Trojica elektrických ťahačov Tesla Semi v posledných týždňoch prechádzala dôkladným testovaním ako súčasť veľkej štúdie, ktorej sa zúčastnilo celkovo 21 elektrických ťahačov, informujú na svojom webe. Zverejnené výsledky doslova vyrážajú dych. Na tému upozornil portál Electrek.

Prešla vyše 1700 kilometrov

Za štúdiou stojí nezávislá organizácia Severoamerická rada pre efektívnosť nákladnej dopravy (NACFE) a prebiehala od 11. do 30. septembra 2023. Tesla už v minulosti dokázala, že Semi dokáže na jedno nabitie prejsť okolo 800 kilometrov, o čom sme informovali v samostatnom článku. Išlo o kľúčový míľnik, pretože práve hranica 800 kilometrov znamená, že takýto kamión je možné použiť v skutočnej kamiónovej doprave.

Aj keď pre premávku kamiónu v Európe je 800 kilometrov denne ideálny dojazd, ako sme vysvetľovali v samostatnom článku, nie všade vo svete platia rovnaké zákony. Organizácia NACFE teda testovala maximálny možný dojazd Tesla Semi počas jedného dňa, vrátane nabíjania.

Počas 17. dňa sa im podaril ohromujúci výsledok: Tesla Semi prešiel za jeden deň až 1732 kilometrov, teda vyše 1000 míľ. Priemerný náklad bol podľa NACFE necelých 32 ton. Organizácia len dnes oficálne uzavrela testovanie, pričom v dohľadnej dobe sa môžeme tešiť na podrobnejšiu analýzu zozbieraných dát. Už teraz je ale jasné, že Tesla Semi stanovila nový rekord pre bezemisné ťahače.

Pre Európu stačí už 800 km dojazd

Podľa európskych regulácií môže vodič kamiónu nepretržite viesť vozidlo najviac po dobu 4,5 hodiny, potom musí mať aspoň 45 minútovú prestávku. Zároveň platí, že maximálna rýchlosť kamiónov je zvyčajne obmedzená na 90 km/h.

To znamená, že na „jeden záťah“ môže vodič kamiónu prejsť najviac 405 kilometrov, potom má zo zákona prikázanú 45 minútovú prestávku, ako uvádza Nariadenie (ES) č. 561/2006 o časoch jazdy, prestávkach a dobách odpočinku.

Tesla

Po 45 minútovej prestávke, počas ktorej môže nabíjať, môže v ten istý deň urobiť ešte najviac ďalších 405 kilometrov. Existuje však výnimka, podľa ktorej môže dvakrát v týždni tento limit prekročiť o jednu hodinu jazdy, respektíve 90 kilometrov.

Ak predpokladáme dokonalé cestné podmienky, ktoré sú veľmi vzácne, a teda maximálny možný nájazd, európskemu kamiónu dojazd 800 kilometrov na jedno nabitie úplne postačuje. Vodič v jeden deň môže urobiť maximálne 810 kilometrov, respektíve 900 kilometrov dvakrát v týždni. Každých 450 kilometrov ale musí mať prestávku, počas ktorej môže 45 minút nabíjať.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú