Tesla začala doručovať vozidlá bez dôležitého komponentu, vymyslela náhradné riešenie
Tesla pred pár mesiacmi začala testovať verziu autopilota, ktorý sa spolieha už iba na obraz z kamier a nevyužíva radarové senzory umiestnené v prednej časti vozidla. Tesly Model 3 a Model Y, ktoré už radary nemajú, sa v týchto dňoch začali doručovať svojim novým majiteľom, informuje The Verge.
Radarové senzory v súčasnosti využíva drvivá väčšina automobiliek. Vďaka nim môžeme v autách vyžívať napríklad adaptívny tempomat, núdzové brzdenie a ďalšie dôležité bezpečnostné prvky. Ide preto o veľmi dôležitý a užitočný komponent. Americká Tesla sa tento komponent rozhodla zo svojich vozidiel odstrániť.
Tesla má jedného z najpokročilejších, ak nie rovno najpokročilejšieho asistenta jazdy spomedzi všetkých výrobcov áut a vďaka radarovým senzorom či kamerám zvláda autopilot poloautonómnu jazdu na veľmi vysokej úrovni.
Práve kamery a špičkový softvér v značnej miere zodpovedajú za to, že autopilot Tesly, respektíve funkcia Full Self-Driving, dokáže už teraz zvládať väčšinu dopravných situácií. Kvalitný kamerový obraz je preto základom a Elon Musk si zaumienil spoliehať sa výhradne naň.
NEPREHLIADNI
Ohromná ukážka vyspelosti autopilota. Tesla Model 3 prešla sama bez zásahu vodiča vyše 600 km, pozri si video
Pred pár mesiacmi teda Tesla začala testovať autopilota, ktorý funguje iba na základe obrazu z kamier, radarové senzory boli počas testov vypnuté. Ukázalo sa, že aj auto bez radarových senzorov dokáže fungovať veľmi dobre, a preto sa automobilka rozhodla, že ich do niektorých modelov prestane montovať.
Model 3 a Y bez radaru, prináša to však drobné obmedzenia
Aj keď sa počas testov ukázalo, že autopilot bez radarových senzorov funguje relatívne dobre, nie je jeho fungovanie stopercentné voči verzii s radarmi. Aj preto budú spočiatku niektoré funkcie čisto „vizuálneho“ autopilota obmedzené, alebo dokonca nedostupné.
Napríklad funkcia automatického zatáčania bude dostupná iba do rýchlosti 120 km/h. Ďalej môže byť spočiatku úplne vypnutá funkcia „Summon“, ktorá dokáže vyparkovať vozidlo, ak v ňom vodič nesedí a tiež nebude dostupná funkcia vytvorenia záchrannej uličky.
Tesla ale tvrdí, že na obnovení týchto funkcií bude pracovať a k dispozícii by mali byť v najbližších týždňoch skrz OTA aktualizáciu. Predsa len, pri takýchto „centimetrových“ operáciách sa auto doposiaľ spoliehalo na presnejšie radarové senzory, prípadne stále dostupné ultrazvukové senzory.
Model S a X bez zmeny
Odstránenie radarových senzorov sa zatiaľ týka iba lacnejších modelov. Vlajkové lode, teda Model S a X, si ho zatiaľ ponechajú. Dôvod, prečo Tesla začala zavádzať systém „Tesla Vision“ do dvojice lacnejších modelov nie je ten, že by bol menej kvalitný, Model 3 a Y sa predáva v podstatne väčšom množstve a automobilka tak získa ďaleko viac dát potrebných na analýzu a následné vylepšovanie systému.
Ako dodáva TechCrunch, Tesly bez radarových senzorov sú zatiaľ určené výhradne pre americký trh. Európske a čínske modely budú aj naďalej využívať radar v kombinácii s ôsmimi kamerami a dvanástimi ultrazvukovými senzormi.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Honda vylepšila obľúbený hybrid. Poznáme slovenské ceny, tomuto nejde odolať
Dobije ti tisíce kilometrov ročne zadarmo. Nemci vyvinuli solárny lak, ktorý je tenší ako vlas
Nemá zadné svetlá ani okno. Jaguar šokoval svet novým modelom, pripomína konkurenta
Šesťvalec alebo elektromotor? BMW ti dá na výber, ikonický rad ešte neodpísal spaľováky
Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
- Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
- Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
Vznikli úplne inak, ako sme si mysleli. Nová simulácia odhalila veľké tajomstvo Marsu
Z jednoduchého nástroja urobia génia. Apple chce zmeniť Siri na nepoznanie, toto všetko zvládne
Bombardujú našu planétu od pradávna. Vedci našli dôkazy slnečných výbuchov na nečakanom mieste
Hackeri si vzali na mušku Čechov a Slovákov. Zaútočili na 95 % firiem, vieme, ako sa chrániť
Odhalili šialené praktiky podvodníkov. Meta vymazala milióny účtov, snažili sa všetkých oklamať
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené