Hyundai predstavil novú verziu elektrického Ioniq 5, ktorá má potešiť predovšetkým nadšencov rýchlych áut a pôžitkárov z jazdy, pri ktorej sa môžu zžiť s vozidlom a naplno si vychutnať jeho schopnosti. Nový Ioniq 5 N týchto schopností ponúka hneď niekoľko a poteší aj jeho vysoký výkon, informuje Electrek.

Rýchlosť a simulovaná prevodovka

Nový Ioniq 5 N síce využíva rovnakú veľkosť batérie ako klasický Ioniq 5, avšak kvôli vylepšenému zloženiu dosahuje kapacitu až 84 kWh namiesto pôvodných 77,4 kWh. Motoristov však najviac poteší výkon, ktorý poskytujú dva elektromotory, a to až 600 konských síl, teda približne 447 kW. Výkon je možné dočasne navýšiť na takmer 650 konských síl.

Tento výkon zabezpečuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 3,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 260 km/h, pričom poteší aj simulovaná 8-stupňová automatická prevodovka. Vďaka tejto virtuálnej prevodovke má Ioniq 5 N poskytnúť pocit z jazdy, akoby vodič sedel za volantom auta so spaľovacím motorom, avšak bez akýchkoľvek emisií. Systém bude takmer určite možné vypnúť, keďže nemusí byť lákavý pre každého a mnohí si pochvaľujú práve tichý chod elektromobilov a plynulé zrýchlenie.

Nový športový Hyundai Ioniq 5 N

Spolu so simulovanou prevodovkou ponúkne nový športový Ioniq 5 N aj umelé vnútorné ozvučenie, ktoré nie je žiadnou novinkou.

Zaujímavé však je, že auto dostane pádla pod volantom, pomocou ktorých bude možné radiť manuálne, pričom bude auto realisticky reagovať aj na zle načasované radenie. Pri dobrom prevedení tohto systému môže byť auto takmer na nerozoznanie od auta so spaľovacím motorom, chýbať budú len jemné vibrácie výkonného motora.

Ohromí aj na prvý pohľad

Aj klasické verzie modelu Ioniq 5 ohromia už na prvý pohľad svojim futuristickým dizajnom, ktorý je síce pomerne netradičný, i tak má však u zákazníkov úspech. Aj keď sa v predajoch zatiaľ nedá porovnávať s oveľa úspešnejšími modelmi americkej Tesly, podľa Electrek predaje rastú a zákazníci prejavujú o Ioniq 5 záujem.

Otázna je cena a dojazd

Vďaka rýchlemu nabíjaniu výkonom až 350 kW je možné nabiť batériu z 10 na 80 % len za 18 minút, bohužiaľ však zatiaľ nie je známy dojazd. Rovnako tak nie je známa ani cena, spoločnosť Hyundai sa však podelilo o niekoľko iných zaujímavých detailov.

V porovnaní s klasickým modelom Ioniq 5 má športová verzie spevnenú karosériu 42 dodatočnými zvarmi a 2,1 metrami lepidla. Ako dodáva InsideEVs, Hyundai sa zatiaľ nepodelil ani o hmotnosť nového modelu, avšak okrem iného dostane aj nové odpruženie, aerodynamické prvky či väčšie kolesá – no jednoducho všetko, čo k správnemu športovému modelu patrí.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú