Vodík nie je riešením pre masy, člen predstavenstva veľkej automobilky vidí našu jasnú budúcnosť inde
Frank Weber, člen predstavenstva automobilky BMW v rozhovore pre t3n prezradil, aké bude smerovanie nemeckej prémiovej automobilky v najbližších rokoch.
Na trhu automobilov nezúri iba vojna „elektromobil verzus spaľovák“ ale aj „vodíkové verzus batériové“ vozidlo. Práve druhému súboju sa venoval Frank Weber v nedávnom rozhovore, kde prezradil, prečo podľa neho nie je vodíková technológia pre masy a ako sa bude automobilka BMW vyvíjať v najbližších rokoch.
Oproti ostatným „Nemcom“ vyčnieva z radu
Automobilka BMW sa ako jediná z nemeckej prémiovej trojky venuje aj vývoju áut na vodíkový pohon. Audi ani Mercedes zatiaľ žiadne vodíkové auto neponúkajú, no BMW stále pracuje na vodíkovom SUV iX5 Hydrogen.

Napriek tomu, že vývoj tejto technológie úplne nezastavili, v ňom vedenie automobilky nevidí až taký potenciál, informuje Ecomento. Drvivá väčšina zákazníkov totiž bude siahať po batériových elektromobiloch, kam BMW smeruje podstatnú časť vývoja.
NEPREHLIADNI
RECENZIA: Ani plug-in hybrid nezničil BMW, stále má povestnú radosť z jazdy. 330e však trpí zásadným nedostatkom
Vodíkové autá majú byť iba okrajovým trhom pre veľmi úzku skupinu zákazníkov a BMW plánuje túto technológiu využívať iba pri svojich najväčších modeloch, kde môže byť efektívnejšia, než klasické batérie.
Univerzálne platformy pre všetky typy pohonov
Aj v smere vývoja platforiem pre nové autá ide BMW „proti prúdu“, respektíve úplne iným smerom, ako všetky ostatné automobilky. Bavori sa totiž nesústreďujú na vývoj nových, čisto elektrických platforiem, ale aj naďalej vyvíjajú univerzálne platformy, na ktorých je možné postaviť spaľovák, hybrid či vodíkový alebo batériový elektromobil.

V najbližších rokoch bude BMW naďalej predávať aj čisto spaľovacie a plug-in hybridné modely, ambície o plnú elektrifikáciu tak zatiaľ táto nemecká automobilka neprejavila.
Weber totiž v rozhovore povedal, že elektromobilita je nezvratná, no prechod na ňu bude veľmi pozvoľný. Verí ale, že každý fanúšik spaľováku si elektromobil zamiluje ihneď, ako sadne za jeho volant. Presvedčiť ho má zážitok z jazdy, ktorý je pri elektrickom aute výnimočný.
Do dvoch rokov elektromobil v každom segmente
O tom, že BMW považuje elektromobilitu za dôležitú, svedčí aj fakt, že do roku 2023 chce automobilka ponúkať minimálne jeden elektromobil v 90 % segmentov áut, ktoré pokrýva.

Fanúšikovia bavorskej automobilky teda budú mať na výber zo všetkých motorizácií, či už pôjde o veľké SUV, luxusný sedan alebo menší crossover. O pár rokov si budú môcť vybrať, či bude elektrický, plug-in hybridný alebo čisto spaľovací.
NEPREHLIADNI
RECENZIA: Otestoval som najlacnejšie plug-in hybridy BMW za vyše 55 000 € – toto je môj verdikt, či sa oplatia kúpiť
V roku 2025 uvidíme úplne novú platformu, ktorá by mala byť predovšetkým určená pre elektromobily, no postaviť na nej môžu aj spaľovák či vodíkové auto.
Unikátnosťou tejto platformy má byť to, že dokáže pokryť celú paletu tried BMW, teda od modelov triedy 1 až po najluxusnejšie a najväčšie modely triedy 7.

Automobilka myslí aj na udržateľnosť, v rámci ktorej bude recyklovať čoraz viac materiálov a ďalej bude znižovať počet riadiacich jednotiek potrebných vo vozidle.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
