Nemecká automobilka BMW (Bayerische Motoren Werke) už predala svoj miliónty elektrický automobil (EV). A plánuje predať do roku 2025 celkovo dva milióny elektromobilov. Vyhlásil to v utorok člen predstavenstva Pieter Nota v rámci okrúhleho stola s novinármi.
Približne 70 % doteraz predaných elektromobilov tvorili hybridy, uviedol Nota. BMW sa domnieva, že hybridné modely budú aj naďalej zohrávať dôležitú úlohu najmä pre zákazníkov bez ľahkého prístupu k nabíjačkám.
BMW posilňuje v oblasti elektromobility
Pokračovanie v modernizácii áut na fosílne palivá bolo ďalším dôležitým krokom k tomu, aby bol priemysel udržateľnejší, povedal Nota. „Len potom môžeme dosiahnuť zmenu v rámci zákazníckej základne,“ dodal.
BMW už dlho stojí za investíciami do celého radu technológií namiesto toho, aby sa zameriavalo iba na batériové elektromobily na zníženie emisií. Je tiež proti paušálnemu zákazu predaja áut so spaľovacím motorom.
Cieľom automobilky je, aby do roku 2030 bolo aspoň 50 % áut predaných na celom svete plne elektrických. Ale výrobca luxusných vozidiel pri mnohých príležitostiach opakovane upozorňuje, že chýbajúca nabíjacia infraštruktúra je hlavnou prekážkou rýchlejšieho prijatia elektrických vozidiel spotrebiteľmi.
Predaj automobilky BMW v novembri bol mierne pod minuloročnými úrovňami, uviedol Nota, keďže nedostatok čipov stále brzdí výrobu a obmedzuje ponuku vozidiel. Spoločnosť je však aj naďalej presvedčená, že v porovnaní s minulým rokom zaznamená nárast tržieb, uzavrel Nota.
Podľa predošlých informácií chce BMW podľa TASR v priebehu nasledujúcich 10 rokov predávať ročne 10 miliónov čisto elektrických vozidiel, namiesto predtým odhadovaných štyroch miliónov kusov. Aktuálna čipová kríza však mala dopad aj na priebeh výroby konvenčných vozidiel značky.
NEPREHLIADNI
Nemecká automobilka zlomí všetky rekordy. Predstaví elektromobil s dojazdom, z ktorého padneš na zadok
Čipová kríza mala dopad na výbavu áut
BMW bolo totiž nútené odstrániť z výbavy obľúbeného sedanu a niekoľkých SUV modelov dotykové obrazovky, informuje The Verge s odvolaním na informácie fóra Bimmerfest.com a portálu Autoblog.
Informácie o takejto zmene vo výbave potvrdil na spomenutom diskusnom fóre jeho zakladateľ, podľa ktorého sa objavili problémy vo výrobe modelov BMW v 4. kvartáli roka. Aby si automobilka udržala produkčné tempo, bola nútená zmeniť ponuku výbavy a odstrániť dotykovú obrazovku z centrálneho infotainmentu.
Táto zmena zasiahla modely BMW 3. série (G20), 4. série (G22/G23/G24 – okrem i4), Z4 (G29) aj modely X5, X6 a X7 s označením G05/G06/G07 vo všetkých variantoch. Nebolo však potvrdené, či sa jedná o globálny problém značky na všetkých trhoch alebo len o úpravy výbavy na trhu v USA. Viac informácií sme priniesli v samostatnom článku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ponúka dotáciu 9 000 €. Európsky štát chce byť lídrom elektromobility, ľudia ju ignorujú z kuriózneho dôvodu
Toto je najvýnimočnejšie Audi súčasnosti. Otestoval som SUV, ktoré inšpirovala Rallye Dakar
V rámci Európy sme úplne poslední. Počet elektromobilov na Slovensku stúpa pomaly, ľuďom chýba toto
Európania kupujú luxus, Slováci istotu. Toto sú najpredávanejšie jazdené autá u nás a v Európe
BMW posunulo hranice elektromobility. Nový model má dojazd až 700 km a luxusný dizajn
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
49-ročný David Beckham prezradil svoj „recept“ na dlhovekosť. Jeho rutina podľa odborníka spomaľuje bunkové starnutie
21-ročný David žije v Dubaji: Modlia sa tu päťkrát denne. Potraviny sú rovnako drahé ako na Slovensku
Americký prezident Donald Trump plánuje uvaliť clá na Európsku úniu
AKTUÁLNE: Diaľnica D1 pri Trenčíne je úplne uzavretá, kolóny dosahujú 40 minút
Epidémia s 90 % úmrtnosťou vyvoláva obavy: WHO bije na poplach pre smrtiaci vírus
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spájajú sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Rapídne mu klesol dojazd. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Muskova kontroverzia má kruté následky. V európskej krajine sa začali hromadne zbavovať Tesiel
- Na slovenský trh vstupuje značka s lacnými autami. Ponúka nadštandardnú výbavu za nízke ceny
- EÚ pod tlakom: Veľké automobilky varujú pred obchodnou vojnou, ak clá neskončia
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spájajú sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Rapídne mu klesol dojazd. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Muskova kontroverzia má kruté následky. V európskej krajine sa začali hromadne zbavovať Tesiel
- Na slovenský trh vstupuje značka s lacnými autami. Ponúka nadštandardnú výbavu za nízke ceny
- Dohodli sa s Čínou. Výmena batérií nahradí nabíjačky, do Európy príde silný hráč v elektromobilite
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spájajú sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Slováci si začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, či sa to dá a aká je výsledná cena (ROZHOVOR)
- Devastačné clá musia skončiť. Ďalší automobilový gigant sa obul do EÚ a podáva žalobu
- Rapídne mu klesol dojazd. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Experti prehovorili: Zánovné autá sú cenovým hitom, Slováci kupujú najviac tento pohon
Minuli sme už 48 miliárd m³. Zásoby plynu v Európe neustále klesajú, Maďari majú „riešenie“
Ľudia čelia krízovej situácii. Smog dusí svetovú metropolu, vláda pristúpila k radikálnym riešeniam
Google tajne spustil nový model AI. Má silnejší výkon, môže sa však správať nepredvídateľne
Apple dosahuje rekordné tržby. Má však vážny problém
Slovensko investuje milióny do kyberbezpečnosti. Vzniknú špičkové centrá
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
49-ročný David Beckham prezradil svoj „recept“ na dlhovekosť. Jeho rutina podľa odborníka spomaľuje bunkové starnutie
21-ročný David žije v Dubaji: Modlia sa tu päťkrát denne. Potraviny sú rovnako drahé ako na Slovensku
Americký prezident Donald Trump plánuje uvaliť clá na Európsku úniu
AKTUÁLNE: Diaľnica D1 pri Trenčíne je úplne uzavretá, kolóny dosahujú 40 minút
Epidémia s 90 % úmrtnosťou vyvoláva obavy: WHO bije na poplach pre smrtiaci vírus
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené