Bankrot nevadí. Ešte je šanca zachrániť elektromobil, ktorý mesiace netreba nabíjať
Príbeh spoločnosti Lightyear sa až do začiatku tohto roka vyvíjal rozprávkovo. Pár týždňov po spustení výroby prvého solárneho elektromobilu Lightyear 0 ale musela spoločnosť vyhlásiť bankrot dcérskej firmy Atlas Technologies, ktorá bola zodpovedná za sériovú výrobu.
Spoločnosť vtedy upresnila, že to neznamená koniec značky Lightyear. Chcú sa naďalej zamerať na iné modely, predovšetkým na lacnejší Lightyear 2, ktorý sa má uviesť na trh v roku 2025. Teraz spoločnosť Lightyear na svojom webe zverejnila pozitívnu správu a projekt tak môže pokračovať ďalej.
Investori zachránili ambiciózny solárny elektromobil pre masy
Model Lightyear 2 má byť na rozdiel od Lightyear 0 solárnym elektromobilom pre masy. To znamená, že bude lacný a tým pádom by mohol zožať aj podstatne väčší úspech.
Zakladateľ Lightyear, Lex Hoefsloot uviedol, že nová individuálna skupina investorov vložila do firmy potrebných 8 miliónov eur a to iba za jeden jediný deň. To by mal byť dostatok peňazí na to, aby spoločnosť dokončila vývoj modelu Lightyear 2 a pripravila ho na sériovú výrobu.
Spoločnosť, ako aj investori sú si istí, že solárny elektromobil, ktorý nie je závislý na dodávkach elektrickej energie, má obrovský potenciál. Ak sa ho podarí dostať medzi širšie publikum, úspech firmy v budúcnosti je zaručený.
Dobrou správou je aj fakt, že nová spoločnosť, ktorá vznikne za účelom pokračovania vo vývoji Lightyear 2, získa aj všetky duševné vlastníctva skrachovanej firmy Atlas Technologies. Spoločnosti Lightyear to prisľúbil CEO investičnej spoločnosti Invest-NL, ktorá minulý rok takisto investovala do firmy Lightyear a projektu stále verí a ktorá aktuálne vedie konzorcium bývalých držiteľov záložného práva na duševné vlastníctvo.
Lightyear 2 môže byť revolúciou automobilového priemyslu
Pripravovaný Lightyear 2 má priniesť najmä cenovú revolúciu a dovoliť si ho bude môcť prakticky každý. Pri cenách dnešných klasických elektromobilov nie je suma 40 000 € nijak závratne vysoká, práve naopak. Za auto, ktoré stačí podľa výrobcu nabíjať trikrát menej než konvenčný elektromobil, je to veľmi dobrá cena.
Automobilka na svojom webe uvádza, že Lightyear 2 by mal zvládnuť prejsť medzi dvomi nabíjaniami až 800 km. Veľkú časť energie totiž dokáže počas dňa získať zo Slnka. Tento dojazd sa tak bude pravdepodobne počítať pri nižších denných nájazdoch a nie pri dlhej trase „na jeden záťah“.
Pri veľmi krátkych denných nájazdoch je však teoreticky možné, že elektromobil nebude treba nabíjať takmer vôbec podobne, ako je to pri modeli Lightyear One.
Rovnaký nápad mali viacerí
Cestou efektivity sa vydal aj Mercedes so svojim modelom Vision EQXX, ktorý dosahuje vďaka hneď niekoľkým inovatívnym riešeniam a neuveriteľnej aerodynamike dojazd cez 1 000 km, pričom pri experimentoch dokázalo auto uraziť aj o niekoľko stoviek km viac. Aj Vision EQXX je navyše vybavený solárnou strechou, ktorá predlžuje dojazd na jedno nabitie o približne 25 km.
V momente bankrotu spoločnosť oznámila, že už eviduje vyše 60 000 predobjednávok na tento solárny elektromobil. Zostáva už iba dúfať, že to s Lightyear 2 nedopadne rovnako, ako s luxusnejším súrodencom.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Zabudol si si kúpiť diaľničnú známku a aj tak si išiel na cestu? Takto sa vyhneš pokute
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ zaplavujú čínske elektromobily. Prichádza fatálna daň a obmedzenia dovozu
- Toto Tesla prepískla. Každý majiteľ Cybertrucku ho musí vrátiť, inak riskuje smrť
- Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
-
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- EÚ zaplavujú čínske elektromobily. Prichádza fatálna daň a obmedzenia dovozu
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Tesla musela zatvoriť továreň v Berlíne. Zaplavili ju stovky protestujúcich aktivistov
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- EÚ zaplavujú čínske elektromobily. Prichádza fatálna daň a obmedzenia dovozu
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
V centrách na Slovensku testovali aplikáciu na odhalenie porúch kognície
Zomrel prvý príjemca geneticky upravenej prasacej obličky
Ukrajinský dronový útok spôsobil požiar rafinérie vo Volgogradskej oblasti
Najväčšia solárna búrka za posledných 20 rokov narušila funkciu družíc Starlink
KĽDR tento rok nasadí do armády nový salvový raketomet
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené