Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
Prvý výrobca solárnych elektromobilov na svete sa dostal do problémov. Holandský startup Lightyear musel vyhlásiť bankrot svojej dcérskej spoločnosti Atlas Technologies, ktorá mala byť zodpovedná za výrobu ich prvého sériového modelu Lightyear 0. Na tému upozornil portál InsideEVs na základe tlačovej správy spoločnosti Lightyear.
Spoločnosť ďalej upresnila, že to neznamená koniec značky Lightyear. Chcú sa naďalej zamerať na iné modely, predovšetkým na lacnejší Lightyear 2, ktorý sa má uviesť na trh v roku 2025. Problémy však môžu byť zakorenené omnoho hlbšie, než spoločnosť oficiálne pripúšťa.
Bankrot po šiestich týždňoch produkcie
Lightyear 0 sa vyrábal len krátkych 6 týždňov predtým, než holandský súd rozhodol o vyhovieť žiadosti o bankrot spoločnosti. „Dnes súd vyhlásil bankrot Atlas Technologies B.V. Súd vymenoval za správcu pána R. van Oeijena zo spoločnosti Holla legal & tax,“ uviedol Lightyear v tlačovej správe.
Situácia v startupe je momentálne veľmi napätá. Aj keď samotný Lightyear nemá byť bankrotom podľa vlastných slov priamo ovplyvnený, zamestnanci prejavili obrovské obavy. „Spolu s mnohými ďalšími ľuďmi budem čoskoro bez práce a mnohí z nás môžu mať problémy s uspokojením svojich základných potrieb,“ napísal Luke Akal, PR manažér spoločnosti Lightyear na LinkedIn.
„Lightyear ľutuje, že musí urobiť toto oznámenie pre všetkých zamestnancov, zákazníkov, investorov a dodávateľov a bude úzko spolupracovať s kurátorom a všetkými zúčastnenými ľuďmi a dúfať v ich pochopenie a podporu. V nadchádzajúcom období sa správca zameria na postavenie zamestnancov a veriteľov, ako aj na posúdenie, ako možno v koncepte Lightyear pokračovať,“ píše spoločnosť v tlačovej správe.
Zachrániť ich má neexistujúci model
Spoločnosť práce na novom modeli Lightyear 2 odhalila počas tohtoročnej výstavy CES a treba podotknúť, že vývoj určite nie je na konci. Uvedenie na trh spoločnosť predpovedá na rok 2025, takže práce je ešte veľa.
Na druhej strane má ísť o relatívne dostupný elektromobil s cenovkou okolo 40 000 dolárov na americkom trhu. Spoločnosť navyše tvrdí, že už teraz má cez 60 000 predobjednávok.
Nanešťastie, Lightyear neposkytol detailné informácie, prečo dcérska spoločnosť Atlas končí. Hovoriť o modeli Lightyear 2 (pri najlepšom) dva roky pred uvedením na trh sa zároveň zdá priskoré.
Najmä v momente, kedy plne dokončený elektromobil s uvádzaným dojazdom 1 000 kilometrov a solárnym pohonom vydržali pred bankrotom vyrábať len 6 týždňov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP