Bankrot nevadí. Ešte je šanca zachrániť elektromobil, ktorý mesiace netreba nabíjať
Príbeh spoločnosti Lightyear sa až do začiatku tohto roka vyvíjal rozprávkovo. Pár týždňov po spustení výroby prvého solárneho elektromobilu Lightyear 0 ale musela spoločnosť vyhlásiť bankrot dcérskej firmy Atlas Technologies, ktorá bola zodpovedná za sériovú výrobu.
Spoločnosť vtedy upresnila, že to neznamená koniec značky Lightyear. Chcú sa naďalej zamerať na iné modely, predovšetkým na lacnejší Lightyear 2, ktorý sa má uviesť na trh v roku 2025. Teraz spoločnosť Lightyear na svojom webe zverejnila pozitívnu správu a projekt tak môže pokračovať ďalej.
Investori zachránili ambiciózny solárny elektromobil pre masy
Model Lightyear 2 má byť na rozdiel od Lightyear 0 solárnym elektromobilom pre masy. To znamená, že bude lacný a tým pádom by mohol zožať aj podstatne väčší úspech.
Zakladateľ Lightyear, Lex Hoefsloot uviedol, že nová individuálna skupina investorov vložila do firmy potrebných 8 miliónov eur a to iba za jeden jediný deň. To by mal byť dostatok peňazí na to, aby spoločnosť dokončila vývoj modelu Lightyear 2 a pripravila ho na sériovú výrobu.
Spoločnosť, ako aj investori sú si istí, že solárny elektromobil, ktorý nie je závislý na dodávkach elektrickej energie, má obrovský potenciál. Ak sa ho podarí dostať medzi širšie publikum, úspech firmy v budúcnosti je zaručený.
Dobrou správou je aj fakt, že nová spoločnosť, ktorá vznikne za účelom pokračovania vo vývoji Lightyear 2, získa aj všetky duševné vlastníctva skrachovanej firmy Atlas Technologies. Spoločnosti Lightyear to prisľúbil CEO investičnej spoločnosti Invest-NL, ktorá minulý rok takisto investovala do firmy Lightyear a projektu stále verí a ktorá aktuálne vedie konzorcium bývalých držiteľov záložného práva na duševné vlastníctvo.
Lightyear 2 môže byť revolúciou automobilového priemyslu
Pripravovaný Lightyear 2 má priniesť najmä cenovú revolúciu a dovoliť si ho bude môcť prakticky každý. Pri cenách dnešných klasických elektromobilov nie je suma 40 000 € nijak závratne vysoká, práve naopak. Za auto, ktoré stačí podľa výrobcu nabíjať trikrát menej než konvenčný elektromobil, je to veľmi dobrá cena.

Automobilka na svojom webe uvádza, že Lightyear 2 by mal zvládnuť prejsť medzi dvomi nabíjaniami až 800 km. Veľkú časť energie totiž dokáže počas dňa získať zo Slnka. Tento dojazd sa tak bude pravdepodobne počítať pri nižších denných nájazdoch a nie pri dlhej trase „na jeden záťah“.
Pri veľmi krátkych denných nájazdoch je však teoreticky možné, že elektromobil nebude treba nabíjať takmer vôbec podobne, ako je to pri modeli Lightyear One.
Rovnaký nápad mali viacerí
Cestou efektivity sa vydal aj Mercedes so svojim modelom Vision EQXX, ktorý dosahuje vďaka hneď niekoľkým inovatívnym riešeniam a neuveriteľnej aerodynamike dojazd cez 1 000 km, pričom pri experimentoch dokázalo auto uraziť aj o niekoľko stoviek km viac. Aj Vision EQXX je navyše vybavený solárnou strechou, ktorá predlžuje dojazd na jedno nabitie o približne 25 km.

V momente bankrotu spoločnosť oznámila, že už eviduje vyše 60 000 predobjednávok na tento solárny elektromobil. Zostáva už iba dúfať, že to s Lightyear 2 nedopadne rovnako, ako s luxusnejším súrodencom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Nebezpečná baktéria číha v mori, ktoré vyhľadáva tisíce Slovákov: Hrozí nekróza aj sepsa
Drobné bobule ničia až 94 % predrakovinových buniek v čreve. Zároveň odďaľujú starnutie o niekoľko rokov
Každodenné sprchovanie ničí imunitu a spúšťa zápalové reakcie. Odborníci prezrádzajú, ako často sa umývať
Neurovedec varuje: Umelé svetlo ti potichu rozkladá imunitu a mozog. 5 jednoduchých zmien potlačí škodlivé účinky
Prírodná „prvá pomoc“ z kuchyne, ktorá prekonáva antibiotiká a lieky: Týchto 5 potravín konkurujú tvojej lekárničke
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
Slovensko napoja na recyklované palivo. Európska mocnosť má so Slovenskom veľké plány
Elektrobus v Šali prepravil už viac ako milión cestujúcich a získava si čoraz väčšiu obľubu
Slovensko sa nemá čím pochváliť. V umelej inteligencii v EÚ značne zaostáva
Fico opäť cúva pred Bruselom. Slovensko blokuje sankcie a riskuje miliardové žaloby
Kataster sa konečne spamätal. Oddnes si dôležitý dokument vybavíš aj na pošte
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP