Elektromobily porážajú spaľováky v jednej z najpodstatnejších vecí. Takýto rozdiel nikto nečakal
Elektromobilita zažíva v Európe výrazný rozmach, no Slovensko v tejto oblasti zaostáva. Patríme medzi európske krajiny s najnižším percentom elektrifikovaných vozidiel vôbec. Presnejšie sa Slovensko v adopcii elektrických batériových vozidiel dlhodobo umiestňuje na chvoste rebríčka, pričom na priemer sa pozeráme len z diaľky.
EV sú v konečnom dôsledku lacnejšie
Jednou z príčin sú aj obavy mnohých Slovákov z poruchovosti EV a nedostupnosti autorizovaných servisov, prípadne servisov so schopnými zamestnancami, ktorí by sa dokázali pozrieť na „zúbok“ aj EV. Ďalším dôvodom je samozrejme aj obava z astronomických nákladov na opravu.
Inak povedané, jednou z najčastejších obáv pre Slovákov je to, že elektromobil nebude možné opraviť rovnako ľahko ako klasické spaľovacie auto, a že opravy budú výrazne drahšie. Skutočnosť je často ale úplne opačná. Experti z portálu EV Clinic vykonali prehľad nákladov na opravu bežných modelov, konkrétne elektromobilu Tesla Model 3 (2018) a spaľovacieho auta Audi A6 (2017), ktoré patrí medzi najbežnejšie autá na Slovensku.
Do you know that average German ICE car has more expensive and un-repairable powertrain parts than any EV on the market? And not all parts were mentioned for Audi CRT Diesel moneypit powertrain.
****partslist extracted from OEM EPC catalog pic.twitter.com/sfTd0qudSL— EV Clinic (@evclinic) June 14, 2024
Z porovnania uvedeného vyššie je zrejmé, že tradičné vozidlá so spaľovacím motorom často prichádzajú s výrazne vyššími nákladmi na komponenty pohonného systému ako bežne dostupné EV. Elektrický motor a batéria Tesly, hoci stále ide o značnú investíciu, predstavujú odlišnú štruktúru nákladov a často vyžadujú menej častú údržbu v porovnaní s komplexnejšími komponentami spaľovákov ako sú prevodovky, vačkové hriadele a turbodúchadlá.
Vzhľadom na to, že motory EV majú menej pohyblivých častí, sú menej náchylné na opotrebovanie a poruchy ako tradičné spaľováky. To znamená, že majitelia elektromobilov sa štatisticky stretnú s menším množstvom drahých opráv, čo v konečnom dôsledku znižuje celkové náklady na vlastnenie vozidla.
Uvedené potvrdzujú aj zistenia ADAC, podľa ktorých elektrické vozidlá zaregistrované v rokoch 2020/2021 preukázali nižšiu frekvenciu porúch v porovnaní so staršími modelmi so spaľovacím motorom. Výsledky jasne dokazujú, že elektrické autá navštevujú servis podstatne menej než spaľováky.
Štatistika ukazuje, že až za 43 % návštev môže štartovacia batéria. Druhým najčastejším problémom je ale motor, respektíve manažment pohonnej jednotky. Ten stojí až za 23 % návštev servisov. Pri elektromobiloch pochopiteľne tento problém odpadá, nakoľko elektromotor je konštrukčne jednoduchší a je omnoho menšia pravdepodobnosť, že sa na ňom niečo pokazí.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Odpor proti Muskovi sa vymkol spod kontroly. Požiar v Tesle spôsobil škody za 700 000 eur
Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
Nočná mora Slovákov: „Jazdenky“ v online bazároch sú plné skrytých problémov. Dáta odhalili tvrdú realitu
AKTUÁLNE: Európska únia ustúpila. Automobilkám vyjde v ústrety s emisiami, elektromobily sklamali
Európske automobilky čelia novému tlaku. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Čínske firmy zavádzajú drastické opatrenia pre zamestnancov. Majú podporiť rodičovstvo
Matovič nasvietil budovu ministerstva vnútra. Jeho konanie ma právnu dohru. Je to moje ústavne právo, tvrdí expremiér
Europoslanci žiadajú odobratie hlasovacích práv Maďarsku. Viktor Orbán vraj zašiel priďaleko
Súd rozhodol v kauze Maják nádeje. Exšéf Markízy Pavol Rusko si vypočul rozsudok
Pellegrini vymenoval Huliaka za ministra: „Nestávate sa ním preto, že by ste sa oblasti dlhodobo venovali“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nočná mora Slovákov: „Jazdenky“ v online bazároch sú plné skrytých problémov. Dáta odhalili tvrdú realitu
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Európske automobilky čelia novému tlaku. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Povolený je aj na Slovensku. Renault postavil 5-nápravový domiešavač s pohonom, ktorý by nikto nečakal
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
-
- Európske automobilky čelia novému tlaku. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Nočná mora Slovákov: „Jazdenky“ v online bazároch sú plné skrytých problémov. Dáta odhalili tvrdú realitu
- Povolený je aj na Slovensku. Renault postavil 5-nápravový domiešavač s pohonom, ktorý by nikto nečakal
- Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto váhajú s kúpou elektromobilu
- Majú rezervy milión ton, aj tak ju dovážajú. Putin nariadil urýchlenie ťažby dôležitej suroviny
-
- Povolený je aj na Slovensku. Renault postavil 5-nápravový domiešavač s pohonom, ktorý by nikto nečakal
- Lepšie spracovaný Hyundai som nevidel. Nové Santa Fe je ako tank, ktorý môžeš šoférovať aj na ceste
- Európske automobilky čelia novému tlaku. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto váhajú s kúpou elektromobilu
- Slováci sa zamilujú. Nový elektromobil veľkej automobilky má dojazd 630 km a Netflix priamo v aute
Kanada sa pustila do vojny s Trupom. Podala na USA sťažnosť svetovej organizácii
Japonsko a Južná Kórea sa pridávajú k USA. Spoločne vybudujú plynovod na nečakanom mieste
Východné pobrežie Austrálie je v pohotovosti. Cyklón Alfred príde už o pár dní
Život sa im vracia do normálu. Otrasy na známom ostrove po mesiaci slabnú
Ceny ropy klesajú už tretí deň po sebe. OPEC+ a nové clá ovplyvňujú trh
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Čínske firmy zavádzajú drastické opatrenia pre zamestnancov. Majú podporiť rodičovstvo
Matovič nasvietil budovu ministerstva vnútra. Jeho konanie ma právnu dohru. Je to moje ústavne právo, tvrdí expremiér
Europoslanci žiadajú odobratie hlasovacích práv Maďarsku. Viktor Orbán vraj zašiel priďaleko
Súd rozhodol v kauze Maják nádeje. Exšéf Markízy Pavol Rusko si vypočul rozsudok
Pellegrini vymenoval Huliaka za ministra: „Nestávate sa ním preto, že by ste sa oblasti dlhodobo venovali“
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené