modelov (elektrických aj neelektrických) smerovalo práve do Číny.
Posledné dni výroby a podpora pre zamestnancov
Výroba v bruselskej továrni Audi sa zastaví v piatok, hoci niekoľko stoviek zamestnancov zostane ešte niekoľko mesiacov, aby sa postarali o demontáž strojov a administratívne úlohy. Automobilka tvrdí, že v spolupráci s regionálnymi úradmi práce vytvorila špecializované tímy, ktoré majú pomôcť zamestnancom nájsť si nové pracovné príležitosti.
Tento krok je jasným signálom, že európsky automobilový sektor stojí pred významnými výzvami, a zatiaľ čo výrobcovia sa snažia prispôsobiť meniacemu sa trhu, mnohé spoločnosti čelia ťažkým rozhodnutiam a reštrukturalizáciám.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Tajný“ trik, o ktorom Slováci netušia: Sociálna poisťovňa môže jednej skupine vyplatiť stovky eur naraz
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Slovensko čelí prívalovým povodniam: Intenzívne lejaky a búrky zaplavujú cesty a polia, SHMÚ vydal výstrahy
Kim Čong-un drží svet na špičkách: Pripravuje dôležité vyhlásenie, má sa týkať jadrových zbraní
Na hraniciach Česka a Slovenska sa prehnalo tornádo. Meteorológovia vysvetľujú, či hrozí nebezpečenstvo
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
-
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Americké SUV vstupuje na európsky trh. Lucid Gravity má dojazd, ktorý zatieni Teslu. Z ceny ti však padne sánka
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP