Mercedes EQS je elektromobilom s jedným z najlepších dojazdov na trhu. Vlajková loď štuttgartskej automobilky zvládne prejsť na jedno nabitie cez 800 km, no nemecká prémiová automobilka odhalila nadchádzajúci model, ktorý bez zastávky na nabíjanie dokonca prejde vyše 1 000 km, informuje portál Electrek.

Extrémny dojazd sa dá dosiahnuť dvoma spôsobmi. Tým prvým je osadenie batérie s veľkou kapacitou, no týmto pádom sa stáva elektrické auto podstatne drahšie, väčšie a ťažšie.

Druhý spôsob je vytvoriť elektromobil s vysokou efektivitou pohonu a nízkym koeficientom odporu vzduchu. Takéto elektrické auto dokáže prejsť dlhé vzdialenosti na jedno nabitie aj menšou batériou.

Dávid Igaz / FonTech

V prípade automobiliek, akou je aj Mercedes, dochádza k spojeniu oboch týchto spôsobov. Pekným príkladom je aj model EQS, ktorý je vozidlom s najnižším koeficientom odporu vzduchu. Tento faktor v kombinácii s veľkou 108 kWh batériou zabezpečuje dojazd na jedno nabitie cez 800 km.

NEPREHLIADNI
Prešiel som stovky kilometrov po Slovensku s Mercedes EQS. Takto vyzerá nová elektrická éra

Podobne na to ide aj automobilka Lucid s ich modelom Air, ktorý je osadený 118 kWh batériou a na jedno nabitie prejde aj 1 000 km.

Nový kráľ je už vo vývoji

Štuttgartská automobilka plánuje revolučný elektromobil Vision EQXX ukázať už začiatkom budúceho roka. Dátum 3. január 2022 napovedá, že by sa tak mohlo stať na konferencii CES.

COO automobilky Markus Schäfer na sociálnej sieti LinkedIn zdieľal niekoľko zaujímavých informácií o budúcom najefektívnejšom elektromobile na svete. Dojazd cez 1 000 km na jedno nabitie v reálnych podmienkach bude reálny vďaka extrémne nízkej spotrebe a to vraj aj pri plnohodnotnom diaľničnom tempe.

Schäfer uvádza, že Vision EQXX dosiahne spotrebu iba 10 kWh/100 km. V súčasnosti najefektívnejším elektromobilom pri jazde na diaľnici je Tesla Model 3 so spotrebou 14 kWh/100 km, píše InsideEVs.

Pri novinke, ktorú uvidíme už o pár týždňov, chce Mercedes dosiahnuť hodnotu koeficientu odporu vzduchu nižšiu ako 0,20, ktorú aktuálne dosahuje model EQS.

Efektivita bude v budúcnosti kľúčová

Aj CEO konkurenčnej automobilky Lucid nedávno povedal, že veľkosť batérií pri budúcich elektromobiloch nebude až taká dôležitá. Kľúčovou má má byť efektivita elektrického auta v zmysle aerodynamiky a minimálnych strát v pohonnom ústrojenstve.

Lucid Air
Lucid Motors

Nový Lucid Air zatiaľ dojazdom prekonáva všetky doterajšie elektromobily na trhu. Šéf automobilky tento úspech pripisuje práve tejto, podľa neho dokonca najdôležitejšej veci pri elektromobiloch. O efektivite hovoril na nedávnej konferencii kalifornskej automobilky.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú