Bratislavský Volkswagen musí pre pretrvávajúci nedostatok polovodičov opätovne obmedziť výrobu. Automobilka mala vo štvrtok 2. a v piatok 3. septembra prerušenú výrobu SUV vozidiel vo všetkých troch zmenách. Výroba v segmente malých mestských vozidiel prešla na jednozmennú prevádzku.

Nasledujúci týždeň príde podľa hovorkyne Lucie Kovarovič Makayovej k čiastočnému prispôsobovaniu produkcie vo všetkých troch segmentoch, v závislosti od dostupnosti dielcov. Ako spresnila pre agentúru SITA, plánované prerušenie výroby SUV vozidiel Volkswagen a Audi je v najbližší pondelok až stredu, v prípade segmentu Porsche v pondelok a výroba malých mestských vozidiel bude budúci týždeň stáť od stredy do piatka.

Čipy začnú firmám chodiť až na konci roka

Spoločnosť aktuálne vychádza z toho, že v treťom kvartáli tohto roka bude zásobovanie čipmi naďalej veľmi nestále, situácia zostane napätá a čipová kríza zároveň dosiahne svoj vrchol. Nie je preto vylúčené ďalšie prispôsobovanie výroby. Zlepšenie dostupnosti čipov očakáva do konca roka.

Volkswagen Slovakia začínal na Slovensku v roku 1991 ako spoločnosť so stovkou zamestnancov v areáli bývalých Bratislavských automobilových závodov. Nemecká automobilka u nás počas tridsiatich rokov investovala 4,6 miliardy eur a vyrobila viac ako 6 miliónov vozidiel. V súčasnosti produkuje v Bratislave deväť modelov piatich značiek a objem produkcie sa pohybuje na úrovni státisícov kusov ročne. Okrem áut vyrába na Slovensku prevodovky, komponenty pre prevodovky a podvozky, ako aj zariadenia používané pri výrobe vozidiel.

VW
TASR - Jaroslav Novák

Problémy majú automobilky po celom svete, nie len tie slovenské. Môžu si za ne aj samé

Americká automobilka General Motors zas v septembri pozastaví výrobu vo väčšine svojich severoamerických závodov. Produkciu prerušia štyri závody v USA, tri v Mexiku a jeden v Kanade, a to v trvaní do dvoch týždňov. Informuje o tom portál bbc.com.

Spoločnosť General Motors uviedla, že prerušenie výroby sa dotkne aj niektorých jej najziskovejších vozidiel. Súčasťou nových áut sú desiatky mikročipov.

Automobilky tiež na začiatku pandémie sami zrušili svoje objednávky u výrobcov čipov pre obavy z dlhodobého oslabenia predaja. Teraz, keď sa dopyt zotavuje, výrobcovia čipov nestačia objednávky plniť. Okrem toho sa automobilky pri dodávkach čipov ocitli v priamej konkurencii s výrobcami spotrebnej elektroniky.

Šéf koncernu Daimler Ola Källenius už hovorí aj o výpadku tržieb.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú