Technické problémy sa nevyhýbajú ani tým najluxusnejším automobilkám sveta. Portál InsideEVs nedávno informoval, že Mercedes zvoláva do servisu zhruba 8 000 elektromobilov EQS a EQE po celom svete. Problém však majú len modely, ktoré sú vybavené ťažným zariadením.
V prípade tejto zvolávačky našťastie nejde o žiadnu veľkú závadu a v bežnej prevádzke sa majitelia postihnutých elektromobilov EQS a EQE nemusia ničoho obávať. Ako píše aj portál Electrive, luxusné elektromobily vybavené ťažným zariadením môžu mať chybne vyvŕtané závity a skrutky uchytávajúce ťažné zariadenie nemusia byť dostatočne hlboko.
Pri vlečení vozíka alebo ťažkého karavanu sa tak môže stať, že skrutka časom povolí. Mercedes však doteraz neeviduje žiadne nehody či iné škody v spojitosti s týmto problémom.
Zvolávačka sa má podľa dostupných informácií týkať presne 1 746 elektromobilov na nemeckom trhu. Zvyšných asi 6 000 elektromobilov sa nachádza v iných krajinách a je dosť možné, že niekoľko „chybných“ vozidiel jazdí aj na Slovensku. Ako dodal portál Auto Motor und Sport, oprava tejto chyby by mala zabrať 7 hodín.
Nejde o prvý problém luxusných elektromobilov
Luxusné elektromobily od Mercedesu mali problémy už v minulosti. Predsa len, ide o novú platformu, na ktorej ešte zrejme treba vychytať drobné muchy. Zvolávačku už má za sebou napríklad 341 modelov EQE po celom svete, ktoré mali problémy s riadením.
Ešte luxusnejší Mercedes EQS bol tiež zvolaný do servisu s pomerne závažným problémom, pri ktorom hrozilo riziko požiaru z dôvodu, že autá mali nesprávne namontované uzemňovacie spoje. Tento problém sa však týkal iba áut na americkom trhu.
Zvolávačkám elektromobilov sa nevyhla žiadna automobilka
Z tejto zvolávacej akcie si však netreba robiť ťažkú hlavu, nakoľko nejde o veľmi závažný problém. Elektromobilita je nová aj pre výrobcov áut a tí musia častokrát riešiť omnoho závažnejšie problémy.
Do pozornosti môžeme dať napríklad zvolávačku BMW. Bavori totiž pri svojich elektrických modeloch využívajú batérie od dvoch rôznych dodávateľov. Zatiaľ čo akumulátory spoločnosti CATL majú byť bezproblémové, články Samsung SDI disponujú výrobnou chybou, ktorá vie zapríčiniť požiar.
Na tento problém prišla organizácia NHTSA po tom, čo vyšetrovala vzplanutie batérie jedného z BMW. Organizácia dokonca vydala odporúčanie pre majiteľov týchto konkrétnych modelov, aby na nich až do odstránenia chyby nejazdili, nenabíjali ich a neparkovali v blízkosti budov.
Problémom sa nevyhla ani Tesla. Tá koncom minulého roka zvolávala do servisu státisíce svojich elektromobilov po celom svete. Tesla musela riešiť problémy s kamerami, otváraním prednej kapoty a ich elektromobily sa nevyhli ani problémom s uvoľnenými skrutkami.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Slovenským hubárom hrozí pokuta a väzenie: Podceňujú jednu dôležitú vec
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Z panickej poruchy k biznisu s dosahmi až 3,6 milióna: 26-ročná Petra premenila svoje myšlienky na úspešnú značku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP