Požičal som si Porsche 911 Carrera S na víkendové jazdenie – toto sú dôvody, prečo to bolo najlepšie rozhodnutie
Keď sa spomenie značka Porsche, každý si okamžite predstaví štýlové, športové, no zároveň pohodlné auto, ktoré sa dá bez najmenších problémov využívať aj ako “daily car”.
Ikonou nemeckej automobilky je bezpochyby model 911. Aké je to jazdiť s takýmto športovým autom a čo všetko tento zážitok obnáša?
Loading…
Porsche nie je iba značka, je to symbol, synonymum rýchlosti a nemeckej precíznosti, ktorého srdcom je predovšetkým motor. V prípade testovanej 911-ky „pod kapotou“ pradie benzínový 6-valec s objemom rovné 3 litre.
Slovné spojenie „pod kapotou“ je v úvodzovkách schválne. Každý „Porsche pozitívny človek“ dobre vie, že 911-ka má motor umiestnený vzadu. Toto technické riešenie má za dôsledok, že 911-ka má už od nepamäti úplne unikátne jazdné vlastnosti, na ktoré sa až doposiaľ nechytá žiaden iný športový automobil.
O tom, že jazdné vlastnosti 911-ky sú úplne unikátne a doslova ako stvorené na okruh, svedčí aj fakt, že Porsche 911, aj keď vo verzii GT2 RS, drží rekordný čas na okruhu Nürburgring Nordschleife. Táto ostrá 911-ka zajazdila „zelené peklo“ za 6:38,835.
Verzia 911 Carrera S je o niečo slabšia, no stále ponúka na „slovenské cesty“ solídny výkon 450 koní a krútiaci moment 530 Nm. Garantujeme, že po zošliapnutí plynového pedála najprv celý skamenieš, no vzápätí ti tento ohromný výkon vyčarí úsmev na tvári ako žiadne iné auto.
Veď už len samotné časy zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a z 0 na 200 km/h za 12,4 sekundy hovoria za všetko. Áno, isto si hovoríš, že sú tu aj iné, rýchlejšie autá, no emóciu Porsche tak ľahko nejde napodobniť. Zvuk motora, ktorý sa prenáša do interiéru, tuhý podvozok a riadenie v športovom režime a samozrejme spomínaný výkon vytvárajú dokonalý mix radosti, adrenalínu a zážitku z jazdy.
Aj maximálna rýchlosť, ktorá je na úrovni 308 km/h jasne naznačuje, kde sa 911-ka cíti ako doma. Je to teda okruh, alebo nemecká Autobahn. Porsche 911 Carrera S sa však dokáže aj pekne odtrhnúť z reťaze. Narážame na to, že tento „zelený diabol“ má pohon zadnej nápravy, všetok výkon je tak posielaný iba na zadné kolesá, čiže poslať tohto „zeleného tátoša“ bokom nebude žiaden problém.
911-ka má aj kufor, ten je síce vpredu pod kapotou a má objem iba 132 litrov, no je tam a nejaká batožina sa do neho predsa len zmestí. Technicky je táto verzia Porsche štvormiestna, no druhý rad sedadiel je iba „núdzový“ a o pohodlí sa tu hovoriť nedá. Vo väčšine prípadov tak bude slúžiť druhý rad sedadiel iba ako ďalší odkladací priestor.
Interiér auta si zachováva tvár Porsche aj napriek extrémnej technologickej modernizácii. Ani plejáda displejov a dotykových prvkov neubrala 911-ke zo svojho šmrncu Analógové prvky úplne nevymizli a to, čo má byť v Porsche „ručičkové“, ručičkové aj zostáva. Reč je o ukazovateli otáčok, ktorý je umiestnený v strede kokpitu pred vodičom a tiež o analógových hodinkách, ktoré sa nachádzajú na vrchnej časti prístrojovej dosky v strede vozidla.
Po ľavej a pravej strane ukazovateľa otáčok sa nachádzajú farebné displeje, ktoré je možné plne prispôsobovať a zobraziť si na nich dá navigácia či detaily o spotrebe a motore. V strede prístrojovej dosky sa nachádza dotyková obrazovka infotainmentu a pod ňou fyzické ovládače klimatizácie.
Jazdné režimy sa na Porsche 911 Carrera S prepínajú otočným ovládačom priamo na volante. Režimov je hneď niekoľko a nejaký „comfort“ alebo „eco“ by si hľadal len márne.
Tým „najnormálnejším“ je režim Normal, pričom k dispozícii sú potom režimy Sport, Sport Plus, Individuálny a režim na mokrú vozovku. Rozdiely pri výbere režimov nielen cítiť, ale aj počuť. Pri režime Sport Plus má auto naozaj agresívny zvukový prejav.
Zhodnotenie
Čo dodať, Porsche 911 Carrera S je jedno z najlepších „daily športových“ áut, aké si aktuálne môžeš kúpiť, alebo prenajať. V režime Normal si 911-ka podvozkom hravo poradí aj s nerovnosťami slovenských ciest.
Generácia 992, ktorú sme testovali, je ale oproti predchádzajúcej generácii omnoho modernejšia a či chceme, alebo nie, prepojenie vodiča s autom už nie je také intenzívne ako tomu bolo kedysi.
Stále sa však jedná o plnohodnotnú 911-ku, pri ktorej zaplesá srdce každého motoristu. Zvuková kulisa je aj napriek filtru pevných častíc solídna, no nie lepšia, ako v staršej generácii. Zážitok z jazdy je na tom podobne, a teda vieš, že sedíš v Porsche, no predchádzajúca generácia bola emotívnejšia.
Tým ale nechceme povedať, že nová 911-ka je horšia, práve naopak, je technologicky vyspelejšia, bezpečnejšia a „univerzálnejšia“, no niekomu môže chýbať práve to spojenie, kedy medzi vodičom a volantom nie je takmer žiadna technika.
Nové Porsche 911 Carrera S začína na sume cez 126 000 €, no ak si chceš s týmto vozidlom zajazdiť iba na pár dní, môžeš si ho prenajať z požičovne Avis Prestige, kde získaš už od 220 € na deň.
Samozrejme, cena prenájmu sa odvíja podľa počtu dní, na ktoré si chceš auto požičať. Pri jednodňovom zapožičaní sa cena pohybuje na sume 630 € na deň.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Video: Nočná mora Cybertrucku dorazila. Je lepšia v úplne všetkom
12-násobný šampión F1 šokujúco končí. Bol nočná mora súperov, toto je jeho fascinujúci príbeh
Legendárna automobilka vstáva z popola. Zachraňujú ju elektromobily
Môžeme len závidieť. V zahraničí našli geniálnu technológiu, ktorá rieši najväčší problém slovenských ciest
Spaľováky boli nadobro odpísané v ďalšej krajine. Zavedú tam drastické limity
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Video: Nočná mora Cybertrucku dorazila. Je lepšia v úplne všetkom
- Čakáme naň 10 rokov. Ikonická sci-fi séria sa vráti v pokračovaní
- Banky bijú na poplach. Nový podvod sa snaží obrať Slovákov o milióny eur
- Bude lepší ako Henry Cavill? Nový Superman sa konečne ukázal, takto vyzerá
- Dosť bolo odpadu. Marvel sa chce vrátiť na výslnie, odhalil novú stratégiu a zmeny
-
- Video: Nočná mora Cybertrucku dorazila. Je lepšia v úplne všetkom
- Čakáme naň 10 rokov. Ikonická sci-fi séria sa vráti v pokračovaní
- Bude lepší ako Henry Cavill? Nový Superman sa konečne ukázal, takto vyzerá
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Slovákov obrali o všetko. Prehratý boj RTVS pocítime úplne všetci, máme detaily
-
- Slovákov obrali o všetko. Prehratý boj RTVS pocítime úplne všetci, máme detaily
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Veľký elektropredajca krachuje. Má poslednú šancu, ako sa zachrániť
- Video: Nočná mora Cybertrucku dorazila. Je lepšia v úplne všetkom
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
Vedci rozlúštili záhadu explózie asteroidu nad Berlínom
Japonská spoločnosť Nippon Steel plánuje dokončiť kúpu U.S. Steel. Vieme kedy
Nemysliteľný krok je realitou. Obrovské streamovacie služby spájajú sily v boji proti Netflixu
Analýza: Ojazdené autá zlacneli, a na trhu ich bolo medzimesačne menej
Japonská automobilka Toyota dosiahla v uplynulom finančnom roku rekordný zisk
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené