Aktualizované 31. decembra 2021: Ako upozorňuje portál Electrek, problém Tesly s chybnými komponentami je oveľa väčší, ako sa najprv zdalo. Okrem takmer pol milióna svojich elektromobilov totiž sťahuje ďalších 200 000 vozidiel v Číne.

Jedná sa o takmer 20 000 Modelov S a takmer 180 000 Modelov 3, z ktorých vyše 35 000 bolo do Číny dovezených z USA. Ide pritom o tie isté problémy a spoločnosť už upozornila svojich zákazníkov, ktorým je pripravená opraviť vozidlá v rámci záruky.

Pôvodný článok:

Najväčší a momentálne najznámejší výrobca elektromobilov, Tesla, je nútený zvolať takmer pol milióna svojich vozidiel naspäť do servisov a na vlastné náklady ich opraviť. Trpia totiž vážnou vadou, ktorá sa týka bezpečnosti, informuje portál Electrek.

Uletujúce kapoty na luxusných modeloch

Prvý problém sa týka Modelu S, ktorý len nedávno dostal svoju novú a doteraz najsilnejšiu verziu Plaid a jeho mechanizmu prednej kapoty, v prípade ktorého mohlo dôjsť počas výroby k pochybeniu, ktoré spôsobuje samovoľné otváranie počas jazdy – môže sa totiž stať, že druhá zaisťovacia západka sa nedostane do správnej polohy.

Tesla

Problém sa pritom týka kusov vyrobených už od roku 2014, teda väčšiny z nich, keďže sa Model S vyrába len od roku 2012 – celkovo tak ide až o asi 119 000 vozidiel a nejedná sa o žiadnu vážnu opravu, píše Reuters.

Nefunkčné kamery na prémiových

Druhý problém sa týka oveľa populárnejšieho a predávanejšieho Modelu 3, ktorá valcuje trhy aj v Európe. Kusy vyrobené od roku 2017 do roku 2020 môžu mať nesprávne zložené uchytenie zadnej kamery, čo môže skončiť jej poškodením a následným znefunkčnením.

Ako vysvetľuje Jerusalem Post, jedná sa o vyše 356 000 elektromobilov a aj keď ani v tomto prípade nejde o žiadne vážne opravy, ale len výmenu uchytenia kabeláže kamery a montáž jej vedenia, jednoduché to nebude.

Tesla

Autorizované servisy Tesly teraz musia fyzicky skontrolovať a v mnohých prípadoch aj opraviť takmer pol milióna áut, čo môže byť obzvlášť problematické v Európe, kde je týchto servisov skutočne málo.

Nejde o prvú zvolávačku

Problémom ešte stále je, že sa na Slovensku nenachádza ani jedno servisné centrum Tesla, v Českej republike len jedno v Prahe. Žiadne sa nenachádza ani v Maďarsku a v Poľsku je takisto len jedno – na druhej strane však nie je vlastnenie Tesly v Poľsku práve ekologické, keďže vyše 90 % elektrickej energie získava z fosílnych zdrojov.

Pre Teslu pritom nejde ani zďaleka o prvú väčšiu zvolávaciu akciu. Len v tomto roku musela najprv zvolať 135 000 Modelov S a X, ktoré mali problémy s eMMC pamäťami vo svojich čipoch v hlavných displejoch, ktoré sú zodpovedné za ovládanie množstva dôležitých funkcií týchto elektromobilov.

Dávid Igaz / FonTech

Ďalšia zvolávacia akcia nastala okolo polovice roka, avšak oveľa menšia. Tentoraz mali niektoré Modely 3 a Y problémy s uvoľňovaním skrutiek, čo mohlo viesť k poškodeniu pneumatiky či k defektu. Zvolávacie akcie sú ale medzi automobilkami vo všeobecnosti úplne bežné – Porsche napríklad muselo zvolať úplne všetky elektrické Taycany kvôli softvérovej chybe.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP