Nedostatok polovodičov doteraz spôsobil aj v automobilovom priemysle poriadne problémy prakticky všetkým výrobcom, ktorí sa musia popasovať s chýbajúcimi čipmi po svojom. Niektorí začali krízu riešiť úpravou výbavy v interiéri, ktorý prišiel o moderné prvky.

K vybraným modelom VW či Peugeotu sa teraz pridáva aj BMW, ktoré je nútené odstrániť z výbavy obľúbeného sedanu a niekoľkých SUV modelov dotykové obrazovky, informuje The Verge s odvolaním na informácie fóra Bimmerfest.com a portálu Autoblog.

Informácie o takejto zmene vo výbave potvrdil na spomenutom diskusnom fóre jeho zakladateľ, podľa ktorého sa objavili problémy vo výrobe modelov BMW v 4. kvartáli roka. Aby si automobilka udržala produkčné tempo, bola nútená zmeniť ponuku výbavy a odstrániť dotykovú obrazovku z centrálneho infotainmentu.

Bavoráky prišli pre chýbajúce čipy o časť výbavy

Táto zmena zasiahla modely BMW 3. série (G20), 4. série (G22/G23/G24 – okrem i4), Z4 (G29) aj modely X5, X6 a X7 s označením G05/G06/G07 vo všetkých variantoch. Nebolo však potvrdené, či sa jedná o globálny problém značky na všetkých trhoch alebo len o úpravy výbavy na trhu v USA.

Okrem spomenutej zmeny výbavy prídu vybrané modely aj o parkovacieho asistenta, ktorý zaznamenáva jazdu vpred a dokáže replikovať presnú trasu pri cúvaní. Vozidlá bez dotykovej obrazovky infotainmentu budú zákazníkom doručované s 500 dolárovým kreditom ako kompenzáciou. Dotykovú obrazovku pritom nebude možné do vozidla dodatočne namontovať.

BMW

Majiteľ však bude musieť pri preberaní podpísať, že súhlasí s touto zmenou výbavy. Navyše bude jeho vozidlo kvôli takejto úprave vyžadovať aj softvérovú aktualizáciu, ktorú by mal získať v autorizovanom servise. Po novom sa tak budú vodiči v spomenutých modeloch BMW spoliehať miesto dotykovej obrazovky na klasický fyzický ovládač iDrive v stredovej konzole, ktorý je vybavený dotykovou plochou.

BMW ale nie je jedinou automobilkou za veľkou mlákou, ktorá musela kvôli čipovej kríze spraviť takéto kontroverzné rozhodnutie. Koncern GM z výbavy niektorých vozidiel odstránil HD rádio, bezdrôtovú nabíjačku na smartfóny, automatický systém štart/stop, systém manažovania paliva alebo hands-free režim.

Výbavu okresal aj VW a Peugeot

Okrem toho sme prednedávnom informovali, že podobný krok spravil aj nemecký VW, ktorý na trhu v Brazílii musel vybrať z cenovo dostupného modelu Fox celý infotainment. Starší model, ktorý sa už v našich končinách nepredáva, tak zákazníci dostali bez rádia a multimediálneho systému, no s prípravou z výroby si ho môžu nechať dodatočne namontovať u dílera.

Ďalší podobný osud potom postihol aj model Nivus, ktorý je pôvodnou verziou VW Taigo predávaného aj v Európe. Podobný krok pre nedostatok polovodičov spravil aj Peugeot, ktorý musel už pred niekoľkými mesiacmi vymeniť v obľúbenom modeli moderné digitálne „budíky“ na prístrojovej doske za analógovú klasiku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú