Pre európske automobilky je to postrach. Čínska značka s 1000 km elektromobilom príde na ďalšie trhy
Čínska automobilka NIO už svoju európsku premiéru zažila v Nórsku. Spoločnosť následne plánovala expanziu aj na nemecký trh, no analytik Deutsche Bank, Edison Yu, sa na Twitteri preriekol. Uplynulé dni sa totiž zhováral s finančným riaditeľom NIO, Stevenom Fengom, ktorý mu prezradil, že čínska automobilka expanduje rovno na štyri nové trhy, informuje ElectricVehicles.
Yu zrejme prezradil niečo, čo nemal, pretože tweet s touto hodnotnou informáciou po krátkej chvíli zmazal. Pozorným sledovateľom však príspevok neunikol, a tak sme sa dozvedeli, že neskôr v tomto roku NIO expanduje okrem Nemecka aj do Holandska, Dánska a Švédska.
Ponúkne to najlepšie, čo aktuálne má
Čo sa týka ponuky elektromobilov, spočiatku bude skromnejšia a automobilka začne na týchto trhoch predávať model ET7. Luxusný elektrický sedan je však to najlepšie, čo spoločnosť aktuálne má a na vybraných trhoch rozhodne nie je núdza o potenciálnych majetných zákazníkov.
Okrem ponuky elektromobilov prinesie „čínska Tesla“ na európske trhy aj svoje nesmierne populárne stanice na výmenu batérií. Stanice prakticky eliminujú jedinú nevýhodu elektromobilov, ktorou je zdĺhavé nabíjanie.
Na výmennej stanici sa dokáže batéria „dobiť“ v priebehu troch minút tak, že automatický systém vymení vybitú batériu vo vozidle za plne nabitú.
NIO ET7 ako „zabijak Tesly a Mercedesu EQS?“
Je otázne, aké verzie modelu NIO ET7 prinesie automobilka na európske trhy, no predpokladáme, že to budú tie najlepšie. Na domácom trhu sú k dispozícii tri rôzne verzie líšiace sa veľkosťou batérie, a tým pádom aj dojazdom na jedno nabitie.
ET7 70 kWh
- dojazd 500 km podľa čínskej normy NEDC
- cena v prepočte 57 000 € alebo 47 700 € + 123 € mesačne za prenájom batérie
ET7 100 kWh
- dojazd 700 km podľa NEDC
- cena v prepočte 64 000 € alebo 47 700 € + 187 € mesačne za prenájom batérie
ET7 100 kWh Premier Edition
- dojazd 700 km podľa NEDC
- cena v prepočte 66 500 € alebo 50 200 € + 187 € mesačne za prenájom batérie
ET7 150 kWh
- dojazd 1 000 km podľa NEDC
- dostupnosť koncom roka 2022, cena neznáma
Všetky tri verzie sú poháňané dvojicou elektromotorov (180 kW predný, 300 kW zadný) s pohonom na všetky štyri kolesá. Celkový výkon činí 480 kW (643 koní) a krútiaci moment dosahuje až 850 Nm. Z 0 na 100 km/h to NIO ET7 zvládne už za 3,9 sekundy.
Súčasťou výbavy je aj inteligentný vzduchový podvozok, vyhrievané, ventilované a masážne sedadlá či presklená panoramatická strecha. Pred vodičom sa nachádza 10.2″ displej a na ovládanie multimédií či vozidla slúži 12.8″ hlavný stredový displej. Audio systém v základe tvorí až 23 reproduktorov.
Elegantný a zároveň športový dizajn dodávajú vozidlu bezrámové okná či vysúvacie kľučky na dverách. Štandardnou súčasťou vozidla je aj nový digitálny kľúč, ktorý dokáže vozidlo lokalizovať s centimetrovou presnosťou.
Novinka od NIO disponuje aj najnovšou generáciou autonómneho riadenia, ktorému pomáha jedenásť 8 MPx kamier okolo celého vozidla, 33 vysoko výkonných senzorov, 12 ultrasonických senzorov, dvojica lokalizačných jednotiek a tiež LiDAR systém. Celý systém dokáže generovať až 8 GB dát za sekundu, o výpočtový výkon sa preto postará štvorica Nvidia Orin čipov.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Omrzeli ho smartfóny? Huawei stvoril dlhočiznú limuzínu, v tomto prekoná 99,99 % vozidiel
Vydržia ti celý život. Mercedes vyrobil „nekonečné" brzdy, budú priamo v motore
Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
Úplne si nás podmania. Čínska automobilka vstupuje na ďalší európsky trh
Vydrží dlhšie než kedykoľvek predtým. Vymysleli batériu, ktorý sa nabije z 0 na 80 % za 15 minút
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
- Má skoro 1 000 koní a pretekárske funkcie. Audi ukázalo beštiu, ktorá ti spôsobí zimomriavky
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
Oživili 55-ročný nápad. Japonci stvorili „ľudskú práčku“, ktorá ťa umyje a osuší za 15 minút
Musk zúri. Jeho konkurent nasadil geniálne funkcie, ktoré navždy pochovajú X
Z konkurenta záchranca. Vyhľadávanie Google sa topí v problémoch, spasiť ho môže ChatGPT
Je bezplatná a chceme ju úplne všetci. Obľúbená aplikácia dostane ultimátnu funkciu
Lukašenko prišiel s bizarnou vyhrážkou. Chce odpojiť od internetu celú krajinu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené