Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Spoločnosť Porsche Slovakia spustila predpredaj novej generácie kompaktného SUV Volkswagen T-Roc, ktoré malo svetovú premiéru koncom augusta. Novinka sa od svojho uvedenia stala jedným z kľúčových modelov značky, teraz prichádza s priestrannejšou karosériou, modernejšími technológiami a výbavou, ktorá sa inšpiruje vyššími modelovými radmi Volkswagenu.
Hybridný pohon ako štandard
Volkswagen stavil, ako inak, na elektrifikáciu. Nový T-Roc sa bude predávať výhradne s hybridnými pohonnými jednotkami. Základ tvoria dva štvorvalce 1.5 eTSI s mild-hybridnou technológiou a výkonom 85 kW (116 k) a 110 kW (150 k). Oba agregáty sú spojené so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom predných kolies.
Ponuka sa v roku 2026 rozšíri o silnejší motor 2.0 eTSI s výkonom 150 kW (204 k) a pohonom všetkých kolies 4Motion. Pribudnú aj dva úplne nové full-hybridné agregáty a neskôr aj športová verzia T-Roc R, ktorá sa postará o vrchol ponuky.

Väčší priestor a lepšia aerodynamika
Dizajnéri posunuli T-Roc do novej dimenzie. Karoséria sa natiahla na 4,37 metra, čím narástla o 12,2 centimetra oproti predchodcovi, a rázvor sa zväčšil na 2,63 metra. Zväčšil sa aj batožinový priestor, ktorý ponúka základných 475 litrov, teda o 30 litrov viac než doteraz. Volkswagen venoval pozornosť aj aerodynamike, ktorá sa zlepšila o desať percent – koeficient odporu vzduchu klesol na hodnotu 0,29.
Dizajnová kontinuita zostáva zachovaná. T-Roc si ponechal charakteristickú dekoračnú líniu tiahnucu sa od predných až po zadné stĺpiky a atleticky tvarovanú líniu bokov nad zadnými blatníkmi. Predná aj zadná časť odkazujú na rodinu SUV značky, pričom pripomínajú väčší Tiguan či čínsky model Tayron.
Interiér s technológiami vyšších tried
Kabína prešla radikálnou premenou. Minimalistický prístrojový panel s horizontálnou architektúrou dopĺňajú nové materiály, vrátane textíliou potiahnutej hornej časti. Vyššie verzie získali aj ambientné osvetlenie s možnosťou voľby farieb. Pred vodičom je štandardne digitálny prístroj Digital Cockpit s 10-palcovým displejom, infotainment najnovšej generácie MIB4 s uhlopriečkou až 12,9 palca dostal intuitívne ovládanie klimatizácie cez dotykovú lištu.
Zmenou prešiel aj samotný spôsob radenia – namiesto klasického voliča DSG sa tu nachádza páčka na stĺpiku riadenia. To je riešenie, ktoré poznáme z väčších modelov značky a pôsobí čistejším dojmom, pričom zároveň uvoľňuje miesto v stredovej konzole.

Bohatá výbava a atraktívne balíky
Nový T-Roc sa bude na Slovensku predávať v štyroch výbavových verziách – Trend, Life, Style a R-Line. Už základná verzia ponúka LED svetlomety, digitálny prístrojový panel, multifunkčný volant či pokročilé asistenčné systémy, medzi ktorými nechýba Front Assist, Lane Assist či Side Assist.
Vyššie verzie pridávajú adaptívny tempomat, cúvaciu kameru, moderný infotainment s podporou streamingu či prémiové prvky ako ambientné osvetlenie, komfortné sedadlá ergoActive s masážou, adaptívne LED svetlomety alebo športové dizajnové doplnky. Volkswagen navyše pripravil viacero zvýhodnených balíkov výbavy, ktoré zákazníkom uľahčia konfiguráciu a sprístupnia technológie z vyšších modelových radov – od adaptívnych svetiel IQ.Light Matrix LED až po ozvučenie Harman Kardon.
Ceny a slovenská premiéra
Nový T-Roc vstupuje na slovenský trh s akciovou ponukou, ktorá je platná od 10. septembra 2025. Všetky verzie spája benzínový mild-hybridný pohon a štandardná 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG, pričom rozdiely sa odvíjajú od výkonu motora a stupňa výbavy. Základ tvorí variant Trend s motorom 1.5 eTSI ACT DSG (85 kW/116 k), ktorý má cenníkovú cenu 26 990 €, no po započítaní uvádzacieho bonusu 1 500 € je dostupný za 25 490 €.
Vyššie postavená verzia Life ponúka oba výkonové varianty. Slabší motor (85 kW/116 k) je v akcii k dispozícii za 27 990 € namiesto 29 490 €, zatiaľ čo výkonnejšia jednotka 1.5 eTSI (110 kW/150 k) vychádza na 30 490 €, čo je o 1 500 € menej než jeho cenníková cena.
Pre náročnejších zákazníkov sú pripravené verzie Style a R-Line, ktoré sú vždy spojené s výkonnejším motorom 1.5 eTSI (110 kW/150 k). Style štartuje na cenníkových 35 890 €, v akcii však stojí 33 890 €. Vrcholná verzia R-Line má bežnú cenu 36 890 €, no vďaka 2 000 € bonusu ju možno získať už za 34 890 €.
Volkswagen týmto cenníkom jasne naznačuje, že sa snaží osloviť čo najširšie spektrum zákazníkov – od tých, ktorí hľadajú cenovo dostupné kompaktné SUV, až po klientov vyžadujúcich vyšší komfort či športovejšiu výbavu. Slovenská premiéra nového T-Rocu sa uskutoční už 9. až 12. októbra 2025 počas Autosalónu v Nitre, kde si zákazníci budú môcť model prezrieť naživo a detailne spoznať jeho nové technológie i možnosti výbavy
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobil si dobiješ za jazdy, zadarmo a pri výkone 300 kW. Európsky štát postavil „zázračnú" cestu

Veľká zmena v STK: Slovensko ide proti EÚ. Tisíce vodičov sa potešia, no pozor na túto „pascu“

Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

U lekára nemusíš platiť za termín, recept či potvrdenku do práce. Tieto poplatky sú nelegálne

Jedna z TOP cestoviek skolabovala. Ruší všetky zájazdy, dovolenky si u nej objednávali nielen Slováci

Vedci odhalili tajomstvo 200-ročnej veľryby, ktorá nestarne a nemá rakovinu. Jej bunky opravuje „studený“ proteín

Slovenka Petra začala investovať v 24 rokoch. Dnes je z nej vďaka jasnej a dlhodobej stratégii multimilionárka

Chyba v zákone mohla zamestnancom zdvojnásobiť výplaty. Ministerstvo musí rýchlo konať
- 24 hod
 - 48 hod
 - 7 dní
 
- 
					
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
 - Veľká zmena v STK: Slovensko ide proti EÚ. Tisíce vodičov sa potešia, no pozor na túto „pascu“
 - Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
 - Elektromobil si dobiješ za jazdy, zadarmo a pri výkone 300 kW. Európsky štát postavil „zázračnú“ cestu
 - VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
 
 - 
					
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
 - Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
 - VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
 - O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
 - Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
 
 - 
				
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
 - Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
 - Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
 - VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
 - Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
 
 
Kým Ukrajina bojuje, EÚ veselo dováža veľkú komoditu z Ruska. Nemec žiada okamžitý zákaz
Minister Smeru-SD v tom má jasno: Emisný systém je nezmyselný, EÚ stráca konkurencieschopnosť
Trump obvinil dve veľmoci z tajných jadrových testov. USA plánujú vlastné skúšky, experti sú zaskočení
Ľudia naleteli nekonečnému nezmyslu. Experti odhalili banálny dôvod, prečo sú psy z Černobyľa modré
Bývalý minister to povedal na rovinu: Energopomoc je nefér, Slovensko nezvláda základnú vec. Mám riešenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

U lekára nemusíš platiť za termín, recept či potvrdenku do práce. Tieto poplatky sú nelegálne

Jedna z TOP cestoviek skolabovala. Ruší všetky zájazdy, dovolenky si u nej objednávali nielen Slováci

Vedci odhalili tajomstvo 200-ročnej veľryby, ktorá nestarne a nemá rakovinu. Jej bunky opravuje „studený“ proteín

Slovenka Petra začala investovať v 24 rokoch. Dnes je z nej vďaka jasnej a dlhodobej stratégii multimilionárka

				
				
                
				
				
				