Hyundai Ioniq 5 zdolal aj Mercedes. V jednej kategórii Euro NCAP prekonáva všetku európsku konkurenciu
Elektrická novinka Hyundai Ioniq 5 konečne prešla bezpečnostným testom Euro NCAP, v ktorom získala maximálne možné hodnotenie, teda 5 hviezdičiek. V jednej kategórii ale Ioniq 5 ničí aj všetku priamu konkurenciu z Európy, informuje automobilka v tlačovej správe pre médiá.
Hyundai Ioniq 5 je pre kórejského výrobcu revolučným vozidlom. Éra elektromobility prináša nové výzvy. Elektrické autá vyzerajú inak a platí to aj v prípade Ioniqu 5. Nový dizajn ale častokrát prináša komplikácie s nižšou bezpečnosťou, či už pasažierov vo vnútri vozidla, alebo chodcov, s ktorými môže dôjsť k stretu.
Ioniq sa v týchto kategóriách drží na úrovni tých najlepších a v jednej z nich dokonca prekonáva všetku priamu konkurenciu z VW koncernu. Ide o bezpečnostných asistentov, kde získal Ioniq 5 až 88 %.
Európsky asistenti sa nechytajú
Ak si Ioniq 5 porovnáme s priamou konkurenciou, ktorú predstavuje Mercedes EQA, VW ID.4, Škoda Enyaq a Audi Q4 e-tron, v kategóriách ochrany dospelých pasažierov, detí aj chodcov kórejská novinka mierne zaostáva.
Ioniq získal 88 % pri ochrane dospelých, 86 % pri ochrane detí a iba 63 % pri ochrane chodcov. Nižšie hodnotenie zraniteľných účastníkov cestnej premávky môže byť spôsobené ostrejšími líniami, no aj napriek tomu získalo vozidlo plných 5 hviezdičiek.
Bezpečnostní asistenti na vysokej úrovni
Kde ale Ioniq 5 dominuje, sú práve bezpečností asistenti. V tejto kategórii získalo vozidlo až 88 %, čím sa dostalo nad všetku európsku konkurenciu. Z koncernu VW získal 88 % v danej kategórii iba Volkswagen ID.3. Na asistentov od Hyundai sa dokonca nechytajú ani Mercedes EQA a EQC, ktoré získali iba 75 %.
Celkovo si v kategórii elektrických SUV vedie lepšie iba NIO ES8 (92 %) a Tesla Model X (94 %). Priamy konkurent, Tesla Model Y, ešte európskym testom Euro NCAP neprešiel, preto jeho výsledok zatiaľ nepoznáme, no čo sa týka bezpečnostných systémov, určite si bude viesť podobne ako Model 3 či Model X.
Pokročilý asistent HDA 2
Ioniq 5 je prvým modelom spoločnosti Hyundai, ktorý ponúka asistent pre jazdu na diaľnici 2 (HDA 2). HDA 2 robí jazdu po diaľnici pohodlnejšou a bezpečnejšou vďaka kombinácii inteligentného tempomatu založeného na dátach z navigácie (NSCC) a asistenta sledovania jazdného pruhu (LFA) a využívaním schopností autonómneho riadenia úrovne 2. Táto funkcia používa prednú kameru, radarové senzory a navigačné údaje na ovládanie rýchlosti, smeru a vzdialenosti od iných vozidiel, ako aj na pomoc vodičovi pri zmene jazdného pruhu.
S pokročilým asistentom jazdy sme už mali tú česť na prvých jazdách, no počas jedného dňa sme sa mu nevedeli povenovať toľko, koľko by si zaslúžil. Ioniq 5 ale disponuje množstvom drobných funkcií, ktoré výrazne zlepšujú bezpečnosť a jazdný komfort.
Spomenúť môžeme napríklad upozornenie vodiča, že sa vozidlo v kolóne pred ním pohlo. Ďalej pri zmene jazdného pruhu sa na ľavý, respektíve pravý virtuálny budík premietne obraz z kamery na spätnom zrkadle a ty tak lepšie vidíš, či sa môžeš bezpečne preradiť do iného pruhu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy reťazec stiahol z pultov obľúbené ovocie: Hrozí kontaminácia vírusom žltačky
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti môže zabezpečiť pasívny príjem
Neviditeľná jazva v tvojom mozgu, ktorú zanechala pandémia, mení tvoje správanie, zistili vedci
„Telo má vlastný systém na likvidáciu rakoviny,“ hovorí popredný lekár. Takto ho aktivuješ
„Zatiaľ ide o stovky miliónov eur.“ Zdechovský varuje, že zneužívanie eurofondov na Slovensku je len špička ľadovca
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
Ruskí vojaci sa vzdali robotom. Na Ukrajine padol historický moment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP