Najprv elektronika, teraz autá. Na podiel „čínskych“ elektromobilov v EÚ sa teraz začneš pozerať inak
Číňania sú veľmi ambiciózny národ a na európsky trh už priniesli množstvo svojich domácich značiek a produktov. Od smartfónov, cez nositeľnú techniku až po počítače a iné technologické hračky. Teraz si ale chcú Európu podmaniť v ďalšom odvetví, ktorým je elektromobilita, informuje portál Motor1.
To, čo sme mohli pred pár rokmi sledovať v segmente smartfónov, sledujeme teraz v automobilovom odvetví. Čínske autá, respektíve elektromobily, sú v Európe rok čo rok populárnejšie. Potvrdzujú to dáta agentúry JATO, ktorá pravidelne sleduje predaje nových vozidiel na trhu EÚ.
Každý piaty elektromobil je z Číny
Nárast počtu čínskych elektromobilov v Európe je za posledné roky enormný. Za čínsky elektromobil však v tomto prípade považujeme aj ten, ktorý sa v Číne len vyrába, teda napríklad autá značky Tesla.
V roku 2019 tvorili elektromobily z Číny iba 0,5 % všetkých predajov v Európe. V roku 2020 to už bolo 3,5 % a v roku 2021 sa v Európe predalo až 14,7 % elektromobilov vyrobených v Číne.
Dáta za prvý kvartál roku 2022 potvrdzujú stúpajúci trend a zatiaľ tvoria čínske elektromobily až 18,7 % podiel. Každé piate auto predané v Európe teda pochádza z Číny.
Najväčší podiel zatiaľ majú elektromobily vyrobené v Nemecku, kde sa produkuje väčšina modelov z koncernu VW či Mercedes. Onedlho začnú pribúdať aj prvé Tesly vyrobené v berlínskej továrni, takže Nemecko si podľa všetkého prvenstvo udrží aj naďalej, nakoľko najpredávanejším elektromobilom v Európe je stále Tesla Model 3.
Z Číny k nám prúdi až 50 % Tesiel
Keď sa pozrieme na dáta, ktoré konkrétne značky k nám prichádzajú z Číny, nebudeme príliš prekvapení. Až 50 % všetkých vozidiel tvoria elektromobily značky Tesla. Na druhom mieste sa nachádza Dacia, ktorá v Číne vyrába svoj Spring.
Zhruba 10 % podiel si držia automobilky MG, Polestar a BMW. Ostatné čínske značky zastávajú na európskom trhu iba veľmi malý podiel. Podľa odborníkov však vlna čínskych elektromobilov na európskom trhu len začína.
Môžu zamiešať karty
Od čínskych elektromobilov sa očakáva, že tým európskym budú konkurovať najmä cenou. To sa však zatiaľ nedeje a dôkazom je aj novinka Xpeng P5, ktorá sa v Európe začala predávať len pred pár týždňami.
Podľa informácii na európskom webe automobilky sa Xpeng P5 spočiatku začne predávať v Dánsku, Holandsku a Švédsku. O niečo neskôr príde na rad aj Mekka elektromobility, Nórsko.
Cena na všetkých troch trhoch je zhruba rovnaká, približne 48 000 €. Oproti tej čínskej je to viac než dvojnásobok. Cenovkou tak Xpeng P5 rozhodne nebude konkurovať európskym automobilkám.
Zákazníci si na troch vyššie spomenutých trhoch už môžu elektromobil rezervovať, kedy však začne Xpeng s dodávkami modelu P5 zatiaľ nevieme.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
KVÍZ: Posledná otázka zlomí nervy 90 % Slovákov. Ak nezvládneš túto gramatickú výzvu, vráť sa do školskej lavice
Ľudstvo „prepísalo“ kalendár: Zem bude mať 2 nové ročné obdobia. Tradičné zanikajú, varujú vedci
HIV sa šíri medzi ruskými vojakmi alarmujúcim tempom. Armádni lekári sa snažia štatistiky utajiť
Živnostníkom zostáva už len pár dní, inak im hrozia sankcie. Nezabudnite na túto povinnosť
Veľký zásah polície v STVR: Našli omamné látky aj hotovosť v desiatkach tisíc eur
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Taraba ohlásil energetickú megainvestíciu. Slovenské mestá získajú milióny eur
Slováci kupujú jazdené autá, ako nikdy predtým. Priemerný vek a nájazd prudko rastie, dominuje jedna značka
Zubár odhalil šokujúce riziká populárneho spánkového triku. Riskuješ veľké nepríjemnosti
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP