Na nákladné ťahače Semi od americkej automobilky Tesla trh čaká už celé roky od ich predstavenia, ktoré prišlo naraz s Modelom 3 a Roadsterom druhej generácie, o ktorom však firma mlčí a kritici pochybujú, že ho vôbec niekedy uvidíme. Aj kamióny Tesla Semi dlhšiu dobu meškajú a naďalej prechádzajú limitovanou prevádzkou, ktorá však dosiahla vážne míľniky, upozorňuje Electrek.

Prekonali očakávania

Celá flotila elektrických kamiónov Tesla Semi stihla za posledného 1,5 roka najazdiť cez 12 miliónov km, pričom jeden z kusov má za sebou už cez 400 000 km. To už je úctyhodné aj na moderné ťahače a i keď nie je známe aký má za sebou vozidlo servis a čo všetko sa stihlo pokaziť, číslo prináša dobré správy a zdá sa, že majú elektrické kamióny skutočne veľký potenciál.

Presné čísla známe nie sú, avšak podľa odhadov a dostupných informácií má firma k dispozícii flotilu asi stovky ťahačov Tesla Semi, z ktorých niektoré používa v rámci spolupráce spoločnosť PepsiCo. Informácií je stále málo, avšak podľa tých dostupných dokážu tieto elektrické kamióny denne uraziť vzdialenosť až 1 700 km, čo je do značnej miery umožnené ohromným nabíjacím výkonom na úrovni až 1 MW.

Tesla

Táto schopnosť v kombinácii s nákladnou kapacitou porovnateľnou s klasickými naftovými ťahačmi a prekvapivo nízkou energetickou spotrebou robí z elektrických kamiónov nádejnú náhradu za ich náprotivkov so spaľovacími motormi. Tesla pôvodne pre tieto stroje odhadovala spotrebu 1,7 kWh na 1 míľu, pričom prax ukázala, že sa pohybuje na úrovni 1,6 kWh, teda je ešte o malý kúsok lepšia a v prepočte dosahuje 1 kWh na 1 km.

Môže sa vyrábať aj v Európe

Počas svojej krátkej návštevy spoločnosti Tesla Gigafactory Berlín, ktorú začiatkom roka absolvoval Elon Musk sme sa dozvedeli nové plány na výrobu nákladného vozidla Semi v Nemecku pre európsky trh. Elon Musk počas návštevy sám uviedol, že vyrábať nákladné vozidlo Tesla Semi v Gigafactory Berlín má zmysel a automobilka je odhodlaná naďalej pokračovať v plánoch expanzie.

Desaťtisíce kamiónov ročne

Stovka kamiónov, ktoré navyše poriadne meškajú, neznie vôbec prevratne, avšak Tesla s touto formou dopravy nemala prakticky žiadne skúsenosti a ide o jej úplne prvý nákladný ťahač. V kombinácii so zverejnenými plánmi navyše nie je vylúčené, že Tesla má potenciál ešte poriadne na trhu s nákladnými ťahačmi zamiešať karty.

V roku 2026 chce totiž táto americká automobilka vďaka novej továrni dosiahnuť kapacitu výroby až 50 000 ťahačov ročne. Ešte v tomto roku sa majú Tesla Semi dostať do rúk ďalším zákazníkom a očakáva sa, že ich vo väčšom množstve začne chrliť nová továreň už v budúcom roku v Nevade, kde vzniká vedľa továrne Giga Nevada.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú