V správe boli použité materiály TASR.
Francúzsky minister financií Bruno Le Maire verí, že šéf Tesly Elon Musk si vyberie Francúzsko ako destináciu na významnú investíciu spojenú s výrobou elektromobilov v Európe. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Tesla dobýja a dobíja Európu
Musk sa nedávno stretol s predstaviteľmi francúzskej vlády vrátane prezidenta Emmanuela Macrona, pretože skúma, kde by Tesla mohla postaviť ďalšie výrobné závody.
Na otázku, či by sa investícia mala týkať batériových článkov alebo iných častí podnikania Tesly, Le Maire pre televíziu LCI povedal, že „na stole je niekoľko možností“. „Musk vie, že by bol vo Francúzsku vítaný,“ uviedol Le Maire a dodal: „Je na ňom, aby sa rozhodol.“
„Bolo by skvelé, ak by ďalší závod Tesly bol vo Francúzsku. Investovali sme veľké množstvo úsilia a energie do realizácie takéhoto projektu,“ povedal Barrot v rozhovore pre americkú spravodajskú stanicu CNBC, pričom dodal, že sa budú usilovať presvedčiť Muska, že Francúzsko je najvhodnejšie na umiestnenie ďalšej gigafactory v Európe.
Konkurencia je silná
V boji o ďalšiu továreň Tesly stojí Francúzsko proti Španielsku, ktorého predstavitelia vlády už takisto rokovali s touto americkou spoločnosťou. Španielske hospodárske noviny Cinco Días s odvolaním sa na svoje zdroje uviedli, že investíciou má byť továreň na automobily a jej výška by mohla dosiahnuť 4,5 miliardy eur.
Cena obľúbeného modelu klesla
Tesla nedávno v Európe znížila aj cenu druhého najobľúbenejšieho modelu, ktorým je Model 3. Aktuálne sa dá Model 3 kúpiť cez slovenský konfigurátor za cenu hlboko pod 40 000 € bez dane. Cena základného modelu začína na 37 990 €. Podobne je na tom aj Tesla Model Y. Ešte v lete minulého roka stál základný Model Y 41 990 € bez DPH, dnes ho môžu záujemci cez slovenský konfigurátor objednať za 39 990 €.
Španielsko je druhým najväčším výrobcom automobilov v Európe. Madrid využíva fondy Európskej únie na obnovu po pandémii ochorenia COVID-19 na prilákanie firiem, aby investovali do výroby batérií aj elektrických vozidiel. EÚ totiž plánuje ukončiť výrobu áut so spaľovacími motormi do roku 2035.
Tesla nedávno potvrdila, že je jednotkou na nemeckom trhu s elektromobilmi, ale náskok pred konkurenčným VW sa zmenšuje. Podľa údajov nemeckého Spolkového úradu pre motorové vozidlá KBA bolo od januára do júna novo zaregistrovaných 36 400 vozidiel značky Tesla a 34 400 elektromobilov značky VW.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou

Špinavé nákladiaky skončili. Obľúbená automobilka predstavila ohromné vozidlo

Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8x4 s ultimátnym pohonom

Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
