Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Automobilka Lightyear priniesla do sveta elektromobility revolúciu. Auto poháňané Slnkom bolo pre mnohé spoločnosti iba sen, no táto firma to dokázala, i keď iba čiastočne. Ich druhý elektromobil si už ale budú môcť dovoliť masy a prinesie rovnako dychberúce parametre ako pilotný model, informuje Electrek.

Lightyear One  je prvý solárny elektromobil na svete, ktorý to dotiahol až do sériovej výroby. Spoločnosť Lightyear ešte koncom minulého roka informovala, že začala produkciu tohto revolučného elektromobilu, ktorý vďaka solárnym panelom stačí nabíjať pri bežnom používaní iba raz za dva mesiace.

Vývoj Lightyear One trval šesť rokov. Parametre sú oproti prvotným informáciám zo začiatku vývoja o niečo skromnejšie, i tak sa ale radia medzi tie najlepšie na trhu s dojazdom 620 km vrátane elektrickej energie, ktorá je vygenerovaná veľkou plochou solárnych panelov na streche a kapote vozidla.

Lightyear

Batéria má kapacitu 61,2 kWh, váži iba 350 kg a hmotnosť celého auta je 1575 kg. Lightyear One je tiež produkčný elektromobil s najnižším koeficientom odporu vzduchu iba 0,175 Cd.

Solárny elektromobil z dielne holandského startupu, ktorý vznikol na univerzite v Eindhovene, už vypredal prvých 150 limitovaných kusov. Cena pritom nebola  nízka a Lightyear One sa predával za 150 000 €. Pripravovaný Lightyear 2 ale má priniesť najmä cenovú revolúciu a dovoliť si ho bude môcť prakticky každý.

Solárny elektromobil za menej než 40 000 €

Pri cenách dnešných klasických elektromobilov nie je suma 40 000 € nijak závratne vysoká, práve naopak. Za auto, ktoré stačí podľa výrobcu nabíjať trikrát menej než konvenčný elektromobil, je to veľmi dobrá cena.

Lightyear

Automobilka na svojom webe uvádza, že Lightyear 2 by mal zvládnuť prejsť medzi dvomi nabíjaniami až 800 km. Veľkú časť energie totiž dokáže počas dňa získať zo Slnka. Tento dojazd sa tak bude pravdepodobne počítať pri nižších denných nájazdoch a nie pri dlhej trase „na jeden záťah“.

Pri veľmi krátkych denných nájazdoch je však teoreticky možné, že elektromobil nebude treba nabíjať takmer vôbec podobne, ako je to pri modeli Lightyear One.

Rovnaký nápad mali viacerí

Cestou efektivity sa vydal aj Mercedes so svojim modelom Vision EQXX, ktorý dosahuje vďaka hneď niekoľkým inovatívnym riešeniam a neuveriteľnej aerodynamike dojazd cez 1 000 km, pričom pri experimentoch dokázalo auto uraziť aj o niekoľko stoviek km viac. Aj Vision EQXX je navyše vybavený solárnou strechou, ktorá predlžuje dojazd na jedno nabitie o približne 25 km.

Lightyear

Aktuálne je spoločnosť v štádiu prijímania nezáväzných predobjednávok. Na čakaciu listinu sa môžu záujemci z Európy zapísať skrz oficiálny web. Automobilka tvrdí, že už má vyše 21 000 rezervácií na tento ambiciózny solárny elektromobil. Spustenie sériovej výroby sa pritom očakáva niekedy v roku 2025.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú