Elektromobil mu zachránil život. Po hrozivej nehode s BMW bolo auto dokonca pojazdné
O bezpečnosti elektromobilov sa toho už narozprávalo mnoho. Chýbajúci motor v prednej časti podľa niektorých „odborníkov“ automaticky znamená, že auto nemá deformačné zóny, a tak je v prípade čelného nárazu posádka vo vnútri menej chránená. Do redakcie nám však prišiel tip od čitateľa, ktorý upozornil na ťažkú nehodu majiteľa Hyundai Ioniq 5 z Česka.
Napriek tomu, že elektromobily majú pod prednou kapotou takmer prázdny priestor, dokážu posádku chrániť rovnako, či dokonca lepšie než autá so spaľovacím motorom.
Motor je síce obrovský blok železa, no z hľadiska pohlcovania energie pri náraze nemá prakticky žiaden efekt. Elektromobily majú naopak v tomto smere viac priestoru pre rôzne výstuhy a „pohlcovače“ nárazu, čo sa koniec koncov potvrdilo aj v prípade spomínanej nehody.
Auto zachránilo vodiča a zostalo pojazdné
Do redakcie FonTech.sk prišla komunikácia vodiča a ostatných používateľov sociálnej siete. Vodič BMW nedal šoférovi Ioniq 5 prednosť, výsledkom čoho bol priamy náraz do bočnej časti BMW.
Z diskusie nie je zrejmé, akou rýchlosťou Hyundai v čase nárazu išiel, no vzhľadom na mieru poškodenia a miesto nehody usudzujeme, že na danom úseku bola povolená maximálna rýchlosť 90 km/h.
Vodič elektromobilu vyšiel z nehody iba s bolesťami hrudníka, ktoré mohol zapríčiniť bezpečnostný pás alebo vystrelený airbag. Vozidlo po incidente dokonca automaticky zavolalo záchranné zložky.
Z fotografií poškodeného auta je vidieť, ako vystužený rám v prednej časti ochránil 12V batériu, prednú nápravu aj všetky nádržky na chladiace kvapaliny. Poškodený je predný chladič, ktorý už rám ochrániť nedokázal.
Podľa majiteľa bolo dokonca auto po nehode pojazdné. Až podrobná prehliadka v servise ale odhalí všetky skryté poškodenia. Vysokonapäťová batéria podľa všetkého poškodená nebola.
Maximálne bezpečný elektromobil
Hyundai Ioniq 5 dokázal svoje schopnosti z hľadiska bezpečnosti aj v testoch Euro NCAP, kde získal maximálne možné skóre 5 hviezdičiek. Ak si Ioniq 5 porovnáme s priamou konkurenciou, ktorú predstavuje Mercedes EQA, VW ID.4, Škoda Enyaq a Audi Q4 e-tron, v kategóriách ochrany dospelých pasažierov, detí aj chodcov kórejský elektromobil mierne zaostáva.
Ioniq získal 88 % pri ochrane dospelých, 86 % pri ochrane detí a iba 63 % pri ochrane chodcov. Nižšie hodnotenie zraniteľných účastníkov cestnej premávky môže byť spôsobené ostrejšími líniami, no aj napriek tomu získalo vozidlo plných 5 hviezdičiek.
Kde ale Ioniq 5 dominuje, sú práve bezpečností asistenti. V tejto kategórii získalo vozidlo až 88 %, čím sa dostalo nad všetku európsku konkurenciu. Z koncernu VW získal 88 % v danej kategórii iba Volkswagen ID.3. Na asistentov od Hyundai sa dokonca nechytajú ani Mercedes EQA a EQC, ktoré získali iba 75 %.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné" ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Plat až 3 500 eur a množstvo benefitov. Sociálna poisťovňa hľadá ľudí na viaceré pozície
Endokrinologička varuje: Sociálne siete nabádajú Slovákov, že za každou ich ťažkosťou je kortizol
Prelomový výskum: Vedci testujú univerzálnu zbraň proti rakovine, nádory mizli aj pri agresívnych typoch
Martin opustil úspešnú kariéru v IT a v osade na Gemeri mení životy: „Učili ma, že Rómom sa mám vyhýbať“
Turecko hlási historický teplotný rekord 50,5 °C. Je to hranica ľudského prežitia, varujú odborníci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
Slovensko zažije krvavý Mesiac. Blíži sa veľké úplné zatmenie
Po 50 rokoch čakania to prišlo. Petržalka má konečne svoju električku
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP