Čínsky elektromobil vytrel spaľovákom zrak. Prešiel vyše 1 000 km v zime s teplotou -12 °C
Čínska automobilka Nio má za sebou jedinečný míľnik, ktorý dokáže dosiahnuť len máloktoré elektrické auto. Jej model ET7, prémiový sedan s výkonnou batériou, dokázal v zime uraziť vzdialenosť viac ako 1 000 km a to aj so zapnutým vykurovaním vnútorného priestoru, ktoré udržiavalo teplotu pre pasažierov na stabilných 20 °C, informuje The Driven.
Ostala aj rezerva
Celkovo Nio ET7 prekonal vzdialenosť 1 044 km pri vonkajšej teplote pohybujúcej sa od -12 °C do -2 °C, čo bolo umožnené nielen slušnou efektivitou elektromotorov s dobrou rekuperáciou, ale predovšetkým batériou s kapacitou až 150 kWh, čo medzi elektromobilmi skutočne nie je bežné. I keď má takáto kapacita nevýhody, či už z hľadiska ceny alebo hmotnosti, dokáže zaručiť poriadny dojazd.
Do cieľa dorazil Nio ET7 s len 3 % batérie, čo predstavovali dojazd asi 36 km – dostatok na to, aby sa vozidlo núdzovo dostalo k najbližšej nabíjačke. Všeobecne však vybíjanie lítium-iónových batérií na tak nízku „hladinu“ nie je práve najlepšie a spôsobuje rýchlejšiu degradáciu. Je však dobré poznať schopnosti a hranice stroja, ktorý majiteľ využíva.
Na stroji je však v tomto prípade zaujímavé najmä to, že Nio prevádzkuje sieť s viac ako 2 000 stanicami na výmenu batérií, čo umožňuje oveľa rýchlejšie doplnenie dojazdu, než rýchlonabíjačky. Priemerná spotreba sa počas testovacej jazdy dostala na úroveň 132 Wh/km a priemerná rýchlosť bola 84 km/h, čo nie je práve najpomalší a najefektívnejší štýl jazdy.
Príde aj lacnejší model
Nio ET7 nie je práve najlacnejší a v Európe si môže záujemca pripraviť dobrých 70 000 eur. Spoločnosť však plánuje aj oveľa lacnejší a lákavejší model ET5, ktorý takisto poskytne slušný dojazd na úrovni až 590 km so 100 kWh batériou. NIO uvádza, že maximálny dojazd verzie Touring môže byť až 990 km podľa CLTC. Tu však pravdepodobne pôjde o 150 kWh batériu.
Príde aj autopilot
Nio inovuje na viacerých frontoch a novinkou je v tomto prípade aj systém autonómneho riadenia, ktorý sa naďalej zlepšuje. Až približne 957 km z urazených 1 044 auto prekonalo práve za pomoci takéhoto autopilota, pričom v efektivite potrebnej pre tak vysoký dojazd pomáha aj energetická hustota batérie.
On December 17, 2023, NIO founder, Chairman, and CEO William drove an ET7 to test the 150-kWh ultra-long-range battery pack. After driving for over 14 hours, the car achieved a range of over 1,000 kilometers on a single charge.#NIO #BlueSkyComing pic.twitter.com/aHQtlZPUzw
— NIO (@NIOGlobal) December 19, 2023
Jej špičková technika umožnila hustotu až 360 Wh na kilogram, čo je momentálne jedným z najlepších parametrov na celom trhu. Pre porovnanie, lítium-železo-fosfátové batérie, ktoré sú lacnejšie a používa ich viacero modelov, dosahujú energetickú hustotu len na úrovni asi 150 Wh na kilogram – teda menej než polovičnú.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
Briti dostali geniálny nápad: Vyvíjajú ultra ľahké auto, bude však stáť veľké peniaze
Škoda experimentuje so skeptikmi elektromobility. Neuroveda a AI odhalili prekvapivé reakcie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
PRIESKUM: PS stúpa na historické maximum, Smer padá po konsolidačnom balíčku
Rusko je už vo „fáze nula“ vojny s NATO, varuje prestížny think-tank: Toto sú 3 znaky, ktoré to dokazujú
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
Šéf SIS Pavol Gašpar čelí novým obvineniam: SaS tvrdí, že sa snažil ututlať svoju nehodu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP