Koncern Volkswagen investuje do elektromobility extrémne veľa úsilia aj peňazí a zdá sa, že sa všetka táto snaha začína automobilke naplno vyplácať. Novinka ID.4, ktorá sa na Slovensku začal predávať len tento mesiac, získala prestížne ocenenie „Svetové auto roka 2021“, informuje automobilka v tlačovej správe pre médiá.
ID.4 je v poradí druhý elektromobil značky postavený na novej modulárnej platforme MEB, ktorá je určená výhrade pre elektromobily. Na trhu je pomerne krátko, predaj na Slovensku začal iba tento mesiac, no už stihol zabodovať v prestížnej medzinárodnej súťaži World Car Awards.
V automobilovom priemysle ide o najprestížnejšie ocenenie na svete, no a ID.4 sa môže pýšiť titulom „Svetové auto roka“ pre rok 2021. Najlepší automobil roka, pričom nezáleží, či ide o elektromobil, alebo spaľovák, vyberá 93-členná porota motoristických novinárov z 24 krajín sveta.

Aby sa automobil vôbec mohol zapojiť do súťaže o svetové auto roka, musí sa vyrábať v minimálnom počte 10 000 kusov ročne a predávať aspoň na dvoch kontinentoch.
Okrem šetrnosti k životnému prostrediu, ktorá je v posledných rokoch kľúčovým aspektom v mnohých hodnoteniach, nielen v tomto, pochválila porota aj technologické inovácie, s ktorými ID.4 prišlo na trh.
Veľa ocenení padlo na head-up displej s rozšírenou realitou, ktorý dokáže premietať navigačné šípky priamo do reálneho sveta. ID.4 zabodovalo aj vďaka možnosti prijímať takzvané OTA aktualizácie vzduchom (over-the-air) a s autom tak nebude nutné navštevovať servis kvôli základným aktualizáciám systému, všetko sa udeje na diaľku cez internet v podstate bez vedomia majiteľa.

ID.4 je už piatym modelom značky, ktorý toto prestížne ocenenie vyhral. V minulosti sa to automobilke dvakrát podarilo s modelom Golf (rok 2009 a 2013), jedenkrát s modelom Polo v roku 2010 a raz s modelom Up v roku 2011.
Predaj spustený aj na Slovensku
ID.4 sa začal riadne predávať na Slovensku až začiatkom tohto mesiaca. Zákazníci si už môžu objednávať 9 predkonfigurovaných sériových verzií, ako aj uvádzací model ID.4 1ST zo skladových zásob. Všetky verzie majú pohon zadných kolies, elektromotor je na výber s výkonom 109, 125 a 150 kW (148, 170 a 204 koní). Batéria má pri dvoch slabších motoroch kapacitu 52 kW, pri najvýkonnejšom motore 77 kWh.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Vedec z NASA odhalil skutočnú povahu Betlehemskej hviezdy. Staroveké čínske záznamy potvrdzujú biblický príbeh

Zdražovanie 2026: Balíky budú od januára nákladnejšie, len jediná kuriérska spoločnosť cenník nemení
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Vedec z NASA odhalil skutočnú povahu Betlehemskej hviezdy. Staroveké čínske záznamy potvrdzujú biblický príbeh

