Spojenie „klasiky“ a moderných technológií. Do Porsche 911 nasadili elektromotor
Porsche 911 zrejme netreba nikomu zvlášť predstavovať. Vo svete štvorkolesových tátošov ide o pojem, ktorý má rešpekt širokej verejnosti aj konkurenčných výrobcov áut. Do 911-ky už dokonca prenikli moderné technológie v podobe elektrického pohonu, no toto auto nevyrobilo Porsche, ale startup Modern Classics z Bulharska, informoval portál Motor1.
Porsche totiž nedávno vyhlásilo, že elektromobilita ešte nie je na takej úrovni, aby mohli vyrobiť elektrickú 911-ku. Toto auto musí podľa nemeckej prémiovej automobilky spĺňať určitý štandard, no súčasné batérie a s tým spojený dojazd a hmotnosť zatiaľ nie sú schopné ho naplniť.
911-ka zo 70. rokov s modernými „vnútornosťami“
Čo ale nevie urobiť Porsche, dokáže ambiciózny startup z Bulharska. Aby bolo jasné, táto prestavba je skôr ukážka možností, že aj starší spaľovák sa dá prerobiť na moderný elektromobil, než seriózne Porsche konkurencieschopné najnovším elektromobilom dneška.
Paradoxom nie je iba samotná prestavba legendárneho spaľováku na elektromobil, ale aj to, akou elektrickou sústavou auto vybavili. O pohon vozidla sa totiž stará elektromotor a batérie z BMW i3.
Ako píše bulharský magazín Autoclub, elektromotor má výkon 184 koní, batéria disponuje kapacitou 42 kWh a na jedno nabitie urazí toto „Frankensteinovo dielo“ slušných 250 km.
Maximálna rýchlosť je pritom 160 km/h a z 0 na 100 km/h auto zrýchli za 6,8 sekundy. Tým, že sa zmenila celá pohonná jednotka, dostalo auto aj množstvo ďalších vylepšení, ktoré pôvodná verzia 911-ky zo 70-rokov nemala.
Ide napríklad o systémy ABS a ESP, či asistent rozjazdu do kopca. Prerábkou, aj keď podľa výrobcu iba decentnou, prešiel aj interiér, ktorý teraz kombinuje klasické a moderné prvky. Koniec koncov, o kombinácii moderných a klasických vlastností a komponentov je celé toto auto.
Len pre porovnanie, pôvodná 911-ka zo 70. rokov disponovala motorom V6 s výkonom 150 koní. K dispozícii bola 4-stupňová alebo 5-stupňová prevodovka. Maximálna rýchlosť tohto modelu je 210 km/h, takže v tomto smere zaostáva aj technológia z 21. storočia.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Toto Tesla prepískla. Každý majiteľ Cybertrucku ho musí vrátiť, inak riskuje smrť
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené